- Μεγάλο άρθρο της Guardian για τον ελληνικό τουρισμό
- Αναγνωρίζουν την κατακόρυφη αύξηση των αφίξεων και εξηγούν το γιατί
- Το προβάδισμα απέναντι στην Τουρκία δεν θα κρατήσει για πάντα
- Κριτική στους “βετεράνους αριστερούς” της κυβέρνησης που διαφωνούσαν με τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων
Η Ελλάδα από το 2004 κι έπειτα, είτε λόγω της θετικής διαφήμιση (τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την κατάκτηση του Euro) είτε της αρνητικής (οικονομική κρίση) και σε συνδυασμό με τη διάδοση της τεχνολογίας, έχει διαρκώς αυξητική τάση στις αφίξεις των τουριστών και φέτος πάει να σπάσει ένα ακόμη ρεκόρ.
Η Guardian με μεγάλο δημοσίευμά της αναφέρει πως για την Ελλάδα που περνάει δύσκολα, ο τουρισμός είναι ένα τεράστιο δώρο που πρέπει να το εκμεταλλευτεί και πως μέχρι πρόσφατα κάποιοι “βετεράνοι αριστεροί της κυβέρνησης” κρατούσαν πίσω τη χώρας μας με την άρνησή τους να ιδιωτικοποιήσουν τα αεροδρόμια!
Οι επισκέψεις από τη Μ. Βρετανία αναμένεται να αυξηθούν κατά 40% φέτος. Πάνω από 3.000.000 Βρετανοί θα επισκεφτούν την Ελλάδα! Οι επισκέψεις από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ επίσης ενισχύθηκαν. Περισσότεροι από 900.000 Αμερικανοί εκτιμάται ότι θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα φέτος χάρη και στο ότι η Emirates Airways εγκαινίασε απευθείας πτήσεις σε καθημερινή βάση όλο τον χρόνο. Πολλές από τις νέες αφίξεις θα προέλθουν από τις νέες διεθνείς αγορές, όπως η Ινδία, το Ισραήλ, η Κίνα και η Ρωσία.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, εξηγεί γιατί η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση και να επεκτείνει την τουριστική της σεζόν: «Τα πηγαίνουμε καλύτερα από τους γείτονές μας. Ιδιαίτερα η Τουρκία έχει πληγεί άσχημα. Αλλά αργά ή γρήγορα αυτές οι αγορές θα ανακάμψουν και για αυτό η Ελλάδα πρέπει να επεκτείνει τη σεζόν, να εκμεταλλευθεί τα εκπληκτικά τοπία και να αποκτήσει ποικιλία πέρα από το παραδοσιακό ήλιος και θάλασσα.
Μην ξεχνάμε ότι η Τουρκία έχει περισσότερες μαρίνες από εμάς και αυτό κατά συνέπεια προσελκύει περισσότερους τουρίστες με υψηλό εισόδημα. Είμαι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων γιατί βελτιώνουν τις υπηρεσίες. Σε μία χώρα σαν κι αυτή, οικονομικά, είναι τόσο δύσκολο ο δημόσιος τομέας να χειριστεί τέτοιες εγκαταστάσεις».
Ο Guardian κάνει αναφορά και στη σύμβαση με τη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, σημειώνοντας μάλιστα ότι αρχικά αυτή η επένδυση καταδικάστηκε, καθώς βετεράνοι αριστεροί στον κυβερνητικό συνασπισμό την αποκήρυξαν!
«Καθώς θα αναβαθμίζονται τα ελληνικά αεροδρόμια, αναμένουμε να δούμε σημαντική αύξηση των πτήσεων σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές της Ελλάδας και αυτό θα αποτελέσει τη βάση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη», τόνισε ο Αλεξ Μάλι, οικονομικός αναλυτής της Foresight. «Πιο αποτελεσματικές συνδέσεις μεταξύ ελληνικών νησιών και περιοχών στην περιφέρεια με περιοχές στη Γερμανία και τη βόρεια Ευρώπη θα υποστηρίξουν τον τουρισμό και θα ενισχύσουν τους επιχειρηματικούς και εμπορικούς δεσμούς», τόνισε ο ίδιος.