Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αποτελεί μια πολύ καλή λύση για όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα μοντέλο με λιγότερα χρήματα, ενώ υπάρχουν και πολλές ευκαιρίες, ωστόσο χρειάζεται αρκετό ψάξιμο. Με μια πρώτη ματιά μπορεί να δει κανείς από συγκεκριμένα σημάδια αν είναι τρακαρισμένο και γενικότερα σε τι κατάσταση βρίσκεται, όμως πάντοτε χρειάζεται η γνώμη ενός ειδικού μέσω των απαραίτητων ελέγχων που μπορεί να κάνει στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη.
Δυστυχώς κάποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα προκειμένου να πιάσουν καλύτερα λεφτά και να γίνουν πιο ελκυστικά. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει φυσικά μόνο στην χώρα μας αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Ενδεικτικά, στη Γερμανία και σε χώρες της Δ. Ευρώπης πάνω από το 30% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν «πειραγμένα» χιλιόμετρα, ποσοστό που στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης φτάνει έως το 90%!
Ένας πρώτος έλεγχος που μπορεί να κάνει κανείς για να διαπιστώσει αν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά, είναι να ελέγξει το βιβλίο service και τα έγγραφα από το ΚΤΕΟ. Σε κάποιες περιπτώσεις φαίνονται μέσω του εγκεφάλου του αυτοκινήτου. Εδώ και αρκετά όμως χρόνια υπάρχει μια ειδική συσκευή, η οποία κάνει διάγνωση της κατάστασης του κινητήρα μέσω υπερήχων.
Το Tacho-Spy κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πριν από 15 χρόνια στις Η.Π.Α. και για δέκα χρόνια χρησιμοποιείται στην Ευρώπη. Το εν λόγω σύστημα δίνει μια σαφή εικόνα της κατάστασης της μηχανής, και μέσω υπερήχων ελέγχονται όλα τα περιφερειακά συστήματα, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων, η αντλία νερού, το δυναμό, το turbo, η αντλία του υδραυλικού τιμονιού κ.λπ. Ο εξειδικευμένος τεχνικός μπορεί να διαγνώσει κατά πόσο φθαρμένα είναι τα μηχανικά μέρη στο εσωτερικό τους και έτσι μπορεί να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι πραγματικά τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Η απόκλιση από τα πραγματικά χιλιόμετρα φτάνει το περίπου 10%.
Το εν λόγω σύστημα για να το αγοράσει κανείς ως ιδιώτης είναι ακριβό, αφού κοστίζει από 7.500 ευρώ και στην χώρα μας δεν υπάρχει κάποιος επίσημος αντιπρόσωπος. Στις χώρες που υπάρχει αυτή η υπηρεσία είναι στη Γερμανία, Η.Π.Α., Ισπανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ιταλία, Πολωνία και Αυστρία. Ενδεικτικά το κόστος ελέγχου σε χώρα της Ανατολικής Ευρώπης κυμαίνεται γύρω στα 50 ευρώ.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο από έλεγχο:
ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr