Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

H Alexa και οι βρώμικες μπίζνες της ελληνικής Μαφίας του Διαδικτύου

Θα ξεκινήσουμε με ένα απλό παράδειγμα φοροδιαφυγής, μαύρου χρήματος-όπως θέλετε πείτε το-βγαλμένο μέσα από τη δημιουργική φαντασία των φοροφυγάδων.

Ας πούμε ότι ο Πέτρος, ιδιοκτήτης μιας βίλας στην Πολιτεία, έχει συμφωνήσει με τον ενοικιαστή του το μίσθωμα να μη δηλώνεται στην Εφορία. Ο ιδιοκτήτης Πέτρος βγάζει μια χρεωστική κάρτα στο όνομά του και την δίνει στον ενοικιαστή του κατόπιν της μεταξύ τους συμφωνίας. Ο ενοικιαστής με την χρεωστική κάρτα στο όνομα του ιδιοκτήτη μπορεί να βάζει κάθε μήνα το ποσό του ενοικίου στο λογαριασμό σαν να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης που καταθέτει τα χρήματα στον εαυτό του.
Αυτό βοηθάει εάν ο ιδιοκτήτης και ο ενοικιαστής έχουν χιλιομετρική απόσταση για παράδειγμα, που δεν επιτρέπει την συναλλαγή χέρι με χέρι.

Αν βάλετε την φαντασία να δουλέψει θα βρείτε πολλές «εφαρμογές» των δυνατοτήτων που δίνει μια τέτοια συναλλαγή για παράδειγμα.

Εάν είσαι μια πολυεθνική εταιρεία και προσφέρεις μέσω του διαδικτύου «υπηρεσίες» σε ολόκληρο τον πλανήτη, έχεις την δυνατότητα να πληρώνεσαι π.χ. με το Pay Pal από τους Έλληνες, τους Τούρκους, τους Βούλγαρους, τους Γάλλους πελάτες σου χωρίς οι Εφορίες των αντίστοιχων χωρών να παίρνουν σεντ γι΄ αυτού του είδους την συναλλαγή.

Μιλάμε για υπηρεσίες-όχι για προϊόντα όπως είναι το να αγοράσεις ρούχα ή καλλυντικά. Αυτά περνάνε από τελωνείο. Οι υπηρεσίες όχι.

Αυτή είναι μια εισαγωγή που με μια πρώτη ματιά μοιάζει άσχετη με το θέμα στην βρώμικη και βαθιά διεφθαρμένη παράγκα του «εγχώριου» διαδικτύου.

Ας πάρουμε τώρα μια πολυεθνική-κολοσσό τα προϊόντα της οποίας μπαίνουν σχεδόν σε όλα τα ελληνικά σπίτια.

Η συγκεκριμένη εταιρεία επιλέγει να εξαγοράσει (υπακούοντας και στις υποδείξεις του media shop) έναν-δύο μεγαλοδημοσιογράφους – μηντιάρχες μπουκώνοντάς τους με μυθικά ποσά σε διαφήμιση-χορηγίες.

Η συγκεκριμένη πολυεθνική είναι «ικανή» ενώ ξοδεύει εκατομμύρια ευρώ σε διαφήμιση στα ΜΜΕ τηλεαστέρων, να δηλώνει ζημίες στην Ελλάδα για να μην πληρώνει μία στη χώρα μας.

Οι μεγαλοδημοσιογράφοι-μεγαλομηντιάρχες τώρα, από τη μεριά τους έχουν στήσει φτηνιάρικα sites μέσα από τα οποία τιμολογούν τις διαφημίσεις για να μην πληρώνουν αγγελιόσημο.

Ακόμη και πολλές από τις καταχωρήσεις που μπαίνουν στις εφημερίδες τους -τίς οποίες είναι μυστήριο πόσοι θα την αγοράζανε χωρίς τίς προσφορές-αυτές τιμολογούνται στα διαδικτυκά τους ΜΜΕ για να γλιτώνουν το αγγελιόσημο.

Έτσι μέσα σε χρόνο dt oι συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι εμφανίζονται με καταθέσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στο εξωτερικό-σε φορολογικούς παραδείσους. Η πλειοψηφία των προβεβλημένων τηλεαστέρων έχει καταθέσεις δεκάδων εκατομμυρίων.

Καταθέσεις που θα έπρεπε να απασχολήσουν τον κ. Νικολούδη-(στην κεντρική φωτό)-όσο και οι καταθέσεις του Χαρδούβελη για παράδειγμα. Oι περισσότεροι από δαύτους έχοντας χρεοκοπήσει αρχικά τις εφημερίδες και τα κανάλια τους-τα οποία πλέον ζουν από τα θαλασσοδάνεια-στράφηκαν τα τελευταία χρόνια στο διαδίκτυο. Εδώ μετέφεραν τις πρακτικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν και στις εφημερίδες τους. Κυρίως δύο από αυτές: το λάδωμα και τον εκβιασμό.

Για την βρώμικη μπίζνα την οποία θα αναλύσουμε στην συνέχεια πως λειτουργεί χρησιμοποιούν το άλλοθι της περίφημης λίστας επισκεψιμότητας των sites.

Πώς παίζεται το παιγνίδι της διαφήμισης στο διαδίκτυο; Σε δύο μέτωπα: Κατ΄ αρχή έχουμε τις σχέσεις διαπλοκής ανάμεσα σε ΜΜΕ και συγκεκριμένα στελέχη των media shops που χειρίζονται το digital κομμάτι. Αυτό δεν αφορά όλες τις διαφημιστικές, τις εταιρείας επικοινωνίας και τα media shops. Δεν είναι όλοι ίδιοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Υπάρχουν εταιρείες που σκάβουν συστηματικά για να βρουν τους σωστούς διαύλους επικοινωνίας στα ΜΜΕ του διαδικτύου. Τα στελέχη τους διαβάζουν, αναλύουν, αφουγκράζονται από τον κοινωνικό τους περίγυρο ποια sites και blogs του διαδικτύου είναι αυτά που λέμε talk of the town. Ποια έχουν την μεγαλύτερη διεισδυτικότητα, ποια διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό την επικαιρότητα.

Μια εταιρεία που έχει κάνει εκπληκτική δουλειά σε βάθος σ΄ αυτή την κατεύθυνση είναι η Weber Shandwick.

Η συγκεκριμένη εταιρία μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει το διαδίκτυο. Μπορεί να μην είναι media shop ή διαφημιστική αλλά κατά βάση εταιρία επικοινωνίας, έχει καταφέρει όμως να υπάρχει στα περισσότερα μέσα του διαδικτύου. Η Weber Shandwick χτίζει ήδη ένα πολύ δυνατό προφίλ στην εγχώρια επικοινωνία.

Το μυστικό της είναι ότι τα στελέχη της δουλεύουν στην σωστή κατεύθυνση. Σε πολλές διαφημιστικές το digital κομμάτι το χειρίζονται στελέχη τα οποία για τους δικούς τους λόγους επιλέγουν την εύκολη λύση των κολλητών στα ΜΜΕ ή χρησιμοποιούν σαν άλλοθι της απραγίας τους την περίφημη Alexa. Πως λειτουργούν οι παρέες στην χρεοκοπημένη Κολομβία των Βαλκανίων;

4-5 εμπορικοί διευθυντές sites από αυτά τα θαλασσοδανεισμένα των μεγάλων εκδοτών ή από εκείνα που ανήκουν σε τηλεπερσόνες έχουν αναπτύξει τις γνωστές σχέσεις που κυμαίνονται σε μια κλίμακα παρέας-φιλίας-διαπλοκής με τα στελέχη των media shops που χειρίζονται το μπάτζετ για το διαδίκτυο.

Έτσι κάθε νέα καμπάνια προιόντος πηγαίνει στα ίδια μαγαζιά με τυφλό φανατισμό που θα ζήλευε το κράτος του Ισλάμ.

Τα media shop δεν μπαίνουν στον κόπο να κουράσουν τα στελέχη τους ώστε να δουν εάν υπάρχουν αξιοπρεπείς προσπάθειες στο διαδίκτυο-πέρα από τα ΜΜΕ που ανήκουν στους “σεσημασμένους” και χρεοκοπημένους μηντιάρχες και σε κάποιες τηλεπερσόνες.

Μάλιστα οι ιδιοκτήτες αυτών των sites για να έχουν το άλλοθι της επισκεψιμότητας φροντίζουν να πληρώνουν την Alexa με ποσά που ξεπερνούν και τις 20.000 ευρώ το χρόνο για να εμφανίζονται στις πρώτες 50 θέσεις της λίστας.

Τα ποσά-μηνιαίες συνδρομές δίνονται για να έχουν τα συγκεκριμένα ΜΜΕ περισσότερα στοιχεία για το αναγνωστικό τους κοινό-μόνο που αυτό το παρέχει δωρεάν η Google.

H Alexa πληρώνεται συνήθως με PayPal για τις υπηρεσίες που παρέχει. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζαμε τι ποσό εισπράττει το χρόνο η Αlexa από συγκεκριμένους ιδιοκτήτες sites και blogs στην Ελλάδα. Εχοντας εξασφαλίσει εμφάνιση στις πρώτες θέσεις της Alexa οι ιδιοκτήτες των συγεκριμένων ΜΜΕ δίνουν το άλλοθι στα media shops να τους σπρώχνουν χρήμα σε βάρος του πελάτη, ο οποίος καταπίνει το επιχείρημα της διαφημιστικής εταιρείας.

-Δώσαμε σ΄ αυτό το site επειδή είναι ψηλά στη λίστα…

Όταν ο δύστυχος πελάτης καταλάβει ότι όλο το παιγνίδι είναι μια φούσκα και μια “παράγκα” σε βάρος του είναι συνήθως πολύ αργά.

Όπως αναφέραμε στην αρχή της αναρτησής μας εξίσου χυδαίο και βρώμικο παιγνίδι παίζεται με κάποιους τηλεαστέρες της Κολομβίας των Βαλκανίων. Υπάρχει εμπορικός διευθυντής μεγάλης εταιρίας ποτών που για πολλά χρόνια σπρώχνει χρήμα σε συγκεκριμένο τηλεαστέρα. Τόσο ο εμπορικός, όσο και ο τηλεαστέρας είναι ζάπλουτοι. Η εταιρία σχεδόν χρεοκοπημένη!

Υπάρχουν πολυεθνικές που κάνουν την ίδια δουλειά. Φροντίζουν- μέσα από τα media shops- να ταΐζουν συγκεκριμένες τηλεπερσόνες και συγκεκριμένα ΜΜΕ με τεράστια ποσά ενώ εμφανίζουν ζημίες στην Ελλάδα για να μην φορολογούνται.

Οι μεγαλοδημοσιογράφοι εξασφαλίζουν σ΄αυτές τις εταιρίες με παρεμβάσεις τους τον μή έλεγχο από τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες της χώρας μας. Η τουλάχιστο αυτό έκαναν σε πολλές περιπτώσεις ως σήμερα. Καταλυτικό ρόλο στο σπάσιμο αυτής της νοσηρής αλυσίδας είναι να συνειδητοποιήσουν οι πελάτες που δίνουν το χρήμα-μικρές και μεγάλες εταιρίες-ότι δεν πρέπει να εμπιστεύονται τυφλά τα λεφτά τους.

(Σε λίγο η συνέχεια…)

Πηγή: kourdistoportocali.com

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ