- Πρωτοπόροι και αποφασισμένοι να το «γυρίσουν» στην υγραεριοκίνηση είναι οι Ισπανοί
- Μετατροπές στα δημόσια οχήματα, επιδοτήσεις στους πολίτες προκειμένου να τοποθετήσουν κινητήρα υγραερίου
- Τα νέα μοντέλα της… ένοχης Volkswagen επίσης θα διαθέτουν κινητήρες υγραεριοκίνησης, σε μία ριζοσπαστική κίνηση της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας
- Που βρίσκεται η Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα και τι τάσεις υπάρχουν
Εξελίξεις και μάλιστα ραγδαίες στο χώρο της υγραεριοκίνησης, καθώς δύο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ισπανία σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο και η Γερμανία σε βιομηχανικό κάνουν τη μεγάλη στροφή.
Και δε μιλάμε για απλή στροφή, αλλά για… τετακέ. Η ισπανική κυβέρνηση έχει δρομολογήσει τις εξελίξεις προκειμένου σε λίγα χρόνια όλοι μα όλοι οι Ισπανοί να κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υγραέριο. Με δύο απλές ρυθμίσεις θα αναγκάσουν τον κόσμο να «γυρίσουν» τα αυτοκίνητά τους, δείχνοντας ευρωπαϊκή πρωτοπορία στο συγκεκριμένο ζήτημα. Η πρώτη ρύθμιση αφορά στα δημόσια οχήματα. Στόχος της κυβέρνησης Ραχόι είναι σε λιγότερο από δύο χρόνια όλα τα δημόσια οχήματα της χώρας να έχουν μετατραπεί σε υγρεαριοκίνητα!
Η δεύτερη ρύθμιση αφορά σε επιδοτήσεις και προνόμια σε όσους πολίτες επιλέξουν να κάνουν τη μετατροπή και αυτή τη στιγμή ίσως να διστάζουν φοβούμενοι το κόστος ή πιστεύοντας πως σε ένα ή δύο χρόνια θα αλλάξουν αυτοκίνητο, άρα δεν τους συμφέρει η μετατροπή. Απλά πράγματα που κάθε κυβέρνηση αν έχει τη θέληση μπορεί να το πετύχει. Αν έχει τη θέληση…
Παράλληλα, η μεγάλη αυτοβιομηχανία Volkswagen θέλει να συνδυάσει την… απολογία της για το μεγάλο σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ, με κινήσεις υπέρ του περιβάλλοντος και μία από αυτές τις κινήσεις είναι να παράγει από δω και στο εξής αποκλειστικά αυτοκίνητα LPG. Πρόκειται για τεράστια τομή, η οποία θα παρασύρει όλες τις αυτοβιομηχανίες, αυτό είναι βέβαιο. Άρα, πέραν της Ισπανίας, έχουμε και τη Γερμανία που σιγά-σιγά θα μπει σε νέα εποχή και προφανώς κάθε αγορά πέραν της Γερμανίας που… αρέσκεται στη συγκεκριμένη μάρκα, δηλαδή σε όλο τον κόσμο!
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα!
H χρήση του υγραερίου ως καύσιμο κίνησης, νομιμοποιείται στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, ωστόσο μέχρι το 2010 η διείσδυση αφορούσε κυρίως επαγγελματίες οδηγούς.
Από τα μέσα του 2010, όμως, η αγορά υγραερίου ξεκίνησε να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς στη χώρα μας, λόγω προφανώς της μεγάλης αύξησης των φόρων στη βενζίνη. Από τότε οι μετατροπές σε LPG αυξάνονται κατακόρυφα χρόνο με το χρόνο, ενώ παράλληλα διευρύνεται το δίκτυο πρατηρίων υγραερίου κίνησης σε όλη την Ελλάδα το οποίο ήδη μετρά περισσότερα από 900 πρατήρια!
Το υγραέριο σήμερα αντιστοιχεί περίπου στο 4,5-5% του συνολικού μίγματος καυσίμων κίνησης στη χώρα μας, δηλαδή 250.000 αυτοκίνητα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η υγραεριοκίνηση χρησιμοποιείται σε πάνω από 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 3% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων. Αυτό δείχνει πως οι Έλληνες οδηγοί έχουν τολμήσει την αλλαγή και αυτό τους τιμά και δείχνει το δρόμο και προς τους υπόλοιπους.
Τι είναι όμως ακριβώς το υγροποιημένου αέριο πετρελαίου
Το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG (σύντμηση του liquified petroleum gas), ή αλλιώς υγραέριο, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου, τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται υπό συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Επίσης ο όρος LPG αναφέρεται στα κλάσματα που αφαιρούνται από το φυσικό αέριο προτού αυτό οδεύσει προς κατανάλωση. Τα κλάσματα αυτά είναι υγρά όταν είναι υπό υψηλή πίεση. Ουσιαστικά δηλαδή το LPG είναι μίγμα προπανίου και βουτανίου το οποίο είτε προέρχεται από την εξόρυξη ή την διύλιση του αργού πετρελαίου, είτε προέρχεται από την ξήρανση του φυσικού αερίου.
Το eReportaz σας θυμίζει τους τέσσερις λόγους για τους οποίους συμφέρει η μετατροπή:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Το υγραέριο είναι κατά προσέγγιση 30% πιο φθηνό σε σύγκριση με το πετρέλαιο και 50% φθηνότερο σε σύγκριση με την βενζίνη. Έχει υπολογιστεί ότι ένας μέσος οδηγός μπορεί να εξοικονομεί ετησίως τουλάχιστον 1500ευρώ συγκριτικά με την κίνηση με βενζίνη.
ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Θεωρείται πιο “καθαρό” από τα υγρά καύσιμα (βενζίνη-πετρέλαιο) διότι έχει μεγαλύτερη αναλογία υδρογόνου-άνθρακα και άρα μικρότερες εκπομπές Cο2.
Τα υγραεριοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% σε σύγκριση με την βενζίνη και 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο). Επιπλέον, ο κινητήρας που καίει υγραέριο είναι πιο αθόρυβος από έναν κινητήρα συμβατικού καυσίμου.
ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: Η καύση του LPG δεν αφήνει κατάλοιπα στους κυλίνδρους του κινητήρα, γεγονός που επιδρά θετικά στη διάρκεια ζωής του (το λάδι λίπανσης της μηχανής μένει σχεδόν ανέπαφο από αλλαγή-σε αλλαγή, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές του λιπαντικές ιδιότητες). Επίσης το υγραέριο δεν προκαλεί επιπρόσθετες φθορές στον κινητήρα και η βασική συντήρησή του αποτελεί μια πολύ απλή διαδικασία .
ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Προσφέρει απόλυτη αυτονομία, καθώς με το διπλό ρεζερβουάρ μπορείτε εσείς να επιλέξετε το καύσιμο με το οποίο θα κινηθείτε, με την βοήθεια ενός κουμπιού.