Δόθηκε στη δημοσιότητα η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την τηλεκπαίδευση σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Σύμφωνα με την κα. Κεραμέως όσοι μαθητές «παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας» δεν θα συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση και θα παίρνουν απουσίες.
Της: Έπη Τρίμη
Στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας η κα. Κεραμέως περιγράφει πότε ένας μαθητής θα παίρνει απουσία η οποία θα προσμετράται στο σύνολο των απουσιών και μάλιστα θα λαμβάνεται υπόψη και για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης. Επίσης, περιγράφονται και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών.
Η απόφαση
Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Νίκη Κεραμέως: Είμαι ανοιχτή στον διάλογο
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως όσοι δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση «θα παίρνουν απουσία κάθε μέρα».
«Θα αποδεχόμαστε πως είναι αποδεκτό να γίνεται κατάληψη δημόσιου κτηρίου;» διερωτήθηκε.
Σχετικά με τις χαμένες διδακτικές ώρες, η υπουργός διευκρίνισε πως θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων και σχολικών περιπάτων.
Η κυρία Κεραμέως σημείωσε μιλώντας στο MEGA πως είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους μαθητές, ενώ δεν αποτελεί λύση το κλείσιμο σχολικών μονάδων: «είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε θέλει να συζητήσει».
Αναφερόμενη στα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτά κινούνται στο 0,01%.
Η χρήση της μάσκας είναι «ένα από τα 16 μέτρα που έχουμε λάβει, αλλά εξαιρετικά σημαντικό».
Σχετικά με ένα από τα αιτήματα των μαθητών, για νέες αίθουσες και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι οι τάξεις άνω των 25 μαθητών είναι το 3% των τμημάτων της χώρας, ενώ αναφέρθηκε και στην έλλειψη αιθουσών λέγοντας ότι δεν υπάρχουν ελεύθερες αίθουσες προκειμένου να μεταφερθούν τμήματα.
Άδεια ειδικού σκοπού: Τι ισχύει για τους γονείς αν κλείσουν σχολεία λόγω κορωνοϊού
α) 1η περίπτωση:
Σε περίπτωση που εκτός από το παιδί και ο ίδιος ο εργαζόμενος γονέας απαιτείται να τεθεί σε περιορισμό, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον κορονοϊό και κατόπιν οδηγιών που του έχουν δοθεί αρμοδίως από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ή από άλλον αρμόδιο δημόσιο φορέα, ο οποίος ενημερώνει αμελλητί τον ΕΟΔΥ, τότε ο εργαζόμενος απουσιάζει δικαιολογημένα από την εργασία του και, με απόφαση του εργοδότη, δύναται να παρέχει εξ αποστάσεως εργασία με χρήση ηλεκτρονικών μέσων για το διάστημα αυτό. Εφόσον δεν είναι εφικτή η παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, τότε, μετά τη λήξη του κατ’ οίκον περιορισμού του, ο εργαζόμενος αναπληρώνει το ήμισυ των ωρών που αντιστοιχούν στις εργάσιμες ημέρες παραμονής του κατ’ οίκον κατά μία ώρα ημερησίως σε άλλες εργάσιμες ημέρες.
β) 2η περίπτωση
Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει σύσταση στους γονείς των παιδιών για κατ’ οίκον παραμονή, τότε, για όσο χρόνο διαρκεί η αναστολή λειτουργίας της μονάδας, συστήνεται η παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, εφόσον αυτή είναι εφικτή. Εάν δεν είναι δυνατή η παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, τότε ως εναλλακτική χορηγείται η άδεια ειδικού σκοπού.
Υπενθυμίζεται ότι η άδεια ειδικού σκοπού αποτελεί ένα ειδικό σχήμα άδειας τριών ημερών που ακολουθείται από τη χορήγηση μίας ημέρας ετήσιας κανονικής άδειας, σχήμα το οποίο επαναλαμβάνεται κυκλικά ανά τέσσερις ημέρες. Αναλυτικότερα, οι δύο πρώτες ημέρες χορηγούνται με αποδοχές από τον εργοδότη, η τρίτη ημέρα επιδοτείται από τον τακτικό προϋπολογισμό και η τέταρτη ημέρα αφαιρείται από την ετήσια κανονική άδεια του εργαζομένου.
Το σχήμα αυτό επαναλαμβάνεται κυκλικά, σύμφωνα με την αίτηση του εργαζομένου, κατά το διάστημα της προσωρινής αναστολής λειτουργίας της εν λόγω σχολικής μονάδας ή μονάδας φροντίδας του παιδιού.
Ωστόσο, για εργαζόμενους που έχουν ήδη εξαντλήσει το δικαίωμα της ετήσιας κανονικής άδειας για το 2020, γίνεται αποδεκτό ότι, κατά την τέταρτη ημέρα του ανωτέρω σχήματος, μπορεί να δηλωθεί οποιαδήποτε άλλη νόμιμη άδεια δικαιούται ο εργαζόμενος είτε αυτή χορηγείται με αποδοχές είτε χωρίς αποδοχές, όπως π.χ. άδεια για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των παιδιών, άδεια, λόγω ασθένειας τέκνου, άδεια άνευ αποδοχών.
Αναφορικά με τους δικαιούχους της άδειας εξακολουθούν να ισχύουν οι ήδη εκδοθείσες εγκύκλιες οδηγίες.
Όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, η βεβαίωση της οικείας σχολικής μονάδας ή μονάδας φροντίδας του παιδιού για την αναστολή της λειτουργίας της συνολικά ή τμήματος αυτής, λόγω εμφάνισης επιβεβαιωμένου ή ύποπτου κρούσματος COVID-19, θα πρέπει να αναφέρει το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αναστολής λειτουργίας της, το όνομα του παιδιού το οποίο αφορά αυτή και τα ονόματα των γονέων του. Η βεβαίωση αυτή τηρείται στο χώρο εργασίας.
Τέλος, όπως υπενθυμίζει το ΑΜΠΕ, σε περίπτωση νόσησης των παιδιών από τον κορονοϊό, οι εργαζόμενοι γονείς δικαιούνται ειδική άδεια με αποδοχές κατά τα δύο τρίτα (2/3) από τον εργοδότη και κατά το ένα τρίτο (1/3) από τον τακτικό προϋπολογισμό.
Παρέμβαση του «Ρουβίκωνα» σε υπό κατάληψη σχολεία
Μέλη της αναρχικής συλλογικότητας «Ρουβίκωνας» πραγματοποίησαν παρέμβαση σε υπό κατάληψη σχολεία στον Άλιμο και τη Νέα Σμύρνη.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση της συλλογικότητας και οπτικοακουστικό υλικό από την παρέμβαση.
«Από τη στιγμή που άρχισαν οι καταλήψεις στα σχολεία από μαθητές που ζητούν τα αυτονόητα, άρχισε και ο συρφετός των ΜΜΕ. Εμείς στεκόμαστε στο πλευρό των καταλήψεων και καλούμε την κοινωνική βάση να κάνει το ίδιο, γι᾽ αυτό και σήμερα μοιράσαμε κείμενα έξω από υπό κατάληψη σχολεία, στον Άλιμο (2ο & 5ο Γυμνάσιο) και στη Νέα Σμύρνη (2ο & 3ο Γυμνάσιο και Λύκειο, 5ο Λύκειο, 1ο & 2ο ΕΠΑΛ, 3ο ΕΚ)».
Ακολουθεί το κείμενο που μοιράστηκε:
Νίκη στα αιτήματα των μαθητικών αγώνων
Προς τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς. Προς όλους!
Αν κάτι μάθαμε όλον αυτό τον καιρό είναι ότι όσο αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη τους αυτά θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Αξίζει να πούμε ότι οι σημερινοί μαθητές είναι μια γενιά που κατάλαβε τον εαυτό της όταν η κρίση των μνημονίων είχε ήδη ξεκινήσει. Μια γενιά που δεν έχει ζήσει εκτός κρίσης. Και σε μεγάλο βαθμό δεν έχει ζήσει ούτε μαζική κοινωνική αντίσταση αφού μια επταετία σχεδόν ο κόσμος κάθεται στα αβγά του περιμένοντας είτε λύσεις από ψηλά είτε κάποιο ατομικό θαύμα.
Μια σύνοψη του τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή:
1. Υπάρχει απειλή πολέμου και το κράτος πληρώνει δανεικά δισεκατομμύρια σε όπλα που θα παραλάβει μετά από χρόνια. Ενώ όλοι ξέρουμε πως είτε θα σύρουν σε μακελειό Έλληνες και Τούρκους 18χρονους για τα κέρδη των πετρελαϊκών εταιρειών είτε, το πιθανότερο, θα τα βρουν στις συνομιλίες κατά τα γούστα των πετρελαϊκών εταιρειών, των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
2. Αν και πρακτικά οι μεταναστευτικές ροές έχουν σταματήσει, έχουν στήσει υπερπαραγωγή τρόμου και προπαγάνδας. Οι χιλιάδες μετανάστες που έχουν εγκλωβιστεί εδώ φυλακίζονται σε Νταχάου, ζουν σαν τα ζώα, τους χρεώνουν κάθε απίθανο έγκλημα, ορδές φασιστών εμποδίζουν ακόμα και τη μεταφορά τροφής σε ανήλικα στα Καμένα Βούρλα, η πανδημία θερίζει στα camp, η ακροδεξιά προτείνει τη μεταφορά τους σε ξερονήσια, μπροστά στα μάτια μας διαδραματίζεται ένα μαζικό έγκλημα.
3. 10 χρόνια μνημόνια εξάντλησαν κάθε δυνατότητα της βάσης να αντέξει άλλη επιπλέον οικονομική πίεση και αμέσως μετά ήρθε η πανδημία. Περάσαμε ήδη μια καραντίνα με επιδόματα, ενώ λογαριασμοί τρέχουν, ενώ νοίκια καθυστερούνται, ενώ εισπρακτικές παίρνουν τηλέφωνα, ενώ κάθε μέρα προστίθενται άνεργοι, ενώ σπίτια πλειστηριάζονται. Οι υποχρεώσεις μένουν οι ίδιες τα έσοδα εξαφανίζονται.
4. Η πανδημία τους έχει ξεφύγει όσο κι αν χειραγωγούν τα νούμερα. Δεν έχει περάσει ο Σεπτέμβρης και μετράμε ήδη αντίστροφα πόσες ΜΕΘ έχουν μείνει. Το κράτος, που υποτίθεται χωρίς αυτό θα γίνει χάος, αποτυγχάνει και στα πιο απλά. Δεν είχε καν την πρόνοια να εκμεταλλευτεί τους μήνες μετά την καραντίνα για να αποσοβήσει τουλάχιστον τα χειρότερα, αντίθετα έβαλε χύμα τον τουρισμό με τις συνέπειες που βλέπουμε.
Και σε αυτές τις συνθήκες ανοίγουν τα σχολεία.
…Κι έπρεπε να γίνει χαμός από διαμαρτυρίες για να μοιράσουν αυτό που ξαφνικά απαιτούν από όλους τους μαθητές να φορούν. Τη μάσκα. Κι αφού αξιώθηκαν να κάνουν το αυτονόητο, κάνουν λάθος στο μέγεθος. Ίσως για να δικαιολογήσουν την υπέρογκη τιμή αγοράς από έναν ιδιώτη επιχειρηματία που μεσολαβεί και για τις φρεγάτες από τη Γαλλία. Και έδωσαν και παγούρια, δώρο άλλου περίεργου επιχειρηματία. Και ενώ στις ανοιχτές πλατείες η αστυνομία διώχνει τους μαθητές αν μαζευτούν πάνω από 10, στην τάξη μαντρώνει αυτούς τους μαθητές ανά 25άδες σε κλειστό χώρο. Χωρίς αποστάσεις, χωρίς τίποτα που οι ίδιοι οι άνθρωποι του κράτους μας λένε στα media ότι απαιτείται για τη συλλογική προστασία. Το πιο απλό δεν έκαναν, να σπάσουν τα τμήματα στα δύο. Να προσλάβουν νέους εκπαιδευτικούς για τις έκτακτες ανάγκες και μόνιμους για τις μόνιμες ανάγκες σχολείων που ήταν ήδη υποστελεχωμένα.. Καθημερινά κλείνουν σχολεία γιατί παρουσιάζονται κρούσματα, έχουν ήδη γίνει εκατοντάδες. Το κράτος, τα έχει κάνει μαντάρα.
Κι επιτέλους κάτι κινείται στην Ελληνική κοινωνία, οι μαθητές αρχίζουν τις καταλήψεις.
Δε ζητάνε τίποτα το επαναστατικό. Ζητάνε αυτονόητα πράγματα, μέτρα ασφάλειας. Για να μην γυρίζουν σπίτι τα παιδιά και κολλάνε τους γονείς και τους παππούδες τους. Κι ας λέει ότι θέλει ο συρφετός των ΜΜΕ και των καθεστωτικών. Ας συκοφαντεί, ας διαβάλει, ας λέει κάθε ψέμα. Προσπάθησαν να ταυτίσουν τα αιτήματα των μαθητών με διάφορους ψεκασμένους ανάμεσα στους οποίους έχουν διεισδύσει οι φασίστες με πρώτη τη χρυσή αυγή. Απέτυχαν. Θα αποτύχουν και στα καινούρια ψέματα περί υποκίνησης από πολιτικές δυνάμεις. Οι καταλήψεις γεννιούνται μέσα στα σχολεία και πουθενά αλλού, το ξέρουν, δυσκολεύονται όμως να το χωνέψουν.
Ο Ρουβίκωνας, και όλο το ριζοσπαστικό κίνημα, στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα των μαθητών και εκτιμούμε ότι μπορεί να νικήσει αν επεκταθεί σε πολύ περισσότερα σχολεία και αν στηριχθεί ευρύτερα κοινωνικά. Γιατί μην ξεχνάμε πως αυτό το κύμα καταλήψεων ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αν τα σχολεία γίνουν εστίες μετάδοσης κινδυνεύουν οι πάντες…
Δυσκολεύεται όμως να χωνέψει η κυβέρνηση το γεγονός ότι αρχίζουν οι κοινωνικές αντιδράσεις στο χάος που απειλεί να δημιουργήσει. Κι εκτός από τα ΜΜΕ και την βιομηχανία δυσφήμισης, άρχισαν και την βία. Αυτό που έγινε στον Άλιμο, θυμίζει άλλες εποχές, όταν κομματικοί μπράβοι δολοφονούσαν προσπαθώντας να σπάσουν μαθητικές καταλήψεις. Την απάντηση που πήρε το κράτος εκείνες τις εποχές είναι καλό να μην την ξεχάσει. Γιατί θα την πάρει και τώρα.
Οι καταλήψεις είναι και οφείλουν να είναι αυτόνομες. Είναι δουλειά των μαθητών να αρχίσουν ή όχι μια κατάληψη ή να την σταματήσουν όποτε κρίνουν. Κανείς δεν επιτρέπεται να παρέμβει εξωτερικά. Αν πολιτικές δυνάμεις κινητοποιούνται έξω από τα σχολεία στην κατεύθυνση της καταστολής τους θα ήταν μεγάλη αφέλεια να φαντάζονται ότι δε θα βρουν απέναντί τους άλλες πολιτικές δυνάμεις που θα τις υπερασπίσουν. Ο Ρουβίκωνας χωρίς αμφιβολία θα είναι και αυτός εκεί, είμαστε σίγουροι μαζί με πολλούς άλλους. Οι επίδοξοι Κένταυροι του 2021 καλά θα κάνουν να μετρήσουν καλά τις δυνάμεις τους και τις συνέπειες αν θέλουν σοβαρά να ανοίξουν αυτόν τον κύκλο. Ο Ρουβίκωνας επίσης μαζί με πολλούς άλλους θα είναι στο πλευρό των καταλήψεων και στην περίπτωση που το κράτος θελήσει να τις σπάσει και μέσα από την «νόμιμη» οδό. Θα είμαστε στο πλευρό αυτού του αγώνα με όσα μέσα διαθέτουμε.
Καλούμε όλη την κοινωνική βάση να σταθεί στο πλευρό των καταλήψεων. Να εξευτελίσει τις συκοφαντίες των ΜΜΕ, να εμποδίσει την καταστολή τους όποια μορφή κι αν αυτή πάρει, να πιέσει για την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων των μαθητών.
Καιρός για χάσιμο μέσα σε αυτή την καταιγίδα κρίσεων δεν υπάρχει. Πολυτέλεια να επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία κέντρο μετάδοσης του ιού δεν υπάρχει. Οι μαθητές είναι στην πρώτη γραμμή. Πρέπει να στηριχθούν.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
ΝΙΚΗ ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΡΟΥΒΙΚΩΝΑΣ