Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Φόρο στα καλλυντικά επιβάλλει το υπουργείο Υγείας!

Χτύπημα στην αγορά καλλυντικών, η οποία παρά την κρίση παρουσίαζε ανοδικές τάσεις τα τελευταία χρόνια, ετοιµάζει όπως φαίνεται το υπουργείο Υγείας. Και αυτό διότι ένα νέο διαφοροποιηµένο «τέλος», που θα αποδίδεται στον Εθνικό Οργανισµό Φαρµάκων (ΕΟΦ) και θα είναι κλιµακωτό, αναµένεται να προκαλέσει σηµαντικές αναταράξεις.

Η νέα τροποποιηµένη εισφορά θα θίξει κυρίως τα καλλυντικά µε τις υψηλότερες πωλήσεις, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι εταιρείες στις οποίες ανήκουν θα καταβάλλουν και τα µεγαλύτερα ποσά.

Εκτιµάται βέβαια πως το νέο χαράτσι θα µετακυλιστεί στους καταναλωτές και ειδικότερες στις τσέπες του γυναικείου πληθυσµού, που πιθανώς θα δουν τα αγαπηµένα καλλυντικά τους να ακριβαίνουν. Το θετικό, ωστόσο, είναι ότι πλέον το «τέλος» θα πληρώνεται στον Εθνικό Οργανισµό Φαρµάκων (ΕΟΦ) και όχι γενικότερα στα ταµεία του κράτους, µε αποτέλεσµα να ενισχυθούν τα εργαστήρια που διαθέτει, ενώ θα βοηθήσει στην πραγµατοποίηση περισσότερων και καλύτερων ελέγχων στα καλλυντικά που κυκλοφορούν στην αγορά.

Οι µεγάλες µάρκες καλλυντικών που διαθέτουν κυρίως εισαγόµενα προϊόντα, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν υψηλές τιµές, αναµένεται να επιβαρυνθούν περισσότερο. Αξιοσηµείωτο είναι ότι ο ΕΟΦ, έστω και αν δεν είναι ευρέως γνωστό, έχει στην αρµοδιότητά του όχι µόνο τα φαρµακευτικά καλλυντικά, αλλά όλα τα προϊόντα οµορφιάς, είτε εγχωρίως παραγόµενα είτε εισαγόµενα, καθώς ειδικά αυτά που εισάγονται πρέπει να λαµβάνουν αριθµό γνωστοποίησης από τον Οργανισµό.

Είναι χαρακτηριστικό, σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα που πραγµατοποιήθηκε από την ICAP, ότι οι γυναίκες µπορεί να στερήθηκαν βασικά αγαθά µέσα στην κρίση, αλλά όχι τα καλλυντικά τους. Γι’ αυτό και καταγράφεται ανοδική τάση στις πωλήσεις από το 2014 και µετά. Μάλιστα η εγχώρια παραγωγή εκτιµάται ότι εµφάνισε αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική πορεία κατέγραψε και το 2017 (+5,9%).

Το νέο κλιµακωτό χαράτσι θα προωθηθεί µέσα από το πολυνοµοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, το οποίο αναµένεται τις επόµενες ηµέρες να κατατεθεί προς ψήφιση στην Ολοµέλεια της Βουλής, αφού βρίσκεται στο τελικό στάδιο στη νοµοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής. Οπως αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής», στο άρθρο 88 του πολυνοµοσχεδίου υπάρχει η περιγραφή για το νέο τέλος καλλυντικών, ενώ προκύπτει ότι το νέο ποσοστό που θα πρέπει να καταβάλλουν οι εταιρείες καλλυντικών θα δοθεί αναδροµικά από τις αρχές του 2018.

Γι’ αυτό, όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, ήδη κάποιες εταιρείες που έχουν πληροφορηθεί την αλλαγή στο τέλος των προϊόντων τους έχουν ζητήσει δόσεις για την καταβολή των αναδροµικών ποσών. Ηδη όµως οι εταιρείες πλήρωναν 1% εισφορά επί της χονδρικής τιµής στο ελληνικό ∆ηµόσιο, το οποίο θα καταβάλλεται προσαυξηµένο πλέον στον ΕΟΦ για τα έξοδα λειτουργίας των εργαστηρίων, όπως επισηµαίνεται στην επιχειρηµατολογία. Να σηµειωθεί ότι το ήδη υπάρχον «τέλος» 1% προκαλούσε αντιδράσεις στον κλάδο.

Πάντως, σύµφωνα µε τα όσα αναφέρονται στο πολυνοµοσχέδιο, την τελική µορφή του οποίου αποκάλυψε το «Εθνος», το άρθρο 88 αναφέρει: «Από την 1η/1/2018 για τα καλλυντικά και τα είδη που εξοµοιώνονται µε αυτά, ως προς τους πόρους του ΕΟΦ, και µόνο εφόσον αυτά κυκλοφορούν και διατίθενται στην Ελλάδα, η εισφορά 1% επί της καθαρής χονδρικής τιµής πώλησης των παραπάνω ειδών αντικαθίσταται µε τέλος ετοιµότητας των υπηρεσιών του ΕΟΦ για την εποπτεία της αγοράς και την κάλυψη των εξόδων εργαστηριακών εξετάσεων, που συνίσταται σε ποσοστό επί της καθοριζόµενης ως χονδρικής τιµής τους ως εξής:

Για ετήσιες πωλήσεις:

  1. έως 100.000 ευρώ, συντελεστής 0,75%,
  2. από 100.001 ευρώ έως και 5.000.000 ευρώ, συντελεστής 1%, γ) κάθε ποσό άνω των 5.000.000 ευρώ, συντελεστής 1,25%».

Οι νέες κλιµακωτές εισφορές που θα πρέπει να καταβάλλουν οι εταιρείες καλλυντικών, αυτήν τη φορά στον ΕΟΦ, πλήττουν περισσότερο τις εταιρείες µε µεγάλο δίκτυο πωλήσεων σε όλη τη χώρα και υψηλό τζίρο, αφού αυτές θα καταβάλλουν και τα περισσότερα χρήµατα στον Οργανισµό.

Σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα της ICAP σχετικά µε τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών, φαίνεται ότι πρώτα σε προτίµηση είναι τα προϊόντα περιποίησης δέρµατος, αφού κερδίζουν πάντα τα υψηλότερα ποσοστά των πωλήσεων. Το 2016 εκτιµάται ότι κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης µαλλιών µε ποσοστό 29,3%. Κάτι που αποδεικνύει και στην πράξη ότι ο Ελληνας δεν θυσιάζει τελικά την περιποίηση ούτε σε καιρό κρίσης.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ