Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Η απάντηση της Ryanair για το “φιάσκο” με τους επιβάτες που βρέθηκαν στην Τιμισοάρα

Σχεδόν 200 επιβάτες νόμιζαν πως φεύγοντας από το Λονδίνο με πτήση της Ryanair  θα προσγειώνονταν στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, αλλά βρέθηκαν νυχτιάτικα στη Ρουμανία, στην παγωμένη Τιμισοάρα.

Οι επιβάτες της πτήσης, μεταξύ αυτών ηλικιωμένοι και βρέφη περίμεναν για ώρες στο αεροδρόμιο χωρίς να έχουν καμία ενημέρωση και κατήγγειλαν άθλιες συνθήκες και εγκατάλειψη από την Ryanair.   Η οργή ήταν μεγάλη και μετά από πολλές ώρες ταλαιπωρίας, παρέμβαση Σπίρτζη και μεγάλη δημοσιότητα του περιστατικού από τα ελληνικά μμε, ξεκίνησε η επιστροφή τους – όχι με την Ryanair.

Ποιος ευθύνεται για το  πρωτοφανές αυτό περιστατικό;  

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης  κατηγορεί ευθέως – όπως και οι επιβάτες – την εταιρία ενώ κύμα οργής κατά της Ryanair είναι σε εξέλιξη στα social media.   Με τη διεξαγωγή ερευνών ώστε να αποδοθούν ευθύνες για τον εγκλωβισμό 184 επιβατών της πτήσης της Ryanair από Λονδίνο προς Θεσσαλονίκη στην Τιμισοάρα που προανήγγειλε ο Σπίρτζης φαίνεται πως θα δώσει συνέχεια στο θέμα.   Μετά τη σωρεία καταγγελιών από επιβάτες, ο κ. Σπίρτζης επέκρινε την αεροπορική εταιρεία και δεσμεύθηκε πως θα ελεγχθεί αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Η Ryanair ζητά συγνώμη

Με ανακοίνωσή της, το απόγευμα του Σαββάτου, η Ryanair ζητά συγνώμη για την εκτροπή της χθεσινής πτήσης από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη στην Τιμισοάρα.   «Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».

Η ναύλωση αεροσκάφους της Aegean – Αιχμές από το υπουργείο

Το υπουργείο Μεταφορών, που ναύλωσε αεροσκάφος της Aegean για την επιστροφή των 89 επιβατών από τη Ρουμανία στην Ελλάδα (88 μεταφέρονται στην Ελλάδα με πούλμαν και 7 επιβάτες κανόνισαν την μεταφορά τους με άλλες πτήσεις) επιρρίπτει ευθύνες στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία.

«Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών» τονίζει το υπουργείο.   «Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας».

Το καταστατικό της εταιρείας Ryanair πάντως, που είναι διαθέσιμο και διαδικτυακά, προβλέπει ότι: «Αν, για λόγους εκτός δικού μας ελέγχου, δεν είμαστε σε θέση να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο του προορισμού σας και γίνει εκτροπή για προσγείωση σε άλλο αεροδρόμιο, τότε η αερομεταφορά, εκτός και αν το αεροσκάφος συνεχίσει προς τον αρχικό προορισμό, θα θεωρηθεί ως ολοκληρωμένη όταν το αεροσκάφος φτάσει στο άλλο αεροδρόμιο. Θα, ωστόσο, διευθετήσουμε ή υποδείξουμε εναλλακτική μεταφορά, είτε μέσω δικών μας υπηρεσιών ή μέσω άλλης μεθόδου μεταφοράς που προσδιορίζονται από εμάς για να σας μεταφέρει στον αρχικό σας προορισμό, όπως αυτός προσδιορίζεται στην Επιβεβαίωση/δρομολόγιό σας χωρίς επιπρόσθετο κόστος».

Η μεταφορά με λεωφορεία, εντάσσεται στις «εναλλακτικές μεταφορές» που αναφέρει η εταιρεία, καλύπτοντας η ίδια τα έξοδα.   Πότε δεν καταβάλλεται αποζημίωση Οι επιβάτες δεν λαμβάνουν αποζημίωση από τον αερομεταφορέα αν η ματαίωση οφείλεται σε έκτακτες συνθήκες (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων κλπ.) ή αν είχε προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τη ματαίωση ή αν προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή, με παρεμφερή ώρα άφιξης, και είχε δοθεί έγκαιρη ενημέρωση.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.

Πηγή: lifo.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ