Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Γιατί συνέβησαν οι αεροπορικές τραγωδίες των Boeing 737 MAX

Το Boeing 737 ΜΑΧ έχει συνδέσει το όνομά του με δύο μεγάλες αεροπορικές τραγωδίες σε Ινδονησία και Αιθιοπία, που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους.

Ως αιτία παρουσιάστηκε ο προβληματικός σχεδιασμός του MCAS, ενός αυτόματου συστήματος που εμποδίζει το αεροπλάνο να πραγματοποιήσει κάθετη πτώση, όμως φαίνεται πως υπάρχουν αρκετά πράγματα που οδήγησαν σε αυτό το σημείο.

Όλα ξεκίνησαν το 2010, όταν η Airbus ανακοίνωσε την αναβάθμιση της μηχανής A320. Το A320 Neo προβλημάτισε την Boeing, η οποία στο πλαίσιο του ανταγωνισμού κινήθηκε γρήγορα για να απαντήσει στον ανταγωνισμό με την αναβάθμιση της μηχανής Boeing 737.

Το πρόβλημα που παρατηρήθηκε είναι ότι η μεγαλύτερη μηχανή του Boeing 737-800 βρισκόταν σε μικρή απόσταση από το έδαφος, κάτι που δεν ίσχυε για το Airbus A320 Neo. Έτσι, οι υπεύθυνοι της Boeing για να μην χάσουν έδαφος αποφάσισαν να ανεβάσουν την μηχανή, δημιουργώντας το 737 MAX.

Μπορεί να λύθηκε το πρόβλημα και οι πωλήσεις να ανέβηκαν, όμως δημιουργήθηκε ένα νέο, καθώς η μύτη του αεροπλάνου έφευγε πάνω από το επιτρεπόμενο όριο σε περιπτώσεις όπως η απογείωση, με αποτέλεσμα να σβήνει η μηχανή.

Η εταιρεία αποφάσισε να μην προχωρήσει σε ανακατασκευή του πετυχημένου μοντέλου, αλλά να λύσει το ζήτημα με ένα λογισμικό που θα οδηγεί αυτόματα το αεροπλάνο σε ισορροπία. Και κάπως έτσι φτάσαμε στη δημιουργία του Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS).

Το εν λόγω σύστημα τοποθετήθηκε στο μοντέλο, όμως υπήρξαν αρκετά παράπονα από τους πιλότους για το γεγονός ότι η εταιρεία δεν τους παρείχε την απαραίτητη εκπαίδευση, καθώς δύο ώρες πριν πετάξουν έκαναν ένα μάθημα με iPad, ενώ σταδιακά υπήρξαν καταγγελίες ότι η μύτη του συγκεκριμένου μοντέλου έφευγε προς τα κάτω.

Έτσι, φτάσαμε στην αεροπορική τραγωδία στην Τζακάρτα το 2018, όπου παρατηρήθηκε πρόβλημα με το MCAS, ενώ η συνέχεια δόθηκε λίγους μήνες αργότερα στην Αιθιοπία, όταν οι πιλότοι δεν μπορούσαν να απενεργοποιήσουν το MCAS για να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ