Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Η αγένεια στην εργασία προκαλεί λάθη πολλές φορές πολύ σοβαρά

Η αγένεια στο χώρο εργασίας βλάπτει όχι μόνο το άτομο ή τα άτομα που εμπλέκονται άμεσα αλλά και τους άλλους εργαζόμενους που βλέπουν την αγενή συμπεριφορά.

Εάν κάποιος ενώ εργάζεστε σας συμπεριφέρεται αγενώς ή εάν βλέπετε άλλους να συμπεριφέρονται αγενώς, τότε οι πιθανότητες να κάνετε λάθη στη δουλειά σας αυξάνονται.

Τα λάθη λόγω αγένειας είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά σε ορισμένα επαγγέλματα όπως οι πιλότοι αεροπλάνων, οι γιατροί οι νοσηλευτές και άλλοι. Στο πιλοτήριο αεροπλάνων ή σε χειρουργεία η αγένεια μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα ενός επεισοδίου που συνέβηκε το 2009 στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου με 147 επιβάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ενεπλάκησαν τόσο πολύ σε μια συγκρουσιακή συζήτηση που χαρακτηριζόταν από αγένεια και επιθετικότητα που η προσοχή τους αποσπάστηκε σε τέτοιο σημείο που ξέχασαν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο. Προχώρησαν για ακόμα 150 μίλια έως ότου ένα μέλος του πληρώματος αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

Οι δύο πιλότοι τιμωρήθηκαν αυστηρά με στέρηση της επαγγελματικής τους άδειας για το σοβαρό επεισόδιο. Αλλά βλέπουμε ότι η αγένεια και οι συγκρουσιακές καταστάσεις σε ορισμένους επαγγελματικούς τομείς μπορεί να επιφέρουν καταστροφές.

Ακόμη ένας τομέας όπου η αγένεια είναι συνήθης και τα αποτελέσματα της μπορεί να προκαλέσουν αναπηρίες ή απώλεια ανθρωπίνων ζωών είναι τα νοσοκομεία, ιδιαίτερα τα χειρουργεία. Σε κλειστούς χώρους εργασίας όπως τα χειρουργεία, ένα εργαζόμενος δυνατόν να διαπράξει σοβαρά λάθη ακόμα και όταν δεν είναι θύμα αγένειας αλλά απλά παρακολουθεί συμπεριφορές αγένειας να διαδραματίζονται μεταξύ συναδέλφων.

Η αγένεια στην εργασία δεν είναι ασυνήθιστο γεγονός. Σε έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο σε νοσοκομεία, ιδιαίτερα σε περιβάλλον χειρουργείων έδειξε:

  1. 66% των ατόμων που εργάζονται σε χειρουργεία δήλωσαν ότι υπέστησαν επιθετική συμπεριφορά από νοσοκόμες και 53% από χειρουργούς στους 6 μήνες που προηγήθηκαν της έρευνας
  2. Οι διαφωνίες μεταξύ χειρουργών και νοσηλευτριών του χειρουργείου ήταν η αιτία της αγένειας σε 63% των ερωτηθέντων
  3. Σε 58% των ερωτηθέντων η αγένεια είχε ως αιτία τη διαχείριση της λίστας του χειρουργείου, δηλαδή την τοποθέτηση ημερομηνίας και ώρας για τη διενέργεια χειρουργικής επέμβασης σε ασθενείς
  4. Σε συνεντεύξεις, νοσοκόμες που λαμβάνουν μέρος στις χειρουργικές επεμβάσεις δήλωναν ότι έπρεπε να ανέχονται τους θυμούς και τις διακυμάνσεις της ψυχικής διάθεσης των χειρουργών

Οι επαγγελματίες και άλλοι αρμόδιοι για την ασφάλεια των ασθενών πρέπει πάντα να θυμούνται ότι η ευγένεια και οι καλοί τρόποι μεταξύ των εργαζομένων στον ευαίσθητο τομέα της παροχής περίθαλψης στους ασθενείς αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για την αποφυγή λαθών και την ασφάλεια των ασθενών.

Βέβαια και σε άλλους επαγγελματικούς τομείς η αγένεια προς τους εργαζόμενους έχει σοβαρό κόστος όχι μόνο για την ασφάλεια ανθρώπων αλλά και για την παραγωγικότητα και την κερδοφορία μιας επιχείρησης. Σύμφωνα με έρευνα στη Βόρειο Αμερική που έγινε σε 800 εργαζόμενους, το 10% από αυτούς δήλωσαν ότι βίωναν καθημερινά αγένεια στο χώρο εργασίας τους.

Η αγένεια μειώνει την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των εργαζομένων. Όλοι, εργοδότες και εργαζόμενοι χρειάζεται να αναγνωρίσουν, να ευαισθητοποιηθούν και να κατανοήσουν το πρόβλημα.

Χρειάζονται διαχρονικά μέτρα αντιμετώπισης του στρες, της επιθετικότητας και της αγένειας στο χώρο εργασίας.

Η ευαισθητοποίηση και διαπαιδαγώγηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος πρέπει να γίνεται σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα αρχίζοντας από τα πιο υψηλά ιστάμενα στη διοίκηση στελέχη και να εκτείνεται έως τους νεοδιόριστους εργαζόμενους σε ένα επαγγελματικό σύνολο.

Πηγή : isotimos.com

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ