Η Hyundai αποκαλύπτει πλήρως το νέο πρωτοποριακό υβριδικό μοντέλο της IONIQ, το οποίο είναι το πρώτο στον κόσμο αυτοκίνητο διαθέσιμο με ένα ηλεκτρικό, plug-in βενζίνη/ηλεκτρικό υβριδικό (HEV), ή βενζίνη/ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το IONIQ είναι εξοπλισμένο με ένα νέο κινητήρα βενζίνης Kappa 1.6 GDI 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 43,5 ίππων, το οποίο τροφοδοτείται μέσω μιας εξελιγμένης μπαταρίας Πολυμερούς Ιόντων – Λιθίου. Τα δύο μηχανικά σύνολα αποδίδουν συνδυαστικά 141 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 265 Nm ροπής με την πρώτη ταχύτητα και 235 Nm από τη δεύτερη έως την έκτη ταχύτητα. Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων (6DCT), που εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές, άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Το νέο υβριδικό Hyundai είναι σε θέση να κινηθεί έως τα 120 χλμ./ώρα μόνο με την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Προς το παρόν όμως η κορεατική μάρκα δεν έχει ανακοινώσει επιδόσεις ή καταναλώσεις.
Ιδιαίτερα μελετημένη είναι και η αεροδυναμική του κομψού σχεδιαστικά αμαξώματος με συντελεστή Cd: 0,24. Για την επίτευξή του βοηθούν μια σειρά από αεροδυναμικά βοηθήματα όπως είναι οι κουρτίνες στους εμπρός τροχούς, ένα εξωτερικό πτερύγιο, το σπόιλερ πίσω και ο διαχύτης, οι προσθήκες στα μασπιέ, το κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα και ο ειδικός σχεδιασμός των τροχών.
Το εσωτερικό του δε διαφέρει σημαντικά από εκείνο ενός συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτου, πράγμα που συμβάλλει στην εξοικείωση του οδηγού, χωρίς αυτός να νιώθει ότι οδηγεί… διαστημόπλοιο. Με την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πίσω κάθισμα εξασφαλίζει άνετους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (έως 750 λτ.).
Για την περεταίρω μείωση του βάρους έχει γίνει χρήση ελαφριών υλικών, όπως αλουμίνιο στην εμπρός ανάρτηση και στην πίσω των πολλαπλών συνδέσμων εξοικονομώντας περίπου 10 κιλά. Η Hyundai υπόσχεται ακρίβεια και αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης και fun to drive χαρακτήρα, κάτι που όμως λείπει από τα μοντέλα της.
Πλήρης θα είναι και ο εξοπλισμός ενεργητικής ασφαλείας, καθώς θα περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως είναι επιγραμματικά τα Blind Spot Detection, το οποίο λειτουργεί άμεσα μαζί με το Lane Change Assist και Blind Spot Detection με Rear Cross Traffic Alert, προειδοποιώντας τον οδηγό για τυχόν οχήματα γύρω του που δεν είναι εύκολα ορατά. Επίσης εξοπλίζεται με σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης που ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα και με το Smart Cruise Control που διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα από το όχημα που βρίσκεται μπροστά.
ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr