Μια συλλεκτική συνέντευξη του Χρήστου Κυριαζή από το αρχείο της Σεμίνας Διγενή και εικόνες από τα γυρίσματα των βίντεο κλιπ για τις ανάγκες της εκπομπής παρουσίασαν οι “Αλήθειες με τη Ζήνα”. Η Ζήνα Κουτσελίνη ήταν μάλιστα παρούσα στις λήψεις και μετέφερε όλο το άγνωστο παρασκήνιο.
Ο Χρήστος Κυριαζής έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 68 ετών, τα ξημερώματα της Τετάρτης, έχοντας δίπλα του τη γυναίκα της ζωής του, Σοφία, το… λιμάνι του, όπως την αποκαλούσε. Ο χαμός του δημοφιλή τραγουδοποιού, ο οποίος ήταν παράλληλα και επιτυχημένος επιπλοποιός, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στα καλλιτεχνικά στέκια χθες το πρωί, αφού, πέρα από τους δικούς του ανθρώπους, κανείς άλλος δεν γνώριζε τη μεγάλη μάχη που έδινε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τράπερ Thug Slime: Τα αποκλειστικά ντοκουμέντα και το χρονικό της αιματηρής συμπλοκής στον Κολωνό(βίντεο)
Χρήστος Κυριαζής: Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου του αφιέρωσε την εκπομπή – Δείτε την εδώ (Βίντεο)
«Ηταν δική του επιθυμία να μη μεταφερθεί σε κάποιο νοσοκομείο, παρότι η κατάστασή του δυσκόλευε μέρα με τη μέρα. Δεν μπορούσε κανείς να αρνηθεί τη δική του επιθυμία…» ανέφερε σε τηλεοπτικές δηλώσεις του ο Χρήστος Μενιδιάτης, αποκαλύπτοντας έτσι και το τελευταίο «θέλω» του εκλιπόντος. Καθώς αντιλήφθηκε ότι ερχόταν το τέλος, φαίνεται πως προτίμησε να «φύγει» γαλήνια σπίτι του και στην αγκαλιά της Σοφίας του. «Πάλεψε με πάρα πολλή αξιοπρέπεια και αρχοντική συμπεριφορά απέναντι σε αυτό το “τέρας”, που όποιον βρίσκει τον ρίχνει κάτω. Εφυγε με το κεφάλι ψηλά» πρόσθεσε ο Χρήστος Μενιδιάτης, ο οποίος είχε συνεργαστεί με τον αξέχαστο καλλιτέχνη το 2017 και ήταν από τους λίγους που γνώριζαν για την περιπέτεια που περνούσε.
Ο Χρήστος Κυριαζής γεννήθηκε το 1953 στα Καμίνια και μεγάλωσε στον Πειραιά, μια πόλη που επί της ουσίας δεν εγκατέλειψε ποτέ, κι ας ζούσε μόνιμα στον Αλιμο εδώ και πολλά χρόνια. «Μένω στον Αλιμο, αλλά όλη μέρα είμαι Πειραιά. Δεν μπορώ να ξεκολλήσω από αυτή την πόλη» είχε δηλώσει σε συνέντευξή του το 2018. Σε ηλικία 12 ετών πήρε στα χέρια του μια κιθάρα και άρχισε να προσπαθεί να μάθει τις νότες. Παράλληλα, έκανε τα πρώτα του βήματα και στη δουλειά της οικογένειάς του, την επιπλοποιία, έχοντας όμως πάντα δίπλα του και την κιθάρα. Στα 17 του έγινε μέλος ενός μικρού ροκ γκρουπ που έπαιζε σε καφετέριες της εποχής. Αργότερα, δημιούργησε το συγκρότημα Πρόκες, μέσω του οποίου γνώρισε τον Βλάσση Μπονάτσο, που είχε τότε το γκρουπ Πελόμα Μποκιού. Με τον Βλάσση τα βρήκαν καλλιτεχνικά και έκαναν παρέα. Μεσολάβησε ωστόσο το πραξικόπημα του 1967 και ο Χρήστος έφυγε στην Ιταλία, ακολουθώντας ένα κορίτσι που είχε ερωτευτεί. «Μου βγήκε σε καλό, γιατί εκεί σπούδασα σχέδιο και, όταν γύρισα πίσω, έκανα τα δικά μου έπιπλα και μαγαζιά, και πήγα πολύ καλά. Είχα βαρεθεί να ακούω “όχι” από τις δισκογραφικές. Οταν πέρασε ο Γιώργος Πολυχρονίου από το μαγαζί μου με τη Μάγκυ Χαραλαμπίδου για να αγοράσουν έπιπλα για τον γάμο τους, ήταν η αφορμή για να πάω στη Sony» θα αποκαλύψει ο ίδιος ύστερα από χρόνια.
Μόλις κυκλοφόρησε ο δίσκος του με τίτλο «Μου θυμίζεις τη μάνα μου», το 1992, και έγινε πλατινένιος ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 125.000 αντίτυπα, οι ιθύνοντες των άλλων δισκογραφικών εταιριών που είχαν απορρίψει τα τραγούδια του τραβούσαν τα μαλλιά τους!
«Εχω κλάψει», «Επιμένω», «Δεν προσκύνησα», «Τα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια» ήταν μόνο κάποιες από τις τεράστιες επιτυχίες που ξεπήδησαν από το εν λόγω άλμπουμ. Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν και άλλες δισκογραφικές δουλειές από τον Κυριαζή, με μερικά ακόμη σουξέ του, όπως το «Ημεροβίγλι» και «Οι απέναντι που πληρώνουν έναντι» να συμπεριλαμβάνονται σε αυτές.
Ο ίδιος βέβαια άφησε το αποτύπωμά του και ως δημιουργός επιτυχιών που ερμήνευσαν άλλοι καλλιτέχνες, ανάμεσά τους ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου («Βράδυ Σαββάτου»), ο Γιώργος Μαργαρίτης («Το μπρικάκι»). Ολων αυτών, πάντως, είχε προηγηθεί η κυκλοφορία της πρώτης (ροκ!) επιτυχίας του Χρήστου Κυριαζή, που δεν ήταν άλλη από το «Ελα, μωράκι μου».
Ο αξέχαστος καλλιτέχνης δεν έκρυψε ποτέ την αδυναμία του στο ωραίο φύλο. Φρόντισε, ωστόσο, να κρατήσει προστατευμένη την προσωπική του ζωή από τα φλας. Ο πρώτος του γάμος ήταν με τη Μαρία Διαμαντή-Πατέρα, της γνωστής ναυτιλιακής οικογένειας, με την οποία απέκτησαν έναν γιο, τον Αρη, ο οποίος ασχολείται επίσης με τα ναυτιλιακά, αλλά έχει πάρει και το καλλιτεχνικό… μικρόβιο, αφού παίζει κι εκείνος κιθάρα. Ηταν μάλιστα ο συνδετικός κρίκος στη συνεργασία του πατέρα του με τους Onirama στο Anodos Stage, το 2016, οπότε επέστρεψε ξανά στην ενεργό καλλιτεχνική δράση έπειτα από περίπου 20 χρόνια απουσίας. Σημειώνεται πως, παρά την επιτυχία που γνώρισε ως καλλιτέχνης, ο Χρήστος Κυριαζής δεν απαρνήθηκε ποτέ τη δουλειά του επιπλοποιού, στην οποία και επέστρεψε μετά το «διάλειμμα», όπως το είχε χαρακτηρίσει, της ενασχόλησής του με το τραγούδι και τη νύχτα.
Ο έρωτας με τη Βάνα Μπάρμπα
Η σχέση του Χρήστου Κυριαζή που μονοπώλησε το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης ήταν φυσικά με τη Βάνα Μπάρμπα, στις αρχές των 90s. Μάλιστα, οι φήμες ήθελαν οι δύο μεγάλες του επιτυχίες, «Μου θυμίζεις τη μάνα μου» και «Εχω κλάψει», να έχουν γραφτεί για τα μάτια της ωραίας και μοιραίας ηθοποιού. Αλλωστε, η ίδια είχε παίξει και σε βιντεοκλίπ του.
Οι δυο τους κράτησαν φιλικές επαφές μετά τον χωρισμό τους, με αποτέλεσμα η Βάνα να συγκλονιστεί από την είδηση της απώλειάς του. «Ο Χρήστος είχε απομονωθεί τα τελευταία χρόνια. Είχε δίπλα του μια κυρία σπουδαία, στυλοβάτη στη ζωή του, τη Σοφία, που φρόντιζε τα πάντα, και νομίζω πως αυτή η γυναίκα χρειάζεται στήριξη αυτή τη στιγμή, γιατί είχε αναλάβει όλη του τη ζωή» δήλωσε χθες η ηθοποιός στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου στον Alpha. «Για μένα προσωπικά είναι ένα κομμάτι της ζωής μου που έφυγε οριστικά. Ηταν ένας πολύ μεγάλος συνθέτης, μια μεγάλη προσωπικότητα ο Χρήστος Κυριαζής. Ενα λαμπερό μυαλό, ένας μεγάλος συνθέτης και σπουδαίος άνθρωπος. Αυτή η εποχή όμως καμιά φορά τους ανθρώπους αυτούς τους εξοβελίζει, τους βγάζει έξω και κρατάει ανθρώπους υποδεέστερους και πιο δεύτερους και τρίτους…» πρόσθεσε με σπαραγμό.
Τα τελευταία 21 χρόνια, ο Χρήστος Κυριαζής ήταν αχώριστος με την αγαπημένη του Σοφία, με την οποία ζούσαν μια απλή ζωή, μακριά από τα φλας. «Εχω την οικογένειά μου, αλλά δεν μου αρέσει να προβάλλω την προσωπική μου ζωή» είχε ξεκαθαρίσει σε συνέντευξή του το 2018, ενώ, όταν σε ερώτηση αν στην πορεία τής μέχρι σήμερα ζωής του βρήκε την ιδανική γυναίκα, ο αξέχαστος τραγουδοποιός είχε απαντήσει για τη Σοφία του: «Με βρήκε εκείνη! Ηταν το καλοκαίρι του 2000 στην Αίγινα. Από τότε άλλαξε η ζωή μου για πάντα!»
Η αδυναμία του στην μητέρα του την κυρία Άννα και ο σεβασμός στις γυναίκες της ζωής του
Η αδυναμία που είχε ο Χρήστος Κυριαζής στη μητέρα του ήταν μεγάλη, τόσο μεγάλη που ο τραγουδοποιός είχε γράψει και την τεράστια επιτυχία «Μου θυμίζεις τη μάνα μου»! Ο ίδιος πριν από πέντε χρόνια, σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση στον Θέμη Καίσαρη για το Oneman.gr, ανάμεσα στα άλλα είχε μιλήσει και για την κυρία Αννα, τη γυναίκα που τον έφερε στον κόσμο: «Οταν φύγω εγώ από εδώ και πάω για πάνω, για το ταξίδι, έχω την εντύπωση πως το πρώτο πρόσωπο που θα δω θα είναι η μάνα μου. Γιατί νιώθω τόσο πολύ την αγάπη της και την ενέργειά της, που με καλεί. Νομίζω πως φεύγοντας από εδώ, πηγαίνουμε εκεί στο πρόσωπο που αγαπήσαμε πιο πολύ. Και θα περνάω μια χαρά με την κυρα-Αννα» είχε πει χαρακτηριστικά!
Ξεδιπλώνοντας το άλμπουμ της ζωής του ο Χρήστος Κυριαζής έσταζε μέλι για εκείνη: «Ηταν όμορφη γυναίκα. Πολύ απλή, πάρα πολύ απλή. Φορούσε πάντα μαύρα και πριν αποκτήσει πένθος. Τραγουδούσε νησιώτικα στο σπίτι. Είχε μια νοσταλγία για την Πάρο και μου μιλούσε συνέχεια γι’ αυτήν. Με πήγαινε στην Πάνδροσο και τρώγαμε ψητό κατσαρόλας με πατάτες τηγανητές κάτω απ’ τα πλατάνια. Ηταν πάρα πολύ έξυπνη, την αγαπούσαν πάρα πολύ οι φίλοι μου, της μιλούσαν, της έλεγαν τα προβλήματά τους. Μου έλεγαν, “ρε μαλάκα, η μάνα σου είναι σοφή”» ήταν τα τρυφερά λόγια του για εκείνη.
Σε ερώτηση του Καίσαρη για το ποια είναι η γυναίκα για την οποία έχει κλάψει πιο πολύ, ο Κυριαζής ήταν αφοπλιστικός: «Πρώτα για τη μάνα μου. Μετά δεν μπορώ να πω. Ετυχε τα κορίτσια που γνώρισα να είναι γνωστά, καλώς ή κακώς. Αλλα απ’ την οικογένειά τους, άλλα επειδή είναι καλλιτέχνιδες. Δεν μπορώ να αναφερθώ σε αυτά τα πράγματα, είναι κορίτσια, έχουν παντρευτεί, έχουν κάνει τις οικογένειές τους, δεν χρειάζεται. Δεν νομίζω ότι ένας άντρας μπορεί να κλάψει για γυναίκα περισσότερο απ’ ό,τι για τη μάνα του. Η μάνα είναι η μήτρα. Από εκεί βγαίνεις. Η μάνα ό,τι και να κάνει το παιδί το συγχωρεί. Η γυναίκα, επειδή είναι ερωτευμένη, όχι μόνο δεν τον συγχωρεί, αλλά εκδικείται κιόλας. Εκεί είναι που χαλάει το κόλπο. Πόσα κορίτσια έχουν χάσει τον άντρα τους από μαλακίες τέτοιες. Και μετά λένε “γιατί τον έχασα”, ε άμα του γ@@@ας τη μάνα, θα τον χάσεις, έτσι είναι».
Πηγή: star channel / newsbreak.gr