Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Φουρτούνες στην οικογένεια Λαιμού

Μια  ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που προέκυψε πέρυσι από τη διάσπαση συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά από μια σειρά συλλήψεων και νομικών επιπλοκών- διαφορών. Η Panthalassa Maritime Corp εμφανίστηκε το 2020 ως διαχειριστής δύο bulkers (πλοία που μεταφέρουν μη ρευστά φορτία όπως σιτηρά ή χύμα μεταλλεύματα)

που αρχικά ανήκαν στο στόλο της Diamantis Lemos Ltd, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που διαλύθηκε την άνοιξη του ίδιου έτους.

Τον περασμένο μήνα, το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της, μετά την αποτυχία της Panthalassa Maritime Corp να υποβάλει οποιεσδήποτε εκθέσεις δραστηριοτήτων για το 2020, όπως υποχρεούνται από την ελληνική νομοθεσία οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων.

Η εταιρεία Panthalassa Maritime Corporation -όπως αρκετές ακόμα ναυτιλιακές- έχει έδρα στα νησιά Μάρσαλ και σύμφωνα με το International Registries, συστάθηκε στις 3 Απριλίου 2017. Επίσης έχει γραφείο στην Αθήνα και σύμφωνα με το Linkedin, διευθυντής της εταιρείας από τον Μάρτιο του 2017 είναι ο Markos John Lemos.

Αυτό βέβαια δεν προκαλεί έκπληξη, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα της Panthalassa Maritime Corp. Η εταιρεία με επικεφαλής τον 43χρονο Μάρκο Τζον Λαιμό, είδε και τα δύο πλοία της να ακινητοποιούνται στα κινεζικά λιμάνια.

Τον Δεκέμβριο του 2020, οι δανειστές προχώρησαν σε δημοπρασία του Angelic Glory 75.000 dwt (κατασκευασμένο το 2002).

Ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ΔΟΕ) κατήγγειλε και το αδελφό του πλοίο Angelic Power ως εγκαταλειμμένο στο αγκυροβόλιο Guishan κοντά στο Χονγκ Κονγκ. Οι πλοιοκτήτες απέδωσαν τη εγκατάλειψη του Angelic Power σε διαμάχη μεταξύ της Panthalassa Maritime Corp και του Diamlemos Corp μιας άλλης εταιρείας της οικογένειας Λαιμού που είχε προηγουμένως αναγραφεί ως ιδιοκτήτης τόσο του Angelic Glory όσο και του Angelic Power . Και στις δύο περιπτώσεις οι εταιρείες φέρεται να βρίσκονταν σε διαμάχη που αφορούσε τη διαχείριση του πλοίου ως προς εκκρεμότητες που έχουν απέναντι στις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα πλοία.

Ως αποτέλεσμα αυτής της διαμάχης, οι 22 ναυτικοί του φορτηγού πλοίου «Angelic Power» εγκαταλείφθηκαν επί 17 μήνες επί του σκάφους στην Κίνα, ενώ επί 8 μήνες ήταν ακινητοποιημένοι σε συγκεκριμένο αγκυροβόλιο. Πέντε μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και ο πλοίαρχος, είχαν άμεση ανάγκη ιατρικής περίθαλψης.

Το ελληνικό κράτος επιβαρύνθηκε με όλο το κόστος επαναπατρισμού και επέβαλε πρόστιμα άνω των 500.000 € (592.000 $) στην εταιρεία διαχείρισης του πλοίου σε σχέση με το περιστατικό.

Πηγή: tradewindsnews.com

Διαβάστε ακόμη 

Πέθανε o πρώην πρόεδρος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος

Μέρκελ: Δεν φταίει η Ρωσία για την αύξηση των τιμών φυσικού αερίου



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ