«Γιατί το τρένο πήγαινε τόσο γρήγορα; Μήπως ο οδηγός δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τα όρια ταχύτητας στην απότομη στροφή; Μήπως δεν έπιασαν τα φρένα; Τι γίνεται με το σύστημα ασφαλείας που αναγκάζει το τρένο να επιβραδύνει, αν πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα»;
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα τα οποία καλούνται να απαντήσουν οι ερευνητές του σιδηροδρομικού δυστυχήματος κοντά στην πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα της Ισπανίας, με τους τουλάχιστον 80 νεκρούς και 94 τραυματίες, οι 35 εκ των οποίων σε σοβαρή κατάσταση. Σιδηροδρομικοί υποστηρίζουν πως ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να κινείται σε ένα τμήμα του δικτύου με απότομες στροφές που έχει σχεδιαστεί για χαμηλότερης ταχύτητας τρένα.
Στο μεταξύ, ο 52χρονος μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν, με 30ετή εμπειρία, νοσηλεύεται υπό αστυνομική επιτήρηση, αλλά δεν έχει συλληφθεί. Ο ίδιος ομολόγησε ότι έτρεχε με ταχύτητα 190 χιλιομέτρων σε μία στροφή στην οποία το όριο ταχύτητας είναι τα 80 χιλιόμετρα. Στο λογαριασμό του, μάλιστα, στο «facebook» συνήθιζε να καυχιέται για τις υψηλές ταχύτητες με τις οποίες οδηγούσε τα τρένα.