Στην ποινή της ισόβιας κάθειρξης καταδικάστηκε σήμερα και από το Εφετείο της της πόλης Γκουανγκζού στη Νότια Κορέα ο καπετάνιος του οχηματαγωγού «Sewol» το οποίο ναυάγησε στις 14 Απριλίου 2014, οδηγώντας στον θάνατο 304 ανθρώπους, 250 εκ των οποίων μαθητές σχολείου.
Κατά την πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης τον Νοέμβριο, ο καπετάνιος του «Sewol» είχε απαλλαγεί από τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτή και είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 36 ετών, απλώς για σοβαρές παραλείψεις των καθηκόντων του, κάτι το οποίο κυριολεκτικά είχε θεωρηθεί σκανδαλώδες και είχε προκαλέσει την οργή, τόσο των συγγενών των θυμάτων όσο και της κοινωνίας.
Το οχηματαγωγό είχε ναυαγήσει στα ανοικτά του νότιου νησιού Τζίντο στις 16 Απριλίου 2014 όταν, υπερφορτωμένο, μετέφερε συνολικά 476 άτομα, από τους οποίους 325 ήταν μαθητές του ίδιου λυκείου που ξεκινούσαν τη σχολική τους εκδρομή.
Αρχικά, οι γενικοί εισαγγελείς είχαν ζητήσει την ποινή του θανάτου σε βάρος του κατηγορουμένου κρίνοντας ότι «αυτός είχε εγκαταλείψει στην τύχη τους τους επιβάτες γνωρίζοντας απολύτως ότι επρόκειτο να πεθάνουν».
Η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας κατέδειξε έναν συνδυασμό παραγόντων, από την υπερφόρτωση του πλοίου έως την ανικανότητα του πληρώματος, τις παράνομες εργασίες προσθήκης χώρων που αποδυνάμωσαν το αξιόπλοο του πλοίου, τη διαφθορά αξιωματούχων, τη συμπαιγνία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τον βραδύ ρυθμό της επιχείρησης διάσωσης, όπως και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των σωστικών συνεργείων.
Ωστόσο, η οργή των οικογενειών επικεντρώθηκε στα μέλη του πληρώματος, τα οποία ήταν από τους πρώτους που ανέβηκαν στις σωσίβιες λέμβους, εγκαταλείποντας στην τύχη τους εκατοντάδες επιβάτες στοιβαγμένους στο πλοίο που βυθιζόταν.
Το ποτήρι της οργής ωστόσο για τις οικογένειες των νεκρών ξεχείλισε όταν προέκυψε πως το πλήρωμα είχε δώσει εντολή στους επιβάτες να μην κινηθούν από τις θέσεις τους, κάτι που απέβη μοιραίο για τους περισσότερους.
Σε βίντεο που είχαν τραβήξει μαθητές με τα κινητά τους τηλέφωνα και βρέθηκαν κατά την ανάσυρση των πτωμάτων από το ναυάγιο, ακουγόταν μήνυμα από τα μεγάφωνα που έδινε εντολή στους επιβάτες να μείνουν στις θέσεις τους, ενώ το πλοίο έπαιρνε όλο και μεγαλύτερη κλίση.
Η ναυτική τραγωδία ανέδειξε τεράστια ενδημικά προβλήματα διαφθοράς και χαλαρούς κανόνες ασφαλείας, που αποδίδονται στη βούληση των Αρχών να δίνουν προτεραιότητα στην οικονομική ανάπτυξη, αψηφώντας οποιονδήποτε άλλον παράγοντα.