Η Δήμητρα Γαλάνη εξέφρασε την διαμαρτυρία της για τη στάση της κυβέρνηση απέναντι στον χώρο του Πολιτισμού εν μέσω πανδημίας, ασκώντας προσωπική κριτική στην αρμόδια υπουργό Λίνα Μενδώνη.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84 και τη Μαργαρίτα Μυτιληναίου, η δημοφιλής τραγουδίστρια επέκρινε το υπουργείο για αργά αντανακλαστικά: «Κακά τα ψέματα, έπρεπε το υπουργείο Πολιτισμού να έχει έγκαιρα σκεφτεί όλα τα δεδομένα κι όχι να ψάχνει τώρα για λύσεις, οι οποίες μάλιστα είναι και μισές […] Έχει πάθει μεγάλη ζημιά ο χώρος μας. Η ζημιά αυτή δεν ξέρουμε πού θα βγάλει, είναι αχαρτογράφητο τοπίο ακόμη η κατάσταση, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Απλά εδώ, επειδή υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω των “ανοιχτών χώρων”, μένουν στον αέρα μουσικοί, τεχνικοί και γραφεία παραγωγής- χωρίς να αναφερθώ ιδιαίτερα σ’ εμάς τους καλλιτέχνες, που κι εμείς οι ίδιοι ζούμε από αυτό που κάνουμε. Ξαφνικά όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι, όλες οι ειδικότητες γύρω από τη μουσική βιομηχανία είναι στον αέρα κανονικά».
Η Δήμητρα Γαλάνη κατηγορεί τους κρατικούς φορείς για ολιγωρία, τονίζοντας τα σοβαρά προβλήματα σε ό,τι αφορά τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών: «Πίσω από όλα αυτά, όσον αφορά εμάς τους καλλιτέχνες, τους ερμηνευτές και τους δημιουργούς, φαίνεται η απίστευτη κρατική ολιγωρία. Όλα αυτά τα χρόνια φωνάζουμε για το θέμα των δικαιωμάτων. Αν ήταν τακτοποιημένα κι ήμασταν σοβαρή χώρα σε αυτά, τώρα – στην πολύ δύσκολη συγκυρία- θα μπορούσαν να το κράτος και οι υπηρεσίες του να δώσουν ένα κομμάτι ψωμί στους δημιουργούς μας. Εάν τα δικαιώματα λειτουργούσαν σωστά, όλος αυτός ο ορυμαγδός αναμεταδόσεων τραγουδιών από τα ραδιόφωνα, από τις τηλεοράσεις, από οπουδήποτε, ο δημιουργός θα έπαιρνε έγκαιρα τα νόμιμα δικαιώματά του. Έτσι όπως είναι η κατάσταση διαμορφωμένη όλα είναι ξέφραγο αμπέλι. Ο καθένας παίρνει και χρησιμοποιεί το προϊόν σου, τον κόπο σου ανεξέλεγκτα χωρίς να αποδίδει τίποτα και σε κανέναν».
Η ίδια συντάχθηκε με τις θέσεις του Φοίβου Δεληβοριά που είχε πρόσφατα επισημάνει ότι «δημιουργοί και τραγουδιστές οδηγούνται σε καθολικές απαγορεύσεις μετάδοσης των έργων τους ώστε να γίνει γνωστή στο εξωτερικό αυτή η απαράδεκτη κατάσταση».
Κατά την Δήμητρα Γαλάνη, το υπουργείο όφειλε να στηρίξει με συγκεκριμένα μέτρα «το ελληνικό τραγούδι, την ελληνική μουσική και την ελληνική γλώσσα».Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την Γαλλία, όπου το κράτος «για να προστατεύσει τη γλώσσα του» ορίζει στα Μέσα 70% γαλλόφωνο ρεπερτόριο και 30% ξένο.
«Στηρίζει τη γλώσσα του, στηρίζει τον πολιτισμό του. Εδώ θέλουμε το Υπουργείο Πολιτισμού ενεργό, όχι στα πρακτικά. Για τα πρακτικά είναι το υπουργείο Εργασίας. Τα Σωματεία θα ασκήσουν τις πιέσεις που πρέπει να ασκήσουν. Εδώ χρειάζεται το υπουργείο Πολιτισμού και δεν ακούμε τίποτα. Γι’ αυτό υπάρχει βαθιά δυσαρέσκεια και λυπάμαι που το λέω- τα είπε ο Σταύρος Ξαρχάκος πάρα πολύ καλά- είναι λίγη η παρουσία της κύριας Μενδώνη. Ψάχνουμε Υπουργό. Ψάχνουμε για Υπουργό Πολιτισμού.
Είναι έντονο και σκληρό αυτό που λέω, αλλά απευθυνόμαστε σε μία κυβέρνηση η οποία ακούει. Αυτό έχει δείξει αυτή η κυβέρνηση. Άρα λοιπόν, πρέπει να μας ακούσει. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν σκεφτεί ένα σοβαρό σχέδιο στην ιστορία αυτή. Δεν είναι απλά εργασιακά τα θέματα, είναι θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Είναι πολύ σοβαρό. Η πνευματική ιδιοκτησία στα κράτη, για τη Ευρώπη μιλάμε- είναι το επίπεδο του πολιτισμού του κάθε κράτους. Χώρες οι οποίες δεν έχουν κάλυψη σοβαρή της πνευματική ιδιοκτησίας είναι απολίτιστες. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος άνθρωπος, που δεν έχει σοβαρή σκέψη για τα πράγματα, να κάνει τέτοια ζημιά σε μία κυβέρνηση που- αν μη τι άλλο- τα έχει πάει καλά ως τώρα».