Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Η αγωγή – μαμούθ (1.700.000 ευρώ) της οικογένειας Παντελίδη στην περιφέρεια Αττικής

Ο Παντελής Παντελίδης θα ζούσε εάν το πρωινό της Πέμπτης 18 Φεβρουαρίου 2016 τα στηθαία στο ύψος του Ελληνικού είχαν συντηρηθεί και δεν υπήρχε το σάπιο σίδερο, το οποίο του τρύπησε το σώμα. Αυτό λένε στο διά ταύτα της αγωγής ύψους 1.700.000 ευρώ που κατέθεσαν οι συγγενείς του αδικοχαμένου καλλιτέχνη στρεφόμενοι κατά της Περιφέρειας Αττικής για την πλημμελή συντήρηση των κιγκλιδωμάτων στο ύψος του Ελληνικού.

Του ΦΩΤΗ ΑΝΔΡΕΟΥ

Η «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» αποκαλύπτει το πλήρες κείμενο της πολυσέλιδης αγωγής, η οποία καταγράφει συγκλονιστικά συμπεράσματα για το πώς ακριβώς σημειώθηκε ο θάνατος του τραγουδιστή.

Μοιραία βόλτα

Το 2016, σε ηλικία 33 ετών, ο γνωστός τραγουδιστής Παντελής Παντελίδης χάνει τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Μετά από μια νύχτα διασκέδασης, εκείνος και δύο φίλες του μπαίνουν στο αυτοκίνητό του με σκοπό να επιστρέψουν ο καθένας στα σπίτια τους, αλλά η βραδιά λήγει με τραγικό τρόπο. Στις 8.10 το πρωί της Πέμπτης 18 Φεβρουαρίου 2016, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού, το όχημα του τραγουδιστή ξέφυγε από την πορεία του, προσκρούοντας στα προστατευτικά κιγκλίδωμα της ράμπας εισόδου. Αμέσως κλήθηκαν στο σημείο τόσο οι υπηρεσίες του ΕΚΑΒ όσο και η Πυροσβεστική. Οι πυροσβέστες αγωνίζονταν περίπου μία ώρα να τον απεγκλωβίσουν από το όχημα, καθώς έπρεπε με χειρουργικές κινήσεις να τεμαχίσουν τις λαμαρίνες του τζιπ, αφήνοντας άθικτο το σώμα του τραγουδιστή αλλά και των δύο νεαρών γυναικών που βρίσκονταν μαζί του και σώθηκαν από θαύμα, αλλά με πολλά τραύματα. Ο Παντελής Παντελίδης ανασύρεται νεκρός και το άψυχο σώμα του μεταφέρεται στο «Ασκληπιείο Βούλας». Μία ώρα μετά θα εκδοθεί το ιατρικό ανακοινωθέν που θα «παγώσει» το πανελλήνιο. «Στις 09.20 προσκομίσθηκε νεκρός. Προ ολίγου αναγνωρίσθηκε από πρώτου βαθμού συγγενή ότι πρόκειται για τον Παντελή Παντελίδη. Ακολουθούν νεκροτομή και τοξικολογικές εξετάσεις», ανέφερε το ιατρικό ανακοινωθέν. Η είδηση του θανάτου του Παντελή Παντελίδη βυθίζει στο πένθος την οικογένειά του και σκορπά θλίψη στους χιλιάδες θαυμαστές του.

Ο Παντελίδης βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του, έχοντας δημιουργήσει έναν μύθο.  Με τα τραγούδια του να «μιλούν» στην καρδιά και την ψυχή αυτών που τον θαύμαζαν, «έφυγε» αφήνοντας φτωχότερο το λαϊκό τραγούδι.

Σύμφωνα με την 2514/9/96-γ΄ της 18.2.2016 έγγραφη παραγγελία του Τμήματος Τροχαίας Ελληνικού, Γραφείο Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων: «Ο ανωτέρω την 18.2.2016 και ώρα 08.10 στο Ελληνικό οδηγώντας το υπ’ αριθμ. ΙΚΥ 4245 Ι.Χ.Ε.Α. κινούνταν με κατεύθυνση από τις εγκαταστάσεις του πρώην ανατολικού αερολιμένα Ελληνικού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης (έξοδος για ρεύμα προς Αθήνα), εξετράπη της πορείας του δεξιά και προσέκρουσε σε παρακείμενο τσιμεντένιο στηθαίο και μεταλλικά κάγκελα, με αποτέλεσμα το ανωτέρω όχημα να ανατραπεί. Ο ανωτέρω τραυματίσθηκε θανάσιμα».

Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 2340 της 18.2.2016 του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείο Βούλας»: «Προσεκομίσθημε ΕΚΑΒ άσφυγμος – άπνοος, κατόπιν αναφερομένου τροχαίου. Κόρες μη αντιδρώσες σε μυδρίαση. Ηλεκτροκαρδιογράφημα: ισοηλεκτρική γραμμή (ώρα 09.15). Ημερομηνία θανάτου 18.2.2016. Πιθανή αιτία θανάτου: θανατηφόρες κακώσεις (τροχαίο – ΚΕΚ)».

Ιατροδικαστική

Στις 19.2.2016 διενεργήθηκε νεκροψία/νεκροτομή, με την οποία διαπιστώθηκε ότι ο θάνατος του Παντελεήμονος Παντελίδη επήλθε συνεπεία κακώσεων κεφαλής, αυχένος και θώρακα, αναφερόμενο οδικό τροχαίο ατύχημα, οδηγός Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 539 έκθεση τοξικολογικής εξέτασης στο αίμα του Παντελίδη, διαπιστώθηκε εξαιρετικά υψηλή συγκέντρωση οινοπνεύματος (αιθυλική αλκοόλη) 2,72 γραμ. ανά λίτρο αίματος. Οινόπνευμα επίσης ανιχνεύθηκε (ποιοτικά) και στο δείγμα των ούρων και στο στομαχικό περιεχόμενο. Η εν λόγω συγκέντρωση χαρακτηρίζεται εξαιρετικά υψηλή και καταδεικνύει ότι το άτομο ευρίσκετο σε κατάσταση μέθης. Η μεταλλική κουπαστή που τραυμάτισε τον Π. Παντελίδη εισήλθε από την άνω εμπρόσθια δεξιά πλευρά του ανεμοθώρακα και κατά τη διαδρομή της τραυμάτισε τον Π. Παντελίδη και συνέχισε την πορεία προς τα πίσω, εξερχόμενη από την πίσω δεξιά κολόνα. Απόδειξη του τραυματισμού του επιβαίνοντος στη θέση του συνοδηγού αποτελούν τα αιματηρά ίχνη που διαπιστώθηκαν στο σαλόνι, στην πρώτη κουπαστή και κατά την πορεία αυτής καθώς και στην κουρτίνα του συνοδηγού. Η κουπαστή προκάλεσε τραύματα στη δεξιά πλευρά της κεφαλής (πρωτίστως) καθώς και τραυματισμό του αυχένα, και εν συνεχεία στην αριστερή πλευρά του κορμού (αριστερή υπερπλάτια και ωμοπλατιαία χώρα), με αποτέλεσμα ο Παντελίδης να αποβιώσει από κακώσεις κεφαλής και αυχένος.

Η αγωγή

Η οικογένεια Παντελίδη κατέθεσε αγωγή εναντίον της Περιφέρειας Αττικής ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Στην αγωγή της ζητεί από τα ελληνικά δικαστήρια να επιδικάσουν χρηματική αποζημίωση συνολικού ύψους 1.700.000 ευρώ.

Ο δικηγόρος της οικογένειας, κ. Απόστολος Λύτρας, αναφέρεται σε παράλειψη από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, καθώς δεν είχαν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες επισκευής των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων και στηθαίων ασφαλείας. Επικαλείται την παραμέληση και την έλλειψη συντήρησης, καθώς και τα κατασκευαστικά σφάλματα, αλλά και την ανυπαρξία σήμανσης.

Στην αγωγή επισημαίνεται ότι «μια από τις λάμες της κουπαστής προκάλεσε τον θανάσιμο τραυματισμό του Παντελή Παντελίδη». Μάλιστα, στο πολυσέλιδο δικόγραφο γίνεται αναφορά στις τεχνικές εκθέσεις του Αναστάσιου Δέδε, μηχανολόγου μηχανικού, του Μιχάλη Ραφτογιάννη, συμβούλου εγκληματολογικών διερευνήσεων, καθώς και του Γεώργιου Τζίρκαλη, πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων. «…Βάσει των παραπάνω τεκμαίρεται ότι δεν υπήρχαν κατάλληλα προστατευτικά  κιγκλιδώματα και στηθαία ασφαλείας, ενώ η Περιφέρεια δεν είχε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες συντήρησης και επισκευής τους. Υποστηρίζεται ότι το στηθαίο δεν είχε τις κατάλληλες διαστάσεις και διαμόρφωση για να ανακατευθύνει το όχημα πίσω στον δρόμο … Παρατηρήθηκε πλήρης διάβρωση του κιγκλιδώματος, το οποίο ήταν σκουριασμένο και σάπιο σε ολόκληρο το τμήμα του. Πέντε λάμες του κιγκλιδώματος εισήλθαν εντός του οχήματος, διαπερνώντας τον κινητήρα, το καπό και την άνω οροφή…», αναφέρει η αγωγή της οικογένειας και συνεχίζει: «…Ο θανάσιμος τραυματισμός συνδέεται αιτιωδώς με τις λάμες της κουπαστής που αποσυνδέθηκαν και εισχώρησαν στον εσωτερικό χώρο του οχήματος, οδηγώντας στο να καρφωθεί κυριολεκτικά από μια δοκό λάμα της κουπαστής και να διαπεράσει το κρανίο και την ωμοπλάτη του Παντελή Παντελίδη».

Δεν οδηγούσε ο ίδιος!

Στην ίδια αγωγή η οικογένεια Παντελίδη υποστηρίζει ότι οδηγούσε η Ευφροσύνη Κυριακού, και μάλιστα επικίνδυνα. Μάλιστα επικαλείται τη μαρτυρία του Παναγιώτη Μαξούρη (είναι εκείνος που, όπως δήλωσε, βοήθησε τον θανόντα να επιβιβασθεί στη θέση του συνοδηγού), η οποία, σύμφωνα με την αγωγή, «καταδεικνύει και ενισχύει με σαφέστατο και αναντίρρητο τρόπο άλλες καταθέσεις και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν σωρεία προσκομισθέντων εγγράφων ιατροδικαστικών γνωματεύσεων και τεχνικών εκθέσεων του τροχαίου ατυχήματος που παραθέσαμε, ότι στη θέση του οδηγού δεν βρισκόταν ο Παντελής Παντελίδης».

Λίγο πιο κάτω, σε ό,τι αφορά τις ευθύνες της Περιφέρειας, το ίδιο δικόγραφο αναφέρει: «…Εάν η Περιφέρεια Αττικής είχε αντικαταστήσει ή επιδιορθώσει τα σκουριασμένα και φθαρμένα μεταλλικά κιγκλιδώματα, αυτά δεν θα είχαν αποκοπεί από την κουπαστή και δεν θα είχαν διείσδυση λάμες στο εσωτερικό του οχήματος, με αποτέλεσμα μία από αυτές να τραυματίσει θανάσιμα τον Παντελή Παντελίδη … Είναι σημαντικό να επαναλάβουμε ότι η αντίδικος δεν είχε τοποθετήσει ούτε τις προβλεπόμενες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προειδοποιητικές πινακίδες, που θα αποδείκνυαν την επικινδυνότητα του σημείου τόσο για τα διερχόμενα οχήματα επί της αερογέφυρας όσο και για τους διερχόμενους πεζούς και τα οχήματα που περνούσαν ακριβώς κάτω από αυτήν. Υπήρχε κίνδυνος ένα όχημα να βρεθεί από κάτω, προκαλώντας έτσι μεγαλύτερο ατύχημα και πιθανώς περισσότερες ανθρώπινες απώλειες».

Πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε Περιφέρεια και Δήμο

Το πλέον συγκλονιστικό είναι ότι μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει αλλάξει στον τόπο του δυστυχήματος του Παντελή Παντελίδη. Οκτώ χρόνια έχουν περάσει και όμως είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα, με το σκουριασμένο και κατεστραμμένο κιγκλίδωμα να παραμένει στη ράμπα εισόδου της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το εύλογο ερώτημα το οποίο τίθεται είναι:

– Γιατί δεν γίνεται η αποκατάσταση στο σημείο του δυστυχήματος και γιατί δεν τοποθετούνται νέα συστήματα αναχαίτισης  οχημάτων;

Τόσο ο Δήμος όσο και η Περιφέρεια Αττικής αρνούνται να αναλάβουν ευθύνες, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάγεται στις αρμοδιότητές τους το συγκεκριμένο σημείο. Υποστηρίζουν ότι είναι ένα σημείο που δεν ανήκει πουθενά!

Από «πηγές» της Περιφέρειας επισημαίνεται ότι το σημείο του δυστυχήματος του Π. Παντελίδη δεν ανήκει στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, ούτε της Περιφέρειας Αττικής γενικότερα. Ανήκει στην αρμοδιότητα του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και αυτά έχουμε απαντήσει πολλάκις στην αγωγή του Π. Παντελίδη.

Ωστόσο, ο δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, έχει άλλη άποψη. Όπως δήλωσε στην εκπομπή «Ανοιχτές Υποθέσεις με τον Πέτρο Κουσουλό»: «Στο σημείο που έγινε η γέφυρα, όπως και όλες οι γέφυρες της λεωφόρου Βουλιαγμένης, ουδέποτε είχε καμία σχέση διοικητικά όσον αφορά τη συντήρησή τους ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης. Όλα τα χρόνια που λειτουργούσε το αεροδρόμιο, η γέφυρα ήταν υπό την εποπτεία της Περιφέρειας, πάλαι ποτέ Νομαρχίας. Όταν είχαμε στο παρελθόν προβλήματα στις γέφυρες που προηγούνται αυτής, στο ύψος του Praktiker, πήγαν η Περιφέρεια και το Υπουργείο και τα αποκατέστησε. Είχε κρεμαστεί κάποτε αυτοκίνητο στην άλλη γέφυρα, σε ατύχημα που είχε γίνει, δεν πήγε ποτέ ο Δήμος! Επαναλαμβάνω έχουμε απτές αποδείξεις, στην προηγούμενη από αυτή τη γέφυρα που βρίσκεται στο ύψος που οδηγεί προς το Praktiker, όταν βυθίστηκε πήγαν το Υπουργείο και η Περιφέρεια και το αποκατέστησαν το 2017, επί υπουργίας του κ. Σπίρτζη. Το ίδιο και σε ατύχημα που είχε γίνει στο Praktiker παλαιότερα, όταν κρεμάστηκε αυτοκίνητο από τη γέφυρα, έσπασε τα κιγκλιδώματα και κρεμάστηκε και πολύ σωστά πήγαν και το αποκατέστησαν. Ουδέποτε ο Δήμος είχε ή έχει σχέση με αυτό το σημείο και γι’ αυτό και δεν το συντηρούμε!

Μια γέφυρα που έπεσε και πλάκωσε έναν Ρομά, τώρα πρόσφατα εκεί στην Πάτρα, ποιος ανέλαβε την ευθύνη; Ο Δήμος της περιοχής ή η Περιφέρεια εκεί;

Μα τι λέμε τώρα, από πότε ένας Δήμος έχει τεχνογνωσία και κυρίως πόρους να συντηρεί τις γέφυρες; Επειδή το αεροδρόμιο είχε ένα ειδικό καθεστώς και ανήκει στην επένδυση, κανονικά ο δρόμος αυτός είναι είσοδος – έξοδος για τον χώρο της επένδυσης, δεν είναι για τον χώρο της γειτονιάς μας, δεν μπαινοβγαίνει από κει ο κόσμος για να πάει στα σπίτια του, μπαινόβγαινε για να πάει στις αναχωρήσεις. Ενδεχομένως πέρα από την Περιφέρεια να έχει άμεση ευθύνη και το Υπουργείο. Γι’ αυτό και σας λέω στην προηγούμενη γέφυρα όταν βυθίστηκε, γιατί έσπασε ένας αγωγός της ΕΥΔΑΠ υποχώρησε η γέφυρα, ο δρόμος για την ακρίβεια, όχι η γέφυρα, ήρθαν και τον αποκατέστησαν η τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας μαζί με το Υπουργείο Υποδομών. Ένας Δήμος για να παρέμβει κάπου πρέπει να έχει πάρει μια ειδοποίηση από την Τροχαία, εμείς δεν έχουμε λάβει ποτέ κάποια ειδοποίηση ότι είναι επικίνδυνο αυτό εκεί… ως Δήμος. Το ερώτημα είναι ποιος τελικά είναι αρμόδιος και από ποιους και πότε θα αφαιρεθούν τα σκουριασμένα σίδερα και οι ορθοστάτες που δεσπόζουν αγέρωχα μέχρι και σήμερα!».

 

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ