«Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αφήνει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον» αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα Guardian. Ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες παλεύουν με τις επιπτώσεις της αποτυχημένης προσπάθειάς τους να ελέγξουν τη ρύπανση από τα πετρελαιόκινητα οχήματα, η Ελλάδα είχε επωφεληθεί από την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η άρση όμως της απαγόρευσης το 2012, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και οι χαμηλότεροι φόροι για τα αυτοκίνητα με πετρέλαιο, αποτέλεσαν εχθρό για το περιβάλλον καθώς οι Έλληνες στράφηκαν στη χρήση τους για να μειώσουν το κόστος μετακίνησής τους.
Επίσης ο τριπλασιασμός του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης ανάγκασε τους Έλληνες να καίνε ξύλα. Η ρύπανση το χειμώνα αυξήθηκε το 2013 στη Θεσσαλονίκη κατά 30% και η τοξικότητα του αέρα έγινε ανυπόφορη κυρίως τα απογεύματα όταν ανάβουν τα τζάκια, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η ανάλυση της ποιότητας του αέρα στην Αθήνα έδειξε ότι δεν καίγονται μόνο κούτσουρα. Μαζί με τα χημικά του ξύλου οι επιστήμονες βρήκαν σωματίδια μολύβδου, αρσενικού και καδμίου που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες για να ζεσταθούν καίνε και σκουπίδια.