Η Fraport και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, επικαλούμενοι την μηδαμινή κίνηση και την περιορισμένη ρευστότητα ζητούν από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Υποδομών και Ανάπτυξης, αλλά και προς το ΤΑΙΠΕΔ ελαφρύνσεις και ζητά αναστολή πληρωμών των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», με επιστολή της η Fraport ζητεί να ανασταλεί η καταβολή της εισφοράς και η αμοιβή παραχώρησης στο Δημόσιο για το 2019, με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται σε περίπου 44 εκατ. ευρώ. Βάσει της σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, προβλέπεται ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ και ετήσια κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που αντιστοιχεί στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Η εταιρεία επικαλείται όσα προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 45 της σύμβασης παραχώρησης περί δυσμενών συμβάντων, ώστε να εξασφαλιστεί η ρευστότητά της, δεδομένου ότι «το Δημόσιο δεν θα απολέσει έσοδα, επειδή η υποχρέωση καταβολής θα συνεχίσει να υφίσταται σε μεταγενέστερο χρόνο».
Σήμερα, στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η συρρίκνωση της επιβατικής κίνησης αγγίζει το 99%. Ωστόσο, τα στοιχεία για τον μήνα Μάρτιο που δημοσιοποίησε ο γερμανικός όμιλος, δείχνουν υποχώρηση του αριθμού των επιβατών που δεν ξεπερνάει το 78%, επειδή η ραγδαία μείωση της κίνησης ξεκίνησε στα μέσα του περασμένου μήνα. Σημειώνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να απαντήσει στα αιτήματα των εταιρειών τις προσεχείς ημέρες.
Θ. Γαλιατσάτος: Η FRAPORT βγήκε στην ζητιανιά!
Σε ανάρτησή του στο FB, o πρώην περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, από την πρώτη στιγμή ήταν αντίθετος στη παραχώρηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων, ο οποίος μάλιστα είχε προχωρήσει σε διεξαγωγή ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος, σχολιάζει με σαρκαστική διάθεση: «Η Fraport βγήκε στην ζητιανιά! Η γερμανική ημικρατική εταιρεία που ελέω μνημονίων και ΤΑΙΠΕΔ λυμαίνεται εδώ και μερικά χρόνια το αποδοτικότερο ίσως κομμάτι της τουριστικής μας οικονομίας , τα 14 αεροδρόμια μας και τις αερομεταφορές, δεν ..εχει να πληρώσει την εισφορά της στο ελληνικό δημόσιο, ήτοι τα 44 εκατομ. ευρώ για το 2019!
Και ζήτησαν από τον υπουργό Οικονομικών την αναστολή της σχετικής καταβολής.
Θα είχε βέβαια ενδιαφέρον να παρουσιάσει η εταιρεία αυτή την πορεία της οικονομικής διαχείρισης των 14 αεροδρομίων από τότε που τα παρέλαβε. Για να διαπιστωθεί για μια ακόμη φορά η διαπραττόμενη υφαρπαγή του ελληνικού πλούτου από τον “κρατικομονοπωλιακό” καπιταλισμό της Γερμανίας.
Η αναστροφή αυτής της καταχρηστικής σύμβασης είναι καθήκον της προοδευτικής πολιτικής έκφρασης της χώρας.
Για την ώρα, προτείνεται η διεξαγωγή ..εράνου για την στήριξη των αναξιοπαθούντων της Fraport».
Κορωνοϊός: Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τον φονικό ιό
Live: Ο παγκόσμιος χάρτης εξάπλωσης της πανδημίας