Ταξιδιωτικό πρακτορείο ακυρώνει εκδρομές μαθητών στο εξωτερικό, χωρίς να επιστρέφει τις προκαταβολές.
Πάνω από οκτώ σχολεία έχουν πέσει στην παγίδα του ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου γραφείου. Ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας του το υπουργείο Τουρισμού. «Είμαι και εγώ θύμα και προτίθεμαι τις επόμενες ημέρες να βοηθήσω τη δικαιοσύνη στη διαλεύκανση της υπόθεσης», δηλώνει στο newsit.gr o ιδιοκτήτης του.
Μια εκδρομή στη Γερμανία, στις 26 Μαρτίου 2019 είχε προγραμματίσει το 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, αλλά το ταξιδιωτικό πρακτορείο που είχε επιλεγεί μετά από σχετικό διαγωνισμό δεν την εκτέλεσε, με δική του υπαιτιότητα, με αποτέλεσμα το γυμνάσιο να έχει χάσει 21.550 ευρώ, ποσό που είχε δοθεί ως προκαταβολή. Η συγκεκριμένη προκαταβολή έπρεπε να είχε επιστραφεί έως το τέλος του περασμένου Μαρτίου, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί.
Ο διευθυντής του συγκεκριμένου σχολείου, καθώς και διευθυντές άλλων σχολείων, που επίσης εξαπατήθηκαν από το συγκεκριμένο τουριστικό γραφείο, προσέφυγαν στη δικαιοσύνη.
Ο διευθυντής του 11ου Γυμνασίου Ιλίου, σε συνεργασία με τους υποδιευθυντές και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία, μέσω της πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας, ανάρτησαν το ενδιαφέρον του σχολείου για συγκεκριμένη εκπαιδευτική εκδρομή στη Γερμανία και περίμεναν τις προσφορές από τα ταξιδιωτικά γραφεία που πληρούν τις προδιαγραφές της οποίες έχει θέσει η Πολιτεία.
«Έγινε, όπως προβλέπεται η όλη διαδικασία. Το συγκεκριμένο πρακτορείο κατέθεσε την πιο φθηνή και την πιο αξιόπιστη πρόταση. Αφού συμφωνήσαμε, είμαστε υποχρεωμένοι να υπογράψουμε ιδιωτικό συμφωνητικό, το οποίο προέβλεπε ότι μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έπρεπε να δώσουμε και κάποιο ποσό ως προκαταβολή. Η εκδρομή ήταν να γίνει στις 26 Μαρτίου 2019. Εμείς υπογράψαμε με το πρακτορείο το Νοέμβριο του 2018. Στο συμφωνητικό προβλεπόταν ότι το πρακτορείο θα πάρει το 80 τοις 100 της συνολικής αξίας της εκδρομής ως προκαταβολή. Αυτό έπρεπε να γίνει έως τα μέσα Φεβρουαρίου. Δηλαδή, περίπου ένα μήνα πριν από την τέλεση της εκδρομής», λέει, μιλώντας στο newsit.gr o Κωνσταντίνος Κουκάκης, διευθυντής του 11ου Γυμνασίου Ιλίου.
Άφησαν 32 μαθητές στο Στρασβούργο και επέστρεψαν στην Ελλάδα με παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας
Αφού δόθηκε η συγκεκριμένη προκαταβολή, η είδηση πως 32 μαθητές και οι τρεις συνοδοί καθηγητές ενός άλλου σχολείου, της Γ’ τάξης του 59ου Λυκείου Αθηνών, που ταξίδεψαν με το ίδιο τουριστικό γραφείο στο Στρασβούργο και «εγκλωβίστηκαν» εκεί, τους ανησύχησε και άρχισαν να ψάχνουν αν όλα είναι σωστά οργανωμένα για τη δική τους εκδρομή.
«Αρχίσαμε να έχουμε κάποιες υποψίες γιατί έγινε ένα παρόμοιο περιστατικό με σχολείο των Αθηνών. Το ίδιο πρακτορείο τους άφησε στην Ευρώπη, στο Στρασβούργο. Μετακινήθηκαν οδικώς μέχρι τη Φρανκφούρτη και από εκεί, με παρέμβαση του υπουργείου, ήρθαν πίσω στην Ελλάδα», λέει ο κ. Κουκάκης.
Το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας
25-02-19. Με παρέμβαση του Υπουργείου επιστρέφουν στην Ελλάδα μαθητές από εκπαιδευτική εκδρομή.
Με μέριμνα και δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα επιστρέψουν αεροπορικώς αύριο στην Αθήνα οι 32 μαθητές και οι 3 συνοδοί καθηγητές της Γ΄ Τάξης του 59ου Λυκείου Αθηνών.
Η αποστολή είχε μεταβεί για εκπαιδευτική εκδρομή στο Στρασβούργο μέσω Φρανκφούρτης αλλά σύμφωνα με την ενημέρωση της Διεύθυνσης του Σχολείου εξαπατήθηκαν από το τουριστικό γραφείο Travel con με αποτέλεσμα αντί να επιστρέψουν το Σάββατο το απόγευμα να παραμείνουν έως και σήμερα στο ξενοδοχείο, χωρίς ενημέρωση από το Πρακτορείο για την δυνατότητα επιστροφής τους και χωρίς να εξασφαλίζεται η πληρωμή του ξενοδοχείου. Το Υπουργείο ανέλαβε να πληρώσει τη διαμονή και την επιστροφή τους ώστε να βγουν (μαθητές και συνοδοί καθηγητές) από το αδιέξοδο.
Καθησύχαζαν μέχρι την τελευταία στιγμή
Μόλις αυτό έγινε γνωστό, ο διευθυντής του σχολείου επικοινώνησε με το ταξιδιωτικό πρακτορείο, από το οποίο τον καθησύχασαν.
«Μου είπαν ότι πρόκειται για παρεξήγηση, τα… μπάλωσαν. Επιπλέον, μου ανέφεραν ότι ενώ, έπρεπε να εκδώσει τα εισιτήρια για 49 μαθητές και πέντε καθηγητές, σύνολο 54 ανθρώπους, έως τις 13 Μαρτίου, ότι δεν τα έχουν εκδώσει, γιατί το πρακτορείο δεν είναι μέλος της IATA (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών) και δεν μπορεί να τα βγάλει όλα μαζί. Αλλά, μου υποσχέθηκαν προφορικά ότι θα τα βγάλουν ένα-ένα και δεν θα έχουμε πρόβλημα», προσθέτει ο διευθυντής του σχολείου.
Ακύρωσαν την εκδρομή δέκα μέρες πριν την πραγματοποίησή της
Δυο μέρες μετά το ταξιδιωτικό πρακτορείο ακύρωσε με δική του υπαιτιότητα το ταξίδι των μαθητών στη Γερμανία και ενώ είχε ήδη εισπράξει ως προκαταβολή το ποσό των 21.550 ευρώ.
«Στις 15 Μαρτίου μας έστειλε ένα e-mail στο οποίο ανέφερε ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η εκδρομή γα λόγους που δεν εξηγούσε επαρκώς. Το…κόνσεπτ της απάντησης ήταν ότι του έκαναν αθέμιτο πόλεμο οι ανταγωνιστές και τον έφεραν προ τετελεσμένων και δεν μπορεί να υλοποιήσει τις υποσχέσεις που είχε έναντι του σχολείου και γενικά αυτά που προβλεπόταν για το ταξίδι. Μου είπε όμως να μείνω ήσυχος και ότι τα λεφτά θα επιστραφούν έως τις 28 Μαρτίου».
«Μας καθησύχαζε με πλαστογραφημένα έγγραφα»
Η καταληκτική ημερομηνία πέρασε και τα χρήματα δεν επεστράφησαν. Και, δυστυχώς, οι αρνητικές αποκαλύψεις δεν τελειώσαν εδώ. Η έρευνα του κ. Κουκάκη και των καθηγητών του, καθώς και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, έβγαλε και άλλη δυσάρεστη είδηση.
«Στο ενδιάμεσο διάστημα προσπάθησα να μας πείσει με κάποια ψεύτικα στοιχεία. Μας είχε στείλει ένα μονταρισμένο ηλεκτρονικό μήνυμα, με λογότυπο του Hilton του Ντίσελντορφ, του ξενοδοχείου το οποίο θα ήταν το βασικό μας κατάλυμα στη Γερμανία, το οποίο έλεγε ότι είχε πληρώσει έναντι του συμβολαίου που είχε συνάψει με το ξενοδοχείο. Πήρα τηλέφωνο στο ξενοδοχείο και μου είπαν ότι δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ για αυτή τη συμφωνία. Μου έχουν στείλει και σχετικό επίσημο έγγραφο. Είχε, δηλαδή, πλαστογραφήσει ένα έγγραφο, χρησιμοποιώντας το λογότυπο του Χίλτον», λέει ο Κωνσταντίνος Κουκάκης.
«Συνέχιζε να εξαπατά σχολεία ακόμα και μετά τις μηνύσεις που κάναμε»
Παράλληλα, εμφανίστηκαν κι άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, Ίδιες καταγγελίες για το συγκεκριμένο γραφείο έγιναν και από άλλα επτά σχολεία και η υπόθεση ακολούθησε τη νομική οδό.
«Αφού είδαμε ότι δεν έχει σκοπό να επιστρέψει τα χρήματα, συνεργαστήκαμε με αυτά τα σχολεία και καταθέσαμε μηνυτήρια φορά στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών», εξηγεί ο διευθυντής του σχολείου και προσθέτει ότι το συγκεκριμένο ταξιδιωτικό γραφείο συνέχιζε να εξαπατά σχολεία ακόμα και μετά από αυτόν τον ντόρο που έγινε.
«Την Παρασκευή, 19 Απριλίου, πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, πήρε προκαταβολή από σχολείο της επαρχίας για να οργανώσει εκδρομή. Πήρε 3.000 ευρώ και με δική μου μεσολάβηση επιστράφηκαν τα χρήματα», λέει ο κ. Κουκάκης.
Κατεβασμένα τηλέφωνα και… ρολά
Από εκεί και πέρα, η επικοινωνία με το τουριστικό πρακτορείο αρχίζει να γίνεται δύσκολη, ενώ σήμερα δε λειτουργεί.
«Οι γονείς που έχουν προσπαθήσει να έρθουν σε επικοινωνία μαζί του δεν τα έχουν καταφέρει. Ή τους τάζει ότι τα λεφτά θα τα επιστρέψει. “Έχω κάποιο πρόβλημα με τις ακυρώσεις στα ξενοδοχεία και στα εισιτήρια τους” τους λέει», αναφέρει στο newsit.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου Ιλίου, Δήμητρα Καλτσά, η οποία πιθανολογεί ότι «είναι και άλλα πολλά τα σχολεία που έχουν εξαπατηθεί, πέρα από αυτά που έχουν κάνει τη μήνυση».