Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στο Αδενδρο, κάνει λόγο για ανθρωπινό λάθος, επιβεβαιώνοντας τις πρώτες εκτιμήσεις.
Όπως έδειξε ο ταχογράφος της αμαξοστοιχίας ο μηχανοδηγός είχε αναπτύξει ταχύτητα 143 χμ /ώρα, παρά το γεγονός ότι κινούνταν σε περιφερειακό τμήμα του δικτύου όπου το ανώτερο όριο ταχύτητας είναι τα 60 χμ/ώρα.
Τις προηγούμενες μέρες αναφέρθηκε από μαρτυρίες επιβαινόντων πως η αμαξοστοιχία είχε καθυστερήσει αρκετά λόγω του ότι παρέμεινε για περισσότερο από 20 λεπτά στο σταθμό Πλατέος της Ημαθίας (στο δήμο Αλεξάνδρειας). Ο ελεγκτής είχε κατεβάσει δύο επιβάτες με μειωμένο εισιτήριο πολυτέκνων και χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα στην κατοχή τους και αυτή η διαδικασία επιβεβαίωσης καθυστέρησε το τρένο με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός να υπερβάλει προκειμένου να καλύψει το χρονικό χάντικαπ, τρέχοντας με υπερδιπλάσια ταχύτητα από την προβλεπόμενη. Δυστυχώς, αυτός ο ζήλος στοίχισε τη ζωή του και δύο ακόμη συνανθρώπων μας.