Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Γιώργος Γεωργίου: «∆εν έγλειψα ποτέ, ούτε έκανα δημόσιες σχέσεις»

Κατά τον Άντον Τσέχωφ, ένας ηθοποιός πρέπει να φλέγεται εσωτερικά με φαινομενική άνεση εξωτερικά. Όμως ο Γιώργος Γεωργίου δεν φλεγόταν απλώς, καιγόταν μέσα του ολοσχερώς κάθε φορά που ως παιδί σκεφτόταν πως μεγαλώνοντας θα γίνει ηθοποιός.

Συνέντευξη στον ΚΥΡΙΑΚΟ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
Ο Γιώργος Γεωργίου μιλά για τη δύσκολη, αλλά συνάμα συναρπαστική διαδρομή του στο Θέατρο, τους ηθοποιούς που σημάδεψαν την καριέρα του και τα προβλήματα που αντιμετώπισε τότε και τώρα…

Ήταν το 1959 που παρακολουθώντας το «Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» μαζί με τον πατέρα του, για πρώτη φορά του εκμυστηρεύτηκε την επιθυμία του να ασχοληθεί με την τέχνη της υποκριτικής.

«Η μητέρα μου δεν ήθελε με τίποτα να γίνω ηθοποιός και γι’ αυτό με σταμάτησε από το γυμνάσιο, για να μην μπορέσω να δώσω εξετάσεις. Έλα μου όμως που εγώ βρήκα το παραθυράκι ‘‘Άσκηση επαγγέλματος ηθοποιού’’ και πέρασα τις εξετάσεις ως εξαιρετικό ταλέντο… Την πρώτη φορά που είπα στη μητέρα μου ότι θα γίνω ηθοποιός μού είπε ότι θα πεθάνει κι εγώ της είπα πως θα γίνω ηθοποιός και ότι αν θέλει να πεθάνει, ας πεθάνει».

Ντεμπούτο 

Το κινηματογραφικό του ντεμπούτο ήταν δυναμικό, αφού η πρώτη του συμμετοχή ήταν στην ταινία «Οι βάσεις και η Βασούλα» της Finos Film. Με νοσταλγική διάθεση εξομολογείται: «Όταν έγινε η προβολή της ταινίας, ήρθε ο Φίνος και μου είπε: ‘‘Αχ, νεαρέ μου, σε γνώρισα αργά. Θα κάνω άλλη μία ταινία και κλείνει η εταιρεία’’, όπως και έγινε».

Ενώ η πορεία του ήταν αδιάλειπτη για αρκετές δεκαετίες, στο πλευρό των μεγαλύτερων ηθοποιών, ως διά μαγείας οι συμμετοχές του στα καλλιτεχνικά δρώμενα αραίωσαν.

«Οι δημόσιες σχέσεις ήταν το μείον μου. ∆εν έγλειψα ποτέ κανέναν. Στην τηλεόραση με φώναζαν μόνο για ένα – δύο επεισόδια και αυτό είναι η πίκρα μου. Πιστεύω ότι οι νέοι σκηνοθέτες δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή μου».

Η πορεία του στο θέατρο δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα. Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, εξομολογείται στην «Μπαμ στο Ρεπορτάζ»: «Ο Σταύρος Παράβας έβαλε εμπόδια στην καριέρα μου. Μόλις είχα βγει από τη σχολή, το 1975, και είχα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ‘‘Ακροπόλ’’. Στις πρόβες έθεσε στον Βασίλη Μπουρνέλη το δίλημμα ‘‘ή εγώ ή αυτός’’ και ο επιχειρηματίας του απάντησε ‘‘αυτός’’ και τον έδιωξε. Ήταν πολύ δύσκολος ο Παράβας.

Εμπόδια πολλά βρήκα και από τον Φώτη Μεταξόπουλο, που φρόντιζε στους τίτλους των μαγνητοσκοπημένων παραστάσεων να αναγράφομαι ‘‘Γιώργος Γεωργιάδης’’. Είναι γνωστό ότι ήταν ηθοποιομάχος. Ο Βουτσάς μου είχε ζητήσει να του γράψω ένα νούμερο για μια παράσταση, όπως και έγινε. ∆ύο – τρεις ημέρες πριν από την πρεμιέρα, ο Μεταξόπουλος ζήτησε να αλλάξει το νούμερο λέγοντας πως αυτό θα καταστρέψει τον Βουτσά. Τελικά δεν άλλαξε, καθώς δεν υπήρχε χρόνος. Όλη τη σεζόν αυτό το νούμερο έκανε τεράστια επιτυχία. Μετά το τέλος της σεζόν όταν αποκάλυψα στον Βουτσά όσα είχαν συμβεί, μου είπε: ‘‘Ό,τι γράφεις θα το δίνεις να το διαβάζει ο Μεταξόπουλος και ό,τι δεν του αρέσει θα το παίζουμε’’».

Ο Ψάλτης

Ο Γιώργος Γεωργίου συνέδεσε το όνομά του με αυτό του Στάθη Ψάλτη, με τον οποίο είχαν μια μακροχρόνια και δυνατή σχέση, από αυτές που αν και όταν έρθει η ρήξη, αυτή θα είναι επίσης ισχυρή. «Ο Στάθης ήταν λίγο περίεργο πλάσμα, με πολλές ανασφάλειες και κόμπλεξ. Το 2006 του είχα γράψει ένα νούμερο τόσο καλό, που η Βάσια Τριφύλλη μού είπε ‘‘Γιώργο μου, σε ευχαριστούμε που ο θιασάρχης μας θα έχει ένα τόσο σπουδαίο νούμερο’’. Και βγαίνει ο Στάθης στην πρεμιέρα και δεν λέει ούτε μία ατάκα από αυτά που του είχα γράψει. Έλεγε χυδαία αστεία που παλιά είχαν κάνει επιτυχία. Τότε πικράθηκα και αποφάσισα να μην ξαναγράψω επιθεώρηση. Οι σχέσεις μας με τον Ψάλτη ψυχράθηκαν και κάναμε πολλά χρόνια να μιλήσουμε. Οι σχέσεις μας αποκαταστάθηκαν όταν τον επισκέφθηκα στο νοσοκομείο λίγο πριν ‘‘φύγει’’. Τότε μου ζήτησε να του γράψω ξανά νούμερο. ∆ύο εβδομάδες μετά ‘‘έφυγε’’. Ανασφαλής ήταν και στη ζωή του. Το 2002 που παίζαμε με τον Βουτσά και τη Γιουλάκη, μετά από κάθε παράσταση πηγαίναμε όλος ο θίασος για φαΐ και ποτό. Ο Στάθης δεν ήρθε ποτέ, προτιμούσε να πηγαίνει μόνος του για σουβλάκια, είχε πολλά κόμπλεξ. Θυμάμαι ότι έτρωγε αλεσμένες τροφές και όταν τον ρώτησα γιατί τρώει τέτοια φαγητά μού είπε ‘‘τι θέλεις, να πνιγώ;’’»

Η Μάρθα 

Μια άλλη μεγάλη φιλία που δημιούργησε ο Γιώργος Γεωργίου ήταν αυτή με τη Μάρθα Καραγιάννη, ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις τους είναι ανύπαρκτες. «Η Μάρθα είναι πολύ φιλότιμη και δοτική. Το 2003 χρειάστηκε να κάνω μια σοβαρή επέμβαση, καθώς το πόδι μου πήγαινε για ακρωτηριασμό. Μετά από τρεις αποτυχημένες επεμβάσεις στον Ευαγγελισμό, ένας φίλος μού είπε ότι θα μπω στο Ιατρικό Κέντρο με έξοδα της Μάρθας. Την ημέρα που χειρουργήθηκα, η Μάρθα ήταν εκεί από τις 8 το πρωί και πλήρωσε για εμένα 2.000 ευρώ. Θα μου πεις, πώς ψυχραθήκαμε; Στην τελευταία της επιθεώρηση, στο ‘‘Πού πας ρε Γιωργάκη με τέτοιο καιρό;’’, το νούμερο που της είχαν δώσει ήταν άθλιο. Επειδή δεν ήθελα να της πω ψέματα ότι μου άρεσε, της έστειλα μήνυμα γράφοντας ότι ήταν αξιοπρεπέστατη. Αυτό την ενόχλησε πάρα πολύ. Όταν τη συνάντησα μετά από 15 μέρες μού επιτέθηκε φωνάζοντάς: ‘‘Τελικά είσαι πολύ κακός άνθρωπος, που θα μου πεις εμένα ότι ήμουν αξιοπρεπέστατη, τη στιγμή που βγήκα και έπεσε το θέατρο’’. Της απάντησα ότι ο κόσμος χειροκροτούσε τον μύθο Καραγιάννη και όχι το νούμερο. Τη συνάντησα ξανά πριν από τέσσερα χρόνια στη βάφτιση του Φοίβου Βουτσά. Εκεί μου είπε πως τελικά δεν είμαι κακός, αλλά επιπόλαιος. Από τότε αν και έχω προσπαθήσει να επικοινωνήσω μαζί της, δεν τα έχω καταφέρει. Όπως είναι γνωστό συζεί με την Ντόρα ∆ούμα. Βέβαια είναι αδελφικές φίλες και δεν τρέχει κάτι πονηρό, όπως έχει ειπωθεί. Όταν πέρυσι στα γενέθλιά της την κάλεσα στο σταθερό, το σήκωσε η Ντόρα και της είπα ότι θέλω να ευχηθώ στη Μάρθα. Αυτή μου το έκλεισε βιαστικά λέγοντάς μου ότι η Μάρθα δεν θέλει να μιλήσει με κανέναν. Εγώ προσεύχομαι γι’ αυτήν, γιατί τότε με είχε σώσει με το πόδι».

Η Χρονοπούλου

Γιώργος ΓεωργίουΜία από τις συνεργασίες που ξεχωρίζει ο Γιώργος Γεωργίου είναι αυτή με τον θρύλο του ελληνικού κινηματογράφου, Μαίρη Χρονοπούλου. «Θυμάμαι το ’77 που είχα γράψει ένα νούμερο για τη Μαίρη Χρονοπούλου στο ‘‘Μετροπόλιταν’’. Στις πρόβες με ρωτούσε πόσα χειροκροτήματα πίστευα ότι θα φτάσει. Της απάντησα ότι θα είναι γύρω στα 10-12. Στην πρεμιέρα μετρούσα τα χειροκροτήματα, τα οποία ήταν 17! Βγήκε στην κουίντα και με ευχαριστούσε συγκινημένη. Λίγο μετά ήρθε η Μαίρη στο καμαρίνι και μου έδωσε μια ολόχρυση αλυσίδα μισό μέτρο, 18 καρατίων, ως δώρο για να με ευχαριστήσει. Τέτοιους ανθρώπους έζησα» εξομολογείται στην «Μ».

Ο ∆αλιανίδης

Ξεχωριστή θέση στην καρδιά του έχει ο αείμνηστος Γιάννης ∆αλιανίδης, που υπήρξε γενναιόδωρος μαζί του, όπως αναφέρει. «Η συνεργασία μου με τον ∆αλιανίδη ήταν από τις ωραιότερες. Είχε δει μια επιθεώρησή μου και την επομένη βρήκε το τηλέφωνό μου. Μου είπε ότι θα ήθελε να γράψουμε μαζί μια σειρά για τον ΑΝΤ1. Αφού μου ζήτησε να γράψω μια σκηνή ως δοκιμαστικό, προχωρήσαμε τη συνεργασία μας. Ήταν πολύ γενναιόδωρος. Εγώ δεν τον έζησα αυστηρό, όπως λένε πολλοί ότι ήταν, αλλά δεν υπήρξα ποτέ μαζί του στα γυρίσματα. Θυμάμαι ότι είχε την ιδιωτική του ζωή καλά σφραγισμένη. ∆εν μου ανοίχτηκε ποτέ, αν και ήξερα την ιδιαιτερότητά του. Μάλιστα, την πρώτη φορά που τον συνάντησα φοβήθηκα μη μου την πέσει. ∆εν συνέβη ποτέ, ήταν σπουδαίος. Μου λείπει ο Γιάννης».

Γιώργος Γεωργίου Γιώργος Γεωργίου Γιώργος Γεωργίου

Η παρενόχληση, το… πορνό και οι οικονομικές δυσκολίες

Το τελευταίο διάστημα έχουν δει το φως της δημοσιότητας άσχημα περιστατικά που λάμβαναν χώρα στο ελληνικό θέατρο, ωστόσο έμεναν ως επτασφράγιστο μυστικό στις κουίντες και στα καμαρίνια. Τι αναφέρει για όλα αυτά ο ηθοποιός που μετρά πέντε δεκαετίες στο θεατρικό σανίδι; «Εγώ δεν τα γνώριζα όλα αυτά, ούτε τα έζησα ποτέ μου» αναφέρει στην «Μ» και συνεχίζει με εξομολογητική διάθεση: «Εγώ είχα την ατυχία στην ηλικία των 8 ετών να με παρενοχλήσει σεξουαλικά ο θείος μου. Είναι κάτι που δεν έχω πει ποτέ μου. Μια μέρα ενώ με κούρευε, ξεκίνησε για να δει περίπου πόσο ζυγίζω, με σήκωσε ψηλά από τους ώμους και με έτριβε στα γεννητικά του όργανα που ήταν ερεθισμένα. Έφυγα τρέχοντας από το σπίτι. Πέρασαν χρόνια για να το ξεπεράσω, δεν πήγα ούτε στην κηδεία του».

Ο Γιώργος Γεωργίου αποκαλύπτει για πρώτη φορά μία από τις πιο άσχημες στιγμές στην καριέρα του, όταν είδε τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί σε σκληρή ταινία πορνό! Ο ηθοποιός εξηγεί στην «Μ» τι ακριβώς συνέβη τότε. «Με έμπλεξαν σε σκληρή ταινία πορνό. Το 1982 είχε βγει στους κινηματογράφος η ταινία ‘‘Ο Άγγελος’’. Κάποια στιγμή μου τηλεφώνησε ο Αντώνης Τέμπος για να κάνουμε τον ‘‘Άγγελο 2’’. Όταν ζήτησα το σενάριο, μου είπε πως θα μου λέει αυτός τις ατάκες μου λίγο πριν από τα γυρίσματα. Ακόμα αθώος εγώ τότε. Πού να ήξερα όταν γύριζα μια σκηνή που άνοιγα μια πόρτα ότι θα κολλούσαν πλάνα τσόντας και θα εμφάνιζαν ότι εγώ έβλεπα ένα ζευγάρι να συνουσιάζεται; Έκαναν ταινία πορνό με εμένα πρωταγωνιστή χωρίς να το γνωρίζω! Δεν κινήθηκα νομικά γιατί θα συζητούνταν το όνομά μου για μια τσόντα και ήμουν ακόμη πολύ νεαρός. Με ταλαιπώρησε ψυχολογικά και στενοχωρήθηκα πολύ τότε. Το ανακάλυψα όταν πήρα την ταινία από ένα DVD Club και έβαλα να τη δω με τη σύζυγό μου και τρελαθήκαμε».

Μία από τις πιο δύσκολες στιγμές στη ζωή του ήρθε το 2018 όταν αντιμετώπισε τεράστια οικονομική δυσκολία. Τότε, μέσω του προφίλ του στο Facebook, δεν είχε διστάσει δημόσια να ζητήσει δανεικά από τους διαδικτυακούς φίλους του. «Πριν από τέσσερα χρόνια πήγα να πάρω τη σύνταξή μου, που είναι μόλις 560 ευρώ, και είδα πως είχα μόνο 40 ευρώ διαθέσιμα, αφού η Εφορία μου είχε πάρει τα χρήματα. Παραλίγο να πάθω εγκεφαλικό. Έτσι αναγκάστηκα να ζητήσω δανεικά μέσω Facebook. Ο Σπύρος Παπαδόπουλος, προς τιμήν του, φώναξε τον Σπύρο Μπιμπίλα και του έδωσε 300 ευρώ λέγοντάς του πως δεν ήθελε να του τα επιστρέψω. Ευτυχώς ευαισθητοποιήθηκαν πολλοί συνάδελφοι. Τακτοποίησα αμέσως το θέμα με την Εφορία, γιατί αν κάθε μήνα μου έπαιρναν τη σύνταξη θα έπρεπε να αυτοκτονήσω».  Γιώργος Γεωργίου 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ιλιγγιώδες ποσό σε δημοπρασία πίνακας του Τσώρτσιλ που κοσμούσε τη θρυλική «Χριστίνα» του Ωνάση

Σπύρος Φωκάς: Δύσκολες ώρες για τον ηθοποιό – Ένα θαύμα περιμένουν φίλοι και συγγενείς

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ