Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

«Καλλιστώ»: Η ταχύτητα του φορτηγού πλοίου προκάλεσε την σύγκρουση;

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» λίγο συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο επίσης είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας νωρίς το πρωί της Τρίτης.

Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων λίγο πριν τη σύγκρουση του γιγαντιαίου container ship με το «Καλλιστώ». Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

Λίγη ώρα νωρίτερα, το πολεμικό πλοίο με το διακριτικό M63 είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία. Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές.

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Και το «Καλλιστώ», αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια, πλέοντας προς το separation. Στη θάλασσα συνήθως προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Γιατί τα δύο πλοία ακολουθούσαν συγκλίνουσα πορεία; Ποιοι ήταν οι χειρισμοί που έγιναν από τα πληρώματα του «Καλλιστώ» και του «Maersk Launceston» πριν από την πρόσκρουσή τους μένει να διακριβωθεί. Εκ του αποτελέσματος, οι χειρισμοί δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι. Πόσο συνετέλεσε στο ατύχημα το γεγονός ότι το container ship κινούνταν με πολύ υψηλή ταχύτητα;

Ο καπετάνιος του γιγαντιαίου «Maersk Launceston» προσπάθησε τελευταία στιγμή να αποφύγει την σύγκρουση, όπως φαίνεται από την αποτύπωση της πορείας του όπου ώρα 07:34 έχει ρίξει την ταχύτητά του στις 8,8 κόμβους από 16 κόμβους που ήταν η ταχύτητα πλεύσης του ώρα 07:29.

Ολική καταστροφή του «Καλλιστώ»

Λίγο πριν την σύγκρουση με το τεράστιο container ship κάποια από τα μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου έπεσαν στη θάλασσα για να γλυτώσουν. Μία κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του Λιμενικού που έφτασαν άμεσα στο σημείο του ατυχήματος περισυνέλλεξαν τα μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβαίνοντες στο «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Τα τραύματά τους δεν εμπνέουν ανησυχία.

Μετά την σύγκρουση όλο το επίστεγο του ναρκοθηρευτικού σαρώθηκε και διαλύθηκε. Παρ’ ότι τα πρώτα λεπτά μετά την σύγκρουση το Καλλιστώ κινδύνευε να βυθιστεί, τελικώς το πλοίο έμεινε στην επιφάνεια.

 

Ρυμουλκά μετέφεραν το λαβωμένο πολεμικό πλοίο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, μάλλον στις εγκαταστάσεις syncrolift της τεχνικής βάσης. Οι φωτογραφίες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την αποκατάσταση των ζημιών. Το ναρκοθηρευτικό φαίνεται σαν να έχει καταστραφεί. Πολύ περισσότερο που το «Καλλιστώ», χτισμένο στα ναυπηγεία της Vosper Thornycroft στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας είναι κατασκευασμένo από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αποκατάσταση των βλαβών του πλοίου.

Πηγή: Protothema.gr

Στις αρχές καταθέτει ο καπετάνιος του πλοίου που συγκρούστηκε με το «Καλλιστώ» στον Πειραιά

 

Εθνική Ασφαλιστική: Στημένη αδελφοκτονία πριν το χρυσό deal

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ