Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο προβλέπει μια σειρά ρυθμίσεων για την ιδιωτική παιδεία στην χώρα μας. Το εν λόγω Υπουργείο, σε ανακοίνωσή του, έθεσε τους στόχους της νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία εισέρχεται σε τροχιά ψήφισης τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Συγκεκριμένα:
Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στην απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, στη μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και στη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού.
Επίσης, το νομοσχέδιο έχει ως σκοπό στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στην στήριξη των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, τα οφέλη του νομοσχεδίου για την παιδεία είναι η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς εισάγεται σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, ενώ παρέχεται η δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, διαμορφωμένο από το σχολείο με ευελιξία, με τη δυνατότητα του σχολείου να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο δυναμικό του προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης (π.χ. να προβλέπει τη διδασκαλία μαθημάτων από ειδικότητες συγκεκριμένου κλάδου, να απομακρύνει ακατάλληλο εκπαιδευτικό).
Λόγω του νομοσχεδίου παρέχεται επίσης, η δυνατότητα να ορίζει το ίδιο το σχολείο τους διευθυντές και υποδιευθυντές του, και να καταρτίζει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, χωρίς έλεγχο σκοπιμότητας από κρατικούς παράγοντες. Παρέχεται, τέλος, η δυνατότητα για απογευματινές δραστηριότητες αλλά και για δραστηριότητες τους θερινούς μήνες.
Για τους εκπαιδευτικούς,στον αντίποδα, δίνεται η δυνατότητα:
- Να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή.
- Με βάση το νομοσχέδιο οι εκπαιδευτικοί εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.
- Να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).
- Προβλέπονται συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους εκπαιδευτικούς, ενώ καταργούνται οι συμβάσεις διετίας που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.
- Ακόμη, θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στα δημόσια σχολεία της χώρας, η συστηματική διδασκαλία των Ειδικών Μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (σ.σ. σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες), ενώ προβλέπεται η λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και για το σχολικό έτος 2020-2021.
«Μετά την ψήφιση του νόμου για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ολοκληρώνουμε μία πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και με τον εκσυγχρονισμό του ιδιωτικού σχολείου» σχολίασε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
«Το εν λόγω νομοσχέδιο για την παιδεία μετουσιώνει την πολιτική επιλογή μας να απελευθερώσουμε το ιδιωτικό σχολείο από τον ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό, την υπερρύθμιση και τον περιορισμό των δυνατοτήτων του» κατέληξε η Υπουργός.