Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

Φρεγάτες made in Greece

Όχι μόνο θα αγοράσει νέες, υπερσύγχρονες φρεγάτες η χώρα μας προκειμένου το Ελληνικό Ναυτικό να αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη δύναμη ισχύος στο Αιγαίο σε σχέση με την Τουρκία, αλλά η πρόθεση είναι να ναυπηγηθούν αυτές σε ελληνικά ναυπηγεία, δηλαδή στη Ελευσίνα και στον Σκαραμαγκά. Έτσι το όφελος για την Ελλάδα θα είναι διπλό. Από τη μία θα ενισχυθεί η ναυτική δύναμη όπως έχει ζητήσει η ηγεσία του Ναυτικού και από την άλλη θα έχουν δουλειά τα ναυπηγεία, σε μια εποχή που ως γνωστόν όταν δεν υπάρχει αντικείμενο για ναυπήγηση παρατηρείται πολύ μεγάλη ύφεση και ανεργία.

ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ

Εδώ πρέπει να θυμίσουμε το προηγούμενο με τα υπερσύγχρονα υποβρύχια. Ναι, εκείνα τα υποβρύχια για τα οποία υπήρχε πολλή παραφιλολογία και ψέμα ότι δήθεν γέρνουν. Και σήμερα αυτά τα υποβρύχια είναι που δίνουν στο Ελληνικό Ναυτικό υπεροπλία και έχουν καταστεί ο φόβος και ο τρόμος των τουρκικών δυνάμεων στο Αιγαίο. Τη λύση που είχε δώσει στο πρόβλημα, δηλαδή αγορά και κατασκευή στην Ελλάδα, η κυβέρνηση Σαμαρά, θέλει να ακολουθήσει και η σημερινή κυβέρνηση και να προχωρήσει σε αυτήν την κατασκευή.
 
Αυτό που πρέπει να γίνει για να προχωρήσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην παραγγελία είναι να επιταχυνθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τον Σκαραμαγκά, ώστε να αποκτήσει η χώρα ένα ναυπηγείο ικανό να αναλάβει το έργο κατασκευής νέων φρεγατών. Αυτό τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε ειδική συνεδρίαση της αρμόδιας
κοινοβουλευτικής επιτροπής επί θεμάτων εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε να διανοηθούμε το ίδιο χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης στις νέες φρεγάτες, με αυτό των πυραυλακάτων που κράτησε 20 χρόνια».

(Ξένη Δημοσίευση) Στο πλαίσιο του ευρύτερου πλέγματος διεθνών δραστηριοτήτων που έχει σχεδιάσει και συντονίζει το ΓΕΕΘΑ, από την Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021 η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΨΑΡΑ έχει ενσωματωθεί ως πλήρες οργανικό μέλος στη Δύναμη Κρούσης του Αεροπλανοφόρου USS DWIGHT D. EISENHOWER (Carrier Strike Group, CSG) κατά τον πλου του στην Κεντρική και Ανατολική Μεσόγειο. Κατά τη διάρκεια της ενσωμάτωσής της στο CSG και στο πλαίσιο συνεκπαίδευσης μέσων και μονάδων Ελλάδας και ΗΠΑ, θα υλοποιηθεί σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών αντικειμένων με επιπλέον συμμετοχή από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δύο Υποβρυχίων και μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΕΕΘΑ/STR

 

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το εξής δίλημμα, εάν θέλουμε τις νέες φρεγάτες γρήγορα: «Τις αναθέτουμε εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία της χώρας που θα προτιμηθεί […] ή εάν επιλέξουμε (ναυπηγεία στην) Ελλάδα, θα κινδυνεύσουμε να περάσουν αρκετά χρόνια και καράβια να μην έχουμε, εκτός από αυτά που θα ναυπηγηθούν στο εξωτερικό. Τι θα έπρεπε να γίνει, και το τι εύχομαι εγώ; Να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία, τουλάχιστον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι στην τελική της φάση, έτσι ώστε να αποκτήσει η Ελλάδα ένα ναυπηγείο ικανό να αναλάβει μια τέτοια μεγάλη δουλειά, και φυσικά να εμπλακεί και η εγχώρια αμυντική βιομηχανία» τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Για τις φρεγάτες υπάρχει φυσικά η Γαλλία, με την οποία είμαστε σε επαφές πάνω από έναν χρόνο για το εν λόγω θέμα, αλλά όψιμα έχει αναθερμανθεί η αμυντική συνεργασία με τις ΗΠΑ και σε αυτό παίζει ρόλο η «αλλαγή φρουράς» στον Λευκό Οίκο. Για τη νέα αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ υπάρχουν δύο επιπλέον σενάρια. Η επέκταση της αμερικανικής παρουσίας σε νέες τοποθεσίες και η περαιτέρω βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών. Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι
να υπάρξει αναβάθμιση των ήδη στρατηγικά επιλεγμένων τοποθεσιών που βρίσκονται σε λειτουργία αυτήν τη στιγμή. Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε στη Βάση της Σούδας, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στις δύο αεροπορικές βάσεις στην Κεντρική Ελλάδα. Σχετικά με τον Κόλπο της Σούδας, ο ΥΕΘΑ μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη σε κέντρο έρευνας στην Ουάσιγκτον τόνισε ότι η Σούδα προσφέρει το μόνο λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει αεροπλανοφόρο.

Ειδικότερα όμως για το πρόγραμμα ναυπήγησης των τεσσάρων φρεγατών, ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος είπε ακόμα στη Βουλή ότι θα τεθεί ως όρος, όταν φτάσουμε στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων με τους ξένους οίκους που υπέβαλαν προτάσεις, να υπάρχει σε συγκεκριμένο ποσοστό συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Όπως διευκρίνισε, η συμμετοχή αυτή δεν αφορά μόνο στη ναυπήγηση μίας φρεγάτας. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι το κόστος ναυπήγησης μίας φρεγάτας δεν είναι το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου. Αντιθέτως, το μεγάλο κόστος μιας σύγχρονης φρεγάτας είναι τα οπλικά συστήματα
ανθυποβρυχιακού πολέμου, αντιαεροπορικής άμυνας, ηλεκτρονικού πολέμου,  που ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Γι’ αυτό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είπε: «Άρα καταλαβαίνετε τι τεράστια περιθώρια υπάρχουν, για εμπλοκή, με μορφή υπεργολαβίας, συνεργειών και συμπαραγωγής και κάποιων ελληνικών εταιρειών». 

No name καταγγελίες

Έντονη ήταν η δυσφορία στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τα όσα δημοσιεύτηκαν σε ένα μικρό κομμάτι του Τύπου ότι δήθεν η Αίγυπτος αγοράζει πιο φθηνά αεροπλάνα Rafale από τη χώρα μας. «Fake news» χαρακτήρισε στην «Μπαμ στο Ρεπορτάζ» τα εν λόγω σενάρια ανώτατη πηγή μας στο ΥΠΕΘΑ, τονίζοντας: «Είδατε κανείς να τα υπογράφει όλα
αυτά. Είναι no name καταγγελίες μόνο για θόρυβο και με ψέματα. Τι Rafale πήραν, ποιας χρονολογίας, με τι συστήματα πάνω, τι συνοδεύει την παραγγελία τους, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν μας λένε».

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ 

Η Βουλή τιμά αύριο την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Ο Ν. Δένδιας συμμετείχε στην άτυπη τηλεδιάσκεψη των ΥΠΕΞ της ΕΕ για τις εξελίξεις στη Γάζα

 



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ