Η προσπάθεια να επικυρωθεί το Green Deal προσέκρουσε την άρνηση της Γερμανίας που συνοπτικά περιγράφεται με τη φράση «η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντεπιτίθεται!»
Στο όνομα της «τεχνολογικής ουδετερότητας, η Γερμανία αρνήθηκε να προχωρήσει, απειλώντας ουσιαστικά να «σκοτώσει» τη νομοθεσία πριν ψηφιστεί. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντενερ δήλωσε: «Επί του παρόντος, ακολουθώντας την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη συζήτηση που γίνεται, δεν υπάρχει καμία νομική εξασφάλιση ότι μετά το 2035 θα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με βενζίνη ή πετρέλαιο αν τα καύσιμά τους είναι πράσινα».
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει τη δική της εκστρατεία υπέρ της χρήσης συνθετικών καυσίμων ή e-fuels, ώστε να εξαιρεθούν από τις απαγορεύσεις που θα ισχύσουν το 2035. Αυτό που υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομήχανοι είναι ότι, κατά τη περίοδο των διαπραγματεύσεων, η Κομισιόν είχε δεσμευτεί για μια τέτοια πρόβλεψη.
Οι Βρυξέλλες παλεύουν τώρα να διατηρήσουν τις απαγορεύσεις του 2035 και ταυτόχρονα να συμπεριλάβουν τα e-fuels – μια τεχνολογία που οι ειδικοί λένε ότι είναι ακριβή, όχι τόσο αποτελεσματική και ενδεχομένως να παραμείνει ένα πολύ εξειδικευμένο προϊόν για πολλά χρόνια ακόμα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κοροναΐός: Κίνδυνος για την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία