Το αειθαλές μοντέλο, που ήταν το σύμβολο της μόδας στα χρόνια που πέρασαν, αποκαλύπτει τις μεγάλες στιγμές της διαδρομής της στον χώρο μέχρι και σήμερα στα 75 της
Του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
Η Τουίγκι, το αειθαλές μοντέλο που καθόρισε τη μόδα των 60s και πολύ γρήγορα έκανε το όνομά της συνώνυμο του στυλ, αν και σύντομα και απρόσμενα αποφάσισε να αλλάξει καριέρα, σχεδόν όσο απρόσμενα έγινε τοπ μόντελ, μέσω ενός νέου ντοκιμαντέρ μάς αποκαλύπτει όλες τις στιγμές της θρυλικής ζωής της από τότε που ήταν ένα φτωχό κορίτσι και ανακάλυπτε τον εαυτό του, μέχρι την 75χρονη γυναίκα που είναι σήμερα.
Η Τουίγκι, γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1949 ως Λέσλι Χόρνμπι σε ένα προάστιο του Λονδίνου. Ο πατέρας της ήταν ξυλουργός και η μητέρα της εργάτρια σε εργοστάσιο.
Τα παιδικά της χρόνια μπορεί να ήταν φτωχικά, αλλά εκείνη υπήρξε πολύ ευτυχισμένη, μεγαλώνοντας με τις δύο μεγαλύτερες αδελφές της. Μάλιστα, η μεγαλύτερη ήταν για τη Λέσλι δεύτερη μαμά, καθώς η μητέρα τους μπαινόβγαινε στο νοσοκομείο για λόγους ψυχικής υγείας. «Ήταν καλά για μήνες και μετά…λοιπόν, σήμερα θα είχε διαγνωστεί πιθανώς ως διπολική διαταραχή. Της έκαναν θεραπεία με ηλεκτροσόκ. Ήταν το νέο πράγμα», έχει εξομολογηθεί το μοντέλο.
Ο πατέρας της μπορεί να μην ενθουσιάστηκε όταν η κόρη του άρχισε να ασχολείται με το μόντελινγκ, από φόβο για τον χώρο, ωστόσο έκανε πίσω καθώς είχε εμπιστοσύνη στον φίλο και μάνατζερ της Τουίγκι, Τζαστίν ντε Βιλνέβ, ο οποίος τη συνόδευε σε όλες τις φωτογραφήσεις.
Εκτός προτύπων
Μικρή δεν ικανοποιούσε ιδιαίτερα τα πρότυπα του μόντελινγκ της εποχής. Όλοι κάνουν λόγο για ένα πολύ αδύνατο κορίτσι με μεγάλα εκφραστικά μάτιαπου θύμιζε αγόρι. Ωστόσο, όλα άλλαξαν στα 16 της, όταν η Λέσλι απάντησε σε μια αγγελία ενός κομμωτή που έψαχνε μια νεαρή κοπέλα για να δοκιμάσει ένα νέο αγορέ κούρεμα με μακριές φράντζες. Το κορίτσι πράγματι επισκέφθηκε το κομμωτήριο προκειμένου να πειραματιστεί και να δοκιμάσει ένα νέο λουκ στα μαλλιά της. Το αποτέλεσμα δεν της άρεσε καθόλου, ωστόσο δίστασε να εκφράσει τη δυσαρέσκειά της. Ο φωτογράφος BarryLategan, γοητευμένος από τη φιγούρα της, τράβηξε μερικές λήψεις στην καρέκλα του κομμωτηρίου. Η μεγάλη καριέρα της Λέσλι που έγινε Τουίγκι είχε ξεκινήσει πριν καν το καταλάβει.
Οι φωτογραφίες της έφτασαν μέχρι την Daily Express, όπου οι ιθύνοντες εντυπωσιάστηκανμε το νεαρό κορίτσι,με αποτέλεσμα να τη χαρακτηρίσουν «το πρόσωπο του 1966». «Όταν κοιτάζω αυτές τις φωτογραφίες, με κάνουν να γελάω. Ήμουν ένα αστείο, μικρό πράγμα. Τα μοντέλα ήταν πάντα πολύ αυστηρά πριν από αυτό, αλλά εγώ φαίνομαι σαν να διασκέδαζα πραγματικά. Επειδή το έκανα. Η διάσημη φωτογραφία με το πουλόβερ FairIsle είναι από εκείνη την πρώτη φωτογράφιση.
Μία από τις πελάτισσες του κομμωτή ήταν η DeirdreMcSharry από την Daily Express. Είδε τη φωτογραφία μου στη βιτρίνα, ζήτησε να με συναντήσει και λίγες εβδομάδες αργότερα ήμουν στην εφημερίδα ως το πρόσωπο του ’66», θυμάται η Τουίγκι, που μετά από εκείνη την ημέρα κατέκτησε τις πασαρέλες, φωτογραφήθηκε για τα σημαντικότερα περιοδικά μόδας και έγινε ένα από τα αγαπημένα μοντέλα της MaryQuant, της εφευρέτριας του μίνι, έχοντας ως όπλα της το έντονα διαπεραστικό βλέμμα της και την αδύνατη σιλουέτα της, με αναλογίες 1,68 και 41 κιλά, για τις οποίες δέχτηκε πλήθος αρνητικών σχολίων, καθώς πολλοί ήταν εκείνοι που τη χαρακτήρισαν «κακό πρότυπο για τα νέα κορίτσια».
Η ίδια αποδίδει την επιτυχία της περισσότερο στην αστεία και τρελούτσικη προσωπικότητά της παρά στην εμφάνισή της. Μάλιστα, όπως λέει, μισούσε το πώς έμοιαζε τότε και ισχυρίζεται πως η ίδια δεν έβρισκε τον εαυτό της καθόλου ελκυστικό. «Νόμιζα πως ο κόσμος είχε τρελαθεί», έχει δηλώσει.
Το ψευδώνυμο
Αν και η τάση της εποχής ήθελε τα μοντέλα ζουμερά με κλασικά γυναικεία κουρέματα, η Τουίγκι, που απέκτησε το ψευδώνυμό της από τα πειράγματα που της έκανε ο αδελφός του πρώτου της αγοριού λόγω του λεπτού της σωματότυπου, λάνσαρετην ανδρόγυνη εμφάνιση με κοντά μαλλιά και έντονο μακιγιάζ με ψεύτικες βλεφαρίδες.Η επιτυχία της την οδήγησε στη Νέα Υόρκη. Εγκαταστάθηκε εκεί μόνιμα και όλοι μιλούσαν για εκείνη, ενώ οι δημοσιογράφοι την ακολουθούσαν σε κάθε της βήμα. Ωστόσο δεν ήταν όλα ρόδινα.
Η ίδια θυμάται ακόμα τη συνάντησή της με τον Γούντι Άλεν, κατόπιν αιτήματος του ίδιου να της πάρει συνέντευξη. Ωστόσο αυτό ήταν παρά μια πρόφαση, αφού απώτερος σκοπός του ήταν να την εκθέσει ως ελαφρόμυαλη, ζητώντας της να του πει τους αγαπημένους της φιλοσόφους. Το μοντέλο γρήγορα πέταξε την μπάλα στην εξέδρα, αντιστρέφοντας την ερώτηση στον σκηνοθέτη, ο οποίος όμως δεν μπόρεσε επίσης να απαντήσει. «Προσπαθούσε να με κάνει να φαίνομαι ηλίθια», αφηγείται σήμερα θυμωμένη. «Η καρδιά μου βούλιαξε. Θυμάμαι ότι τον κοίταζα και τον παρακαλούσα με τα μάτια μου να σταματήσει», είπε, συμπληρώνοντας πως «αν ήμουν στην ηλικία που ήταν εκεί, στα 30 μου, δεν θα συμπεριφερόμουν ποτέ έτσι απέναντι σε κάποιον που ήταν μόλις 17 ετών».
Η «στροφή»
Στα 22 της χρόνια αποφάσισε να αποσυρθεί από τη βιομηχανία της μόδας και άρχισε να ασχολείται με τη μουσική και τον κινηματογράφο. Πρωταγωνίστησε στην ταινία «The Boyfriend» και η ερμηνεία της απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και δύο βραβεία στις Χρυσές Σφαίρες. «Όταν σας δίνεται η ευκαιρία να κάνετε κάτι, ακόμη κι αν φοβάστε, απλώς κάντε το. Έτσι ένιωσα όταν ο Ken (Russell) μου ζήτησε να παίξω στην ταινία του. Τα πήγαινα καλά ως μοντέλο, αλλά δεν είχα φιλοδοξίες για την υποκριτική μέχρι που γνώρισα τον Ken… Χρειάστηκε ένας χρόνος για να πείσει την MGM να με βάλει στο κάστινγκ – κάτι που καταλαβαίνω, ήμουν ένα πολύ πολύ διάσημο μοντέλο, αλλά δεν είχα κάνει καμία κινηματογραφική δουλειά. Ο Ken το έκανε να συμβεί. Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι στους οποίους πραγματικά χρωστάω», έχει δηλώσει το πρώην μοντέλο, που στη μετέπειτα μουσική καριέρα της με το τραγούδι «Here I GoAgain» έφθασε στη 17η θέση των βρετανικών charts τον Αύγουστο του 1976. Ακολούθησαν αρκετές ταινίες, σειρές, καθώς και παραστάσεις στο Μπρόντγουεϊ. Μέσα στις δεκαετίες, το πρώην μοντέλο έγινε κριτής στο America’sNext Top Model, παρουσίασε podcast, τηλεοπτική εκπομπή και λάνσαρε τη δική της σειρά ρούχων. Τον Δεκέμβριο του 2018 τιμήθηκε με τον τίτλο Lady του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.
Στην προσωπική της ζωή, το 1977 παντρεύτηκε τον ηθοποιό Μάικλ Γουίτνεϊ και έχει μια κόρη, την Κάρλι, που γεννήθηκε το 1978. Ο γάμος τους διαλύθηκε γρήγορα λόγω της εξάρτησής του από το αλκοόλ, ωστόσο η Τουίγκι έμεινε δίπλα του μέχρι τον θάνατό του, το 1983, από καρδιακή προσβολή σε ένα εστιατόριο, μπροστά στα μάτια της κόρης τους.Το 1988 αποφάσισε να ντυθεί νύφη για δεύτερη φορά, στο πλευρό του ηθοποιού Λι Λόσον, με τον οποίο μέχρι σήμερα παραμένει πολύ ερωτευμένη, ενώ τα τελευταία χρόνια απολαμβάνει και τον ρόλο της γιαγιάς.
«Δεν μου αρέσουν οι ηλικιακές ταμπέλες»
Όσον αφορά τις ταμπέλες στη μόδα, το θρυλικό μοντέλο έχει δηλώσει: «Όταν πρόκειται για τη μόδα, δεν μου αρέσουν όλες αυτές οι ηλικιακές ταμπέλες, όλα αυτά τα ‘‘πρέπει να φοράς ορισμένα πράγματα μόνο όταν είσαι 20, 30’’ ή οτιδήποτε άλλο. Αλλά κάνω μια εξαίρεση όταν πρόκειται για μίνι φούστες και παντελόνια. Η μόνη φορά που φοράω σορτς είναι όταν είμαι σε διακοπές», ενώ τώρα, στα 75 της, η ίδια θέλει να αναθεωρήσει τι της ταιριάζει. «Πρέπει να σκεφτείς τι σου ταιριάζει και τι σε κάνει να νιώθεις καλά. Ο παράγοντας ‘‘άνεση’’ είναι επίσης σημαντικός. Πιστεύω ότι πρέπει να είσαι γενναίος, όμως. Μη φοβάσαι να πειραματιστείς και να διασκεδάσεις», κατέληξε.