Η απερχόμενη περιφερειακή διοίκηση του κ. Γιώργου Πατούλη έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανανέωση του στόλου των υπηρεσιακών οχημάτων που εξυπηρετούν ανάγκες αυτοψιών, υγειονομικών ελέγχων, συντήρησης του οδικού δικτύου, και από το 2020 προέβη στις σχετικές ενέργειες για τη διαγωνιστική διαδικασία που αφορούσε την προμήθεια 42 ηλεκτρικών οχημάτων.
Tου ΠΕΤΡΟΥ ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ
Άφησαν να «σαπίσουν» 42 αυτοκίνητα επειδή ξέχασαν να τα ασφαλίσουν! Το δύσκολο έργο του Νίκου Χαρδαλιά
Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Νίκος Πέππας ανέλαβε το δύσκολο έργο της «προμήθειας», με τη βοήθεια του μακροβιότερου γενικού διευθυντή Οικονομικών κ. M. Κάββαλου και της αρμόδιας διευθύντριας κ. Ασημακοπούλου. Ενώ η συγκεκριμένη δαπάνη εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο, στη συνέχεια τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα προκειμένου να στηθεί ο διαγωνισμός. Πιο συγκεκριμένα, οι φωτογραφίες των τεχνικών προδιαγραφών βγήκαν κουνημένες και κόπηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο δύο φορές. Η τρίτη και φαρμακερή προσπάθεια αποδείχτηκε αποτελεσματική και τελικά η προμήθεια των οχημάτων ολοκληρώθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.
Παρά την αναγκαιότητα και την πίεση των αρμοδίων διευθύνσεων της Περιφέρειας Αττικής που χρειάζονται τα οχήματα για να εκτελούν τις αρμοδιότητές τους, τα αυτοκίνητα παραμένουν παρκαρισμένα στον υπαίθριο χώρο της Διεύθυνσης Μεταφορών του κεντρικού τομέα και μάλιστα χωρίς νυχτερινή επιτήρηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον συγκεκριμένο χώρο είχε γίνει το 2017 τρομοκρατική επίθεση σε δύο υπηρεσιακά οχήματα της Περιφέρειας Αττικής. Το χειρότερο είναι ότι πλέον ύστερα από τρεις μήνες τα αποθέματα των μπαταριών έχουν εξαντληθεί και τα οχήματα δεν μπορούν να μετακινηθούν από εκεί, καθώς δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για εγκατάσταση φορτιστών τόσο σε όλη την Περιφέρεια γενικά όσο και στην κεντρικότερη Διεύθυνση Μεταφορών της χώρας ειδικά.
Ο λόγος πολύ απλός, αλλά όχι και τόσο προβλέψιμος. Θα μπορούσε ένας κρατικός φορέας τέτοιου μεγέθους, όπως είναι η Περιφέρεια Αττικής, να ξεχάσει να τα ασφαλίσει; Και όμως αυτή είναι η πραγματικότητα! Τα νέα οχήματα της Περιφέρειας Αττικής είναι ανασφάλιστα! Οι «υπεύθυνοι», μέσα στο άγχος τους να περιγράψουν τις τεχνικές προδιαγραφές ξέχασαν το πιο βασικό, να υπολογίσουν τη σχετική δαπάνη πίστωσης που αφορά το ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης των νέων οχημάτων. Εντυπωσιακό; Άλλωστε δεν τους ενδιέφερε να κυκλοφορήσουν, όπως πληροφορηθήκαμε από το γραφείο κίνησης της Περιφέρειας Αττικής. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που τα οχήματα της Περιφέρειας Αττικής μένουν χωρίς ασφαλιστήρια και αρκετές φορές έχουν μείνει και χωρίς καύσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και στη συντήρηση όλων των οχημάτων της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και των μηχανημάτων έργου. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ∆ιεύθυνσης ∆ιαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών που διαθέτει συνολικά 110 οχήματα και μηχανήματα έργου, αλλά σε κίνηση υπάρχουν μόνο τρία υπηρεσιακά οχήματα, τα οποία έχουν διατεθεί στον εντεταλμένο του ΚΤΕΟ κ. Αγγελόπουλο, στον αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού κ. Γιαννακόπουλο, ενώ το μοναδικό όχημα που διαθέτει η υπηρεσία είναι ένα τζιπ 4Χ4 που οδηγεί αποκλειστικά και μόνο ο διευθυντής της υπηρεσίας κ. Βασίλης Θεοφανόπουλος. Τα υπόλοιπα οχήματα βρίσκονται ακινητοποιημένα με σοβαρές αλλά και απλές βλάβες στο αμαξοστάσιο στις Τρεις Γέφυρες. Το οποίο σύμφωνα και πάλι με το γραφείο κίνησης έχει μετατραπεί σε παράνομο συνεργείο αυτοκινήτων, όχι όμως για τα κρατικά οχήματα, αλλά για ιδιωτικά που κάνουν service σε καλές τιμές.
Ο νέος περιφερειάρχης Αττικής κ. Νίκος Χαρδαλιάς, μεταξύ άλλων, θα πρέπει άμεσα να αναζητήσει πρίζες και ασφαλιστήρια συμβόλαια για να μπορέσει να εξοπλίσει τις υπηρεσίες του με οχήματα. Τα οχήματα έφτασαν στην Αττική το καλοκαίρι, στις 23 Ιουλίου, όμως χειμώνιασε και ακόμη δεν έχουν παραδοθεί, αλλά η σχετική φιέστα παραλαβής πραγματοποιήθηκε από τον Γ. Πατούλη και εκδόθηκε σχετικό ∆ελτίο Τύπου.
Όσο για τα… προβλήματα, ο νέος περιφερειάρχης καλείται να δώσει λύσεις!