Μεγαλύτερες φορο-εκπτώσεις κερδίζουν οι επιχειρήσεις να πραγματοποιούν δαπάνες διαφήμισης. Με στόχο την τόνωση της κατανάλωσης εν μέσω πανδημίας οι δαπάνες για διαφήμιση για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 εκπίπτουν, υπό προϋποθέσεις, από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά ποσοστό 100% και 60%, αντίστοιχα.
Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο της ΑΑΔΕ η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά:
α) την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή
β) την αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση διά των ακόλουθων Μέσων Ψυχαγωγίας:
- της τηλεόρασης
- του ραδιοφώνου
- του κινηματογράφου
- του διαδικτύου
- των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων
των εφημερίδων και περιοδικών
Η δαπάνη εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στις περ. α) και β) για το έτος 2019 και
η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο εκατόν πέντε τοις εκατό (105%) του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στις περ. α) και β) για το έτος 2019.
Λοιπές προϋποθέσεις
Εφόσον η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού Covid-19, η ανωτέρω υπό στοιχείο (i) προϋπόθεση πληρούνται εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό 70% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019.
Το μέτρο αυτό ισχύει και για φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, που πραγματοποιούν τις πιο πάνω δαπάνες, ανεξάρτητα από τον τρόπο τήρησης των βιβλίων τους (απλογραφικά ή διπλογραφικά).
Διευκρινίζεται ότι η προσαυξημένη έκπτωση επί των υπόψη δαπανών διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών. Αν προκύψουν ζημιές μετά την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται.