Ειδικότερα, από το υπουργείο Δικαιοσύνης κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία της ηλεκτρονικής κατάθεσης προτάσεων κλπ στα πολιτικά δικαστήρια, μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Σκοπός της ηλεκτρονικής κατάθεσης προτάσεων είναι μεταξύ άλλων η επιτάχυνση και η διευκόλυνση της διαδικασίας ενώπιον των δικαστηρίων και η αποσυμφόρηση των γραμματειών των δικαστηρίων.
Η κατάθεση των προτάσεων και των λοιπών εγγράφων θα υλοποιείται μέσω του ενιαίου πληροφοριακού συστήματος των Δικηγορικών Συλλόγων και με τη χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής.
Ο δικηγόρος θα εισέρχεται στο ηλεκτρονικό σύστημα και, αφού θα «αναγνωρίζεται» η ταυτότητά του, θα επιλέγει το αρμόδιο δικαστήριο και το είδος της κατάθεσης του δικογράφου που θέλει να κάνει και την υπόθεση που αφορούν οι προτάσεις που θα καταθέσει. Στη συνέχεια ακολουθεί η διαδικασία πληρωμής του γραμμάτιου προείσπραξης που και αυτή γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της συνεργαζόμενης, με τους Δικηγορικούς Συλλόγους, Τράπεζας.
Τα στοιχεία του δικηγόρου (αριθμός μητρώου, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση γραφείου, ηλεκτρονική διεύθυνση, κωδικός συναλλαγής κλπ) διαβιβάζονται από το ηλεκτρονικό σύστημα στο δικαστήριο στο οποίο θέλει ο δικηγόρος να κάνει την κατάθεση του δικογράφου και αυτομάτως ανοίγει η σελίδα του δικαστηρίου με συμπληρωμένα τα στοιχεία του, ενώ παράλληλα υπογράφει ηλεκτρονικά.
Το δικαστήριο ελέγχει την ηλεκτρονική υπογραφή, συνδέει τις προτάσεις με την εκκρεμή υπόθεση και στη συνέχεια αποστέλλει στον δικηγόρο ηλεκτρονικά υπογεγραμμένα το δικόγραφο με το αποδεικτικό κατάθεσης, καθώς και τα αντίγραφα που έχει ζητήσει ο δικηγόρος για επίδοση.
Εάν προκληθεί τεχνικό σφάλμα κατά τη ροή της ηλεκτρονικής κατάθεσης δικογράφου, το σύστημα ενημερώνει αυτόματα τον δικηγόρο ότι δεν είναι αποδεκτή η ολοκλήρωση της διαδικασίας και ότι πρέπει να την επιχειρήσει εκ νέου.
Τέλος, τα δικαστήρια τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο των προτάσεων και των αποδεικτικών μέσων που κατατίθενται.