Πριν από 80 χρόνια, το 1936 γεννήθηκε το πρώτο Opel Kadett, το οποίο έθεσε το θεμέλιο λίθο για την επιτυχία της Opel στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Το πρώτο Kadett με αυτοφερόμενο αμάξωμα σε εκδόσεις sedan και cabrio κόστιζε μόνο 2.100 μάρκα, ενώ πάνω από 100.000 από αυτά τα τετραθέσια μοντέλα κατασκευάστηκαν μεταξύ 1936 και 1940 στο Rüsselsheim.
Μέχρι σήμερα, έντεκα γενιές Kadett και Astra έχουν παρουσιαστεί και έχουν ξεπεράσει τις 24 εκατομμύρια πωλήσεις. Στοιχίζοντας το ένα αυτοκίνητο πίσω από το άλλο, όλα τα Kadett – Astra που έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής θα ξεπερνούσαν τα 100.000 χλμ. και θα δημιουργούσαν μία φάλαγγα αυτοκινήτων ικανή να κυκλώσει τον ισημερινό δυόμιση φορές.
1936-1940: 1ο Opel Kadett
Το πρώτο Kadett του 1936, ήταν το πρώτο μοντέλο Opel με καρμπυρατέρ τύπου Venturi στον κινητήρα των 1.1 λτ. ισχύος 23 ίππων. Το αμάξωμα του Kadett sedan είχε μήκος 3.810 χλστ., πλάτος 1.375 χλστ., ύψος 1.455 χλστ. και μεταξόνιο 2.337 χλστ., ενώ ζύγιζε 757 κιλά.
1965-1973: Opel Kadett B
Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο και είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα. Ο βασικός κινητήρας των 1.078 κ.εκ. παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 λτ. S υψηλότερης ισχύος με 55 hp. Η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973.
1973-1979: Opel Kadett C
Η οικογένεια Kadett C αποτελούνταν από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα δεύτερο αυτοκίνητο με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα σπορ κουπέ. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,7 εκατομμύρια το διάστημα 1973 – 1979. Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα. Το ισχυρό GT/E έκανε ντεμπούτο στο 1975 IAA. Ο κινητήρας 1.9 λτ. με ψεκασμό Bosch L-Jetronic παρήγαγε 105 hp και επιτάχυνε τα 900 κιλά του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 χλμ./ώρα.
1979-1984: Opel Kadett D
Το 4ης γενιάς Kadett ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Opel. Αν και 126 χλστ. πιο κοντό σε μήκος από τον προκάτοχό του (3.998 χλστ.) διέθετε μεγαλύτερο εσωτερικό και προσέφερε περισσότερο χώρο από τους ανταγωνιστές του. Αυτό το Kadett εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών 1.425 λτ., η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983 ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και κινητήρα 1.8 λτ. 115 hp. Συνολικά 2,1 εκατομμύρια Kadett D κατασκευάστηκαν από το 1979 έως το 1984.
1984-1991: Opel Kadett E
Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett (και τελευταίο πριν μετονομαστεί σε Astra), με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, αναδείχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1984». Με συνολικές πωλήσεις 3.779.289 οχημάτων σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν best seller της Opel μέχρι τότε. Διέθετε κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32, ενώ το σπορ GSi, με Cd 0,30 ήταν το πιο αεροδυναμικό hatchback σε όλο τον κόσμο. Οι αγοραστές συμπάθησαν τη νέα ‘φόρμα’ μέσα σε λίγους μήνες, προετοιμάζοντας το δρόμο για μία νέα ιστορία επιτυχίας που χάρισε στο Kadett E 625.000 νέες ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη το 1987. Από το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση notchback ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C. Επιπλέον, το σπορ GSi έγινε θρύλος με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr