Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου άλλαξε το όνομα του έργου του Εντγκάρ Ντεγκά, «Ρωσίδες χορεύτριες», σε «Ουκρανές χορεύτριες».
Παράλληλα, έκανε έκκληση σε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα να επανεξετάσουν τις ερμηνείες ή τυχόν εσφαλμένες ετικέτες της ουκρανικής τέχνης και κληρονομιάς. Η γκαλερί ανέφερε ότι άλλαξε τον τίτλο του έργου του Γάλλου ιμπρεσιονιστή, το οποίο δεν συγκαταλέγεται προς το παρόν στην έκθεση, μετά από σχόλια Ουκρανών στα social media.
Όπως αναφέρει ο Guardian, το κίτρινο και το μπλε, τα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας, είναι ολοφάνερα, κοσμώντας ως κορδέλες τα μαλλιά των χορευτών. «Ο τίτλος αυτού του πίνακα αποτελεί θέμα συζήτησης για πολλά χρόνια και καλύπτεται από την βιβλιογραφία. Ωστόσο, τον τελευταίο μήνα λόγω της κατάστασης βρέθηκε στο επίκεντρο, επομένως θεωρήσαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να επικαιροποιήσουμε τον τίτλο για να αντικατοπτρίζει καλύτερα το θέμα αυτού», ανέφερε εκπρόσωπος της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου.
Μεταξύ εκείνων που καλωσόρισαν την κίνηση της Εθνικής Πινακοθήκης ήταν η Mariia Kashchenko, η ουκρανικής καταγωγής ιδρύτρια και διευθύντρια της Art Unit, η οποία παρουσιάζει ανερχόμενους καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων 21 Ουκρανών καλλιτεχνών αυτή τη στιγμή. «Καταλαβαίνω ότι ο όρος ρωσική τέχνη έγινε ένας εύκολος όρος-ομπρέλα που ήταν χρήσιμος, αλλά είναι πολύ σημαντικό τώρα να τα κάνουμε πράγματα σωστά. Ως Ουκρανή, στο παρελθόν άκουγα να με αποκαλούν Ρωσίδα ή έβλεπα την ουκρανική κληρονομιά να χαρακτηρίζεται ως ρωσική», είπε.
Κριτική προς τα βρετανικά πολιτιστικά ιδρύματα είχε ασκήσει και η Olesya Khromeychuk, διευθύντρια του Ουκρανικού Ινστιτούτου στο Λονδίνο, γράφοντας στο περιοδικό Der Spiegel, τον περασμένο μήνα. «Οι επιμελητές δεν έχουν κανένα πρόβλημα να παρουσιάσουν την εβραϊκή, τη λευκορωσική ή την ουκρανική τέχνη και καλλιτέχνες ως Ρώσους. Σε μια σπάνια περίπτωση που ένας Ουκρανός δεν παρουσιάζεται ως Ρώσος, μπορεί να παρουσιαστεί ως “ουκρανικής καταγωγής”, όπως συνέβη με τον σκηνοθέτη Oleksandr Dovzhenko, σε μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο», σημείωσε.
Πηγή: Guardian
Διαβάστε επίσης
Το μυστήριο με το τρίτο κλεμμένο έργο της πινακοθήκης