Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024

Και το όνομα του αγωγού… TAP

Νεώτερη ενημέρωση: 13:00

«Πρόκειται για ένα έργο τεράστιο, μίας πολύ μεγάλης ενεργειακής υποδομής, συνολικού ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ. Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει στην Ευρώπη τα τελευταία είκοσι χρόνια. Και το μεγαλύτερο που θα έχει γίνει στη Νότια Ευρώπη», αναφέρει ο Αντώνης Σαμαράς σε δήλωσή του εκτιμώντας, επίσης, ότι η επιλογή του ΤΑΠ συνιστά «πολυσήμαντη ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα», η οποία «βάζει τέρμα στα σενάρια καταστροφής της Ελλάδας και εξόδου της από το ευρώ».

Προσθέτει δε ο πρωθυπουργός ότι η ανακοίνωση για την κατασκευή του ΤΑΠ «αποτελεί την πιο σημαντική θετική οικονομική εξέλιξη που αφορά τη χώρα μας τα τελευταία δέκα χρόνια».

Η κοινοπραξία Shah Deniz επέλεξε το σχέδιο του αγωγού TAP για την αποστολή του φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, επιβεβαίωσε σήμερα ο περιφερειακός διευθυντής της βρετανικής ΒΡ Γκόρντον Μπιρέλ.

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η επιλογή για την μεταφορά του αερίου από το Σαχ Ντενίζ ΙΙ προς την Ευρώπη έγινε υπέρ του αγωγού TAP», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TAP, Kjetil Tungland.

«Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικό βήμα για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου και, κοιτάζοντας προς το μέλλον, ο Νότιος Διάδρομος θα έχει να παίξει μέγιστο ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στην διασφάλιση της διαφοροποίησης των προμηθειών αερίου στις αγορές της Δυτικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», σημείωσε.

Σήμερα έγινε η επίσημη ανακοίνωση της επιλογής του Διαδριατικού Αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ε.Ε., εκ μέρους της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ ΙΙ.

Ο αγωγός ΤΑP έχει σχεδιαστεί να ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, θα περνά από την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αδριατικής. Τα οφέλη της ελληνικής πλευράς σε περίπτωση επιλογής του TAP -όπως όλα δείχνουν- είναι καταρχάς οικονομικά, καθώς θα δημιουργηθούν άμεσα πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας και ο αγωγός θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα μας.

Συνολικά 550 χιλιόμετρα του αγωγού έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, 210 χιλιόμετρα στην Αλβανία, 105 χιλιόμετρα στο υποθαλάσσιο τμήμα στην Αδριατική Θάλασσα και 5 χιλιόμετρα στην Ιταλία. Αρχικά, ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, ενώ στο μέλλον θα μπορεί να αναβαθμίσει τη μεταφορική του ικανότητα στο διπλάσιο με τη χρήση κατάλληλων συμπιεστών.

Η επιλογή του αγωγού TAP, που θα περνά από την Ελλάδα, για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου, θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού για τη χώρα μας, εκτιμά η Exotix.

Εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων για τον αγωγό, η χρηματιστηριακή εταιρεία που ειδικεύεται σε εξωτικές και distressed επενδύσεις, πιθανολογεί ότι ο TAP θα μπορούσε να αποδειχθεί “game changer” για την Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά την πορεία του ελληνικού χρηματιστηρίου, η Exotix επισημαίνει τη μείωση της αξίας των συναλλαγών στις τελευταίες συνεδριάσεις (χθες υπήρξε κάποια ώθηση στο τζίρο λόγω της έναρξης της διαπραγμάτευσης των warrants της Εθνικής Τράπεζας), αλλά και τη μεγάλη χθεσινή πτώση της Εθνικής. Την ίδια στιγμή, όμως, τα ελληνικά κρατικά ομόλογα κινούνταν ανοδικά.



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ