Με μάστερ θα ισοδυναμούν τα πτυχία που χορηγούν τα Πολυτεχνεία, οι Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές ύστερα από ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές, εφόσον περάσει η διάταξη που μελετά το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με «Τα Νέα» ο υπουργός Παιδείας κ. Αριστείδης Μπαλτάς, ο οποίος προέρχεται από το Πολυτεχνείο της Αθήνας, έχει σκοπό να συμπεριλάβει την νέα διάταξη σε πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
Η αναβάθμιση αποτελούσε πάγιο αίτημα των Πολυτεχνείων και του ΤΕΕ εδώ και δεκαετίες και την είχαν υποσχεθεί χωρίς να την πραγματοποιήσουν αρκετοί από τους προηγούμενους υπουργούς Παιδείας.
Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, συναντήθηκε κάποιες ημέρες νωρίτερα με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, Τώνια Μοροπούλου, η οποία επανέφερε το αίτημα των Πολυτεχνείων της χώρας, να θεσμοθετηθούν αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που θα οδηγούν σε μάστερ πλάι στις διασπασμένες (σε τρία χρόνια για πτυχίο και 1-2 ακόμη για μάστερ) που παρέχουν αγγλοσαξονικές Σχολές Μηχανικών.
Αν περάσει τελικά η νέα διάταξη για τις Πολυτεχνικές σχολές δεν αποκλείεται να είναι αναδρομική η αναβάθμιση των πτυχίων και έτσι οι απόφοιτοι του Πολυτεχνείου μέχρι ενός χρονικού σημείου να θεωρούνται κάτοχοι μάστερ ώστε να μπορούν να αναβαθμιστούν βαθμολογικά αν, για παράδειγμα, εργάζονται στο Δημόσιο.
Αγκάθι για τη διάταξη αποτελούν οι προβλέψεις της συνθήκης της Μπολόνια καθώς αν προχωρήσει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας τότε τα ελληνικά πολυτεχνεία θα εισαγάγουν τη μορφή του «απευθείας μεταπτυχιακού» παραβιάζοντας τους προβλεπόμενους τρεις κύκλους σπουδών από τη συγκεκριμένη συνθήκη.