Η οικογένεια, στενοί συγγενείς, παλιοί συνεργάτες και κυρίως μέλη των πληρωμάτων στα πλοία του, συνόδευσαν τον Μάκη Αγούδημο, το μεσημέρι της Παρασκευής , στην τελευταία του κατοικία. Η ταφή έγινε στο νεκροταφείο της Βουλιαγμένης.
Η απουσία παλιών «συναδέλφων» του, πολιτικών αλλά και ανθρώπων που τους βοήθησε στην πορεία της επαγγελματικής και πολιτικής τους καριέρας σχολιάστηκε αρνητικά από τους παρευρισκόμενους. ‘Εφυγε σχεδόν ξεχασμένος από την «οικογένεια της ακτοπλοίας».
Οι περισσότεροι είχαν να διηγηθούν μία ιστορία στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν στο προαύλιο της εκκλησίας πριν την εξόδιο ακολουθία. Πολλά από τα στελέχη της εταιρείας του, που έδωσαν το παρών και είναι πλέον σε καίριες θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας και της ακτοπλοία, έλεγαν ότι η « G.A.Ferries ήταν ένα μεγάλος σχολείο για αυτούς».
«Είχε ένα συρτάρι στο γραφείο του με μεγάλα χρηματικά ποσά και όποιος πήγαινε και του ζητούσε βοήθεια του έδινε, χωρίς δεύτερη κουβέντα» θυμήθηκε στενός του συνεργάτης.
Παλαιό τραπεζικό στέλεχος αποκάλυψε ότι ο Μάκης Αγούδημος «ήταν ο πρώτος που ζήτησε δάνειο –«μικτό» δηλαδή σε δύο νομίσματα, δολάρια και γιέν. Πρωτοποριακή κίνηση την εποχή εκείνη που του απέφερε μεγάλα κέρδη σε μικρό χρονικό διάστημα».
Οι πιο πολλοί συμφώνησαν στη διαπίστωση ότι η εμπλοκή του Μάκη Αγούδημου με την επιβατηγό ναυτιλία από … «πολιτική καραμπόλα» ήταν ένα μεγάλο του λάθος:
«Αν είχε μείνει στην εμπορική ναυτιλία θα είχε στόλο πάνω από 100 πλοία. Είχε καλές επιχειρηματικές ιδέες. Τον παρέσυραν όμως, μπήκε στην ακτοπλοία, έμπλεξε με πολιτικές καταστάσεις και μόλις γύρισε ο τροχός τα έχασε όλα».
Αρκετοί υποστήριζαν ότι «η τελευταία μοιραία του κίνηση του Μάκη Αγούδημου ήταν στην υπόθεση με τον Παντελή Σφηνιά όταν είχε πετύχει να πάρει 12 δισ. δραχμές για την πώληση της G.A.Ferries . Μετά την αυτοκτονία Σφηνιά , την ξαναπήρε στα χέρια του».
Υπήρξε στενός συνεργάτης του που θυμήθηκε τις θρυλικές εξόδους σε νυχτερινά κέντρα όπου με το που μπαίνανε στο μαγαζί ο καπετάν Μάκης του έδινε εντολή να προπληρώσει αφού στη συνέχεια κανείς δεν ήταν σίγουρος πόσο θα άναβε το κέφι.
Με το περνούσαν την είσοδο του έλεγε τη χαρακτηριστική φράση: «Πλήρωσε τώρα για να …φύγουμε!!!».
Η κηδεία έγινε σχεδόν δύο εβδομάδες από τον θάνατό του στην Ελβετία. Η καθυστέρηση οφείλεται στις αργίες το Πάσχα καταρχήν των Καθολικών και ακολούθως των Ορθοδόξων που δημιούργησαν γραφειοκρατικά προβλήματα αλλά και πρακτικά αφού τη Μεγάλη Εβδομάδα δεν γίνονται κηδείες.
Η είδηση του θανάτου του καπετάν Μάκη Αγούδημου, στα 76 του χρόνια, στο Λουγκάνο μπορεί να έγινε γνωστή στα ΜΜΕ και στην ευρύτερη κοινή γνώμη την Μεγάλη Τρίτη, όμως είχε ήδη κυκλοφορήσει στη ναυτιλιακή πιάτσα, από το βράδυ του Σαββάτου του Λαζάρου.
Κανείς δεν ήθελε να το πιστέψει ενώ κάποιοι θεώρησαν ότι επρόκειτο για ένα ακόμη «κόλπο» του Κεφαλλονίτη, ο οποίος ζούσε αυτοεξόριστος, έχοντας ανοιχτά μέτωπα με την ελληνική Δικαιοσύνη λόγω χρεών.
Πέρασαν σχεδόν τρία 24ωρα για να επιβεβαιωθεί ότι ο καπετάνιος «σάλπαρε» για μία άλλη διάσταση. Όσοι το πληροφορήθηκαν αρχικώς ήταν επιφυλακτικοί γιατί θυμήθηκαν την «είδηση» της απόπειρας αυτοκτονίας το 2009, όταν ο Μάκης Αγούδημος είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο με τροφική δηλητηρίαση. Η οικογένεια είχε διαψεύσει τότε τα περί αυτοκτονίας όμως η πρώτη εντύπωση έμεινε.
Ήταν η εποχή που είχαν απορριφθεί οι αιτήσεις της εταιρεία «G.A. Ferries» για τη συμμετοχή των πλοίων του «Μιλένα», «Ροδάνθη» και «Μαρίνα» σε διαγωνισμούς για την κάλυψη 17 άγονων γραμμών του πρώην υπουργείου Αιγαίου.
Ήταν η αρχή του τέλους για τον «βασιλιά των επιδοτήσεων» απόρροια της οικονομικής ασφυξίας που του προκάλεσε το «αγαπημένο του» Δημόσιο και πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο καπετάν Μάκης νοσηλευόταν τον τελευταίο καιρό σε νοσοκομείο λόγω προβλημάτων υγείας. Η καρδιά του όμως δεν άντεξε.
Κολλητός του Ανδρέα
Κολλητός του Ανδρέα Παπανδρέου τον οποίο γνώρισε μέσω του Αντώνη Λιβάνη, που ήταν επιστήθιος φίλος του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, ο Μάκης Αγούδημος έφθασε να υποστείλει την ελληνική σημαία όταν δεν του έκανε όλα τα χατίρια η κυβέρνηση του Κώστα Μητσοτάκη, τα έβαλε με τους εκσυγχρονιστές του Κώστα Σημίτη αλλά και με τον Παντελή Σφηνιά που τότε συγκέντρωνε όλη την ακτοπλοία μέσω εξαγορών σε ένα σχήμα, στην Minoan Flying Dolphins, ενώ βρέθηκε στο στόχαστρο της 17Ν μετά το ναυάγιο του Σαμίνα.
Την άνοιξη του 2012 έγινε πρωτοσέλιδο στην τουρκική εφημερίδα Hürriyet η οποία είχε τίτλο την εξής δήλωση-πρόσκληση Τούρκων επενδυτών στην ελληνική ακτοπλοία: «Οι τιμές των πλοίων στην Ελλάδα έπεσαν κατά 50%, οι Τούρκοι πελάτες προηγούνται».
Ο Γεράσιμος Αγούδημος με καταγωγή από το χωριό Αγία Ευφυμία της Κεφαλονιάς, μεγάλωσε στον Πειραιά. Αν και πολλοί τον θέλουν να έχει τελειώσει μια ιδιωτική σχολή, εκείνος σπούδασε σε Ακαδημία του Εμπορικού Ναυτικού και έφθασε μέχρι τον βαθμό του πλοιάρχου.
Τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα τα έκανε μαζί με τον αδελφό του, τον Μίμη, στα καράβια της εταιρείας «Ακτοπλοϊα Αιγαίου Αδελφών Τυπάλδου» των συμπατριωτών του από την Κεφαλονιά Χαράλαμπου και Σπύρου Τυπάλδου. Είχε μπαρκάρει αρχικά ως ναύτης πριν εξελιχθεί ιεραρχικά. Σε ένα του ταξίδι στην Αίγυπτο γνωρίζει την μελλοντική σύζυγό του, την Ανθή-Μαρίνα Κωσταρά την οποία φωνάζουν Ροδάνθη, με καταγωγή από την Κάσο. Απέκτησαν πέντε παιδιά. Τον Αλέξανδρο, την Αλκμήνη (Μιλένα), τη Θάλεια (Νταλιάνα) τη Δήμητρα και τον Νικόλαο.
Με τη βοήθεια της γυναίκας του, η οποία είναι γλωσσομαθής, μορφωμένη και εργαζόταν τότε σε ναυτιλιακό γραφείο στον Πειραιά και σύμφωνα με τον αστικό μύθο είχε περιουσία ως ελληνίδα εξ Αιγύπτου, αγοράζει το πρώτο πλοίο του σε ηλικία 34 ετών. Ήταν το 1976. Επρόκειτο για φορτηγό το οποίο αμέσως ναύλωσε για να μεταφέρει τσιμέντο στην Αίγυπτο. Μπάρκαρε μάλιστα με αυτό. Στο φουγάρο διακρινόταν το σινιάλο «G.A.» Ως πλοιοκτήτης άρχισε να εδραιώνεται στη φορτηγό ναυτιλία αφού το ένα πλοίο έφερνε το άλλο, με τους ναύλους που εξασφάλιζε.
Τα πρώτα βήματα με τον αδελφό του
Αρχικά ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Μίμη με έμβλημά τους το «Η.Α.» που σήμαινε Ηνωμένοι Αγούδημοι πριν χαράξει ο καθένας τους ανεξάρτητη ρότα. Ήταν η εποχή που πλοίαρχοι του Εμπορικού Ναυτικού, όπως επίσης, μηχανικοί αλλά και ασυρματιστές , ήδη από τη δεκαετία του ’60 εξελίσσονταν σε εφοπλιστές, αρκετοί από τους οποίους είναι σήμερα πανίσχυροι δημιουργώντας ναυτικές αυτοκρατορίες. Τα πρώτα τους βήματα τα έκαναν με τη βοήθεια μεγάλων οικονομικών-εφοπλιστικών κύκλων που τους στήριζαν ως εγγυητές για τραπεζικά δάνεια αλλά και εξασφαλίζοντάς τους φορτία. Ήταν το σχέδιο για το άπλωμα-εξάπλωση της ελληνικής ναυτιλίας που την έφερε στην κορυφή της παγκόσμιας υδάτινης βιομηχανίας.
Αρχές του ’80 η παγκόσμια ναυτιλία έβγαινε τσακισμένη από την κρίση που την είχε γονατίσει. Εφοπλιστικά τζάκια καταστράφηκαν ενώ δημιουργήθηκαν καινούργια. Ήταν η χρονική περίοδος που το ΠΑΣΟΚ ήρθε στην εξουσία.
«Οι έλληνες εφοπλιστές εκείνη την εποχή φοβόντουσαν ότι οι σοσιαλιστές θα τους κατασχέσουν τα πλοία. Υπήρχε μία διστακτικότητα. Ο μόνος που βγήκε φόρα παρτίδα υπέρ τα ου ΠΑΣΟΚ ήταν ο Μάκης Αγούδημος» διηγείται στο protothema.gr έμπειρο στέλεχος της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.
Σε αντίθεση με τη γενική αντίληψη που υπάρχει ο Μάκης Αγούδημος δεν ήταν κολλητός με τον Γιώργο Κατσιφάρα αλλά φίλος του Αντώνη Λιβάνη εκ των εμπίστων του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος έκανε και το «προξενιό». Μαζί στα μπουζούκια με τον πρόεδρο, στον χορό και στον λουλουδοπόλεμο.
Το τάμα της Μιμής για τον Ανδρέα
Το αποκορύφωμα της σχέσης του καπετάν Μάκη με τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ ήταν το ταξίδι με πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ» της G.A.Ferries του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη στην Τήνο για το τάμα που είχε κάνει ο πρωθυπουργός, μετά την περιπέτεια υγείας που έζησε και ξεπέρασε στο Χέρφιλντ. Μαζί τους σε εκείνο το ταξίδι ήταν ο Γιώργος Κατσιφάρας, ο Τηλέμαχος Χυτήρης, ο Αντώνης Λιβάνης. Τότε ακολουθούσε σημαιοστολισμένο ως συνοδεία το πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΑ».
Στην ακτοπλοία ο Μάκης Αγούδημος έγινε γνωστός το 1986 όταν έκανε δηλώσεις με τις οποίες στήριζε τις επιλογές της κυβέρνησης και του τότε υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Στάθη Αλεξανδρή. Έπειτα από λίγους μήνες, στον υπουργικό θώκο κάθεται ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος και ο Μάκης Αγούδημος εξασφαλίζει δύο άδειες σκοπιμότητας κάνοντας επίσημη «πρεμιέρα» ως ακτοπλόος. Εκείνη την εποχή για να δρομολογηθεί ένα πλοίο έπρεπε να του δώσει άδεια για τα δρομολόγια το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με άλλες υπουργικές αποφάσεις του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομιών προχωράει στην αγορά δυο μεταχειρισμένων επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων γιαπωνέζικης ναυπήγησης στα οποία άλλαξε τα ις μηχανές. Εντάσσονται στον αναπτυξιακό νόμο 1262/82. Παίρνει επιχορήγηση 700 εκατομμύρια δραχμές για το «Νταλιάνα» και δάνειο 440 εκατομμυρίων ενώ η συμμετοχή τα ου ανήλθε στα 250 εκατομμύρια. Για το «Μιλένα» πήρε ως επιχορήγηση 920 εκατομμύρια και δάνεια 314 εκατομμύρια δραχμές. Η συμμετοχή του σε αυτό το πλοίο ήταν 587 εκατομμύρια δραχμές. Το 1988 εξασφάλισε δύο ακόμη άδειες σκοπιμότητας και δρομολόγησε τα πλοία «Ροδάνθη» και «Δήμητρα».
Το «Ροδάνθη» το πούλησε αργότερα στον Βαγγέλη Βεντούρη και το «Δήμητρα» στον Βασίλη Αγαπητό. Πήρε ακόμη άλλες τέσσερις άδειες.
Ακόμη θυμούνται στελέχη του Λιμενικού τον Γεράσιμο Αγούδημο να πηγαίνει στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επί της Γρηγορίου Λαμπράκη στη Ζέα με την άσπρη μερσεντές του την οποία στάθμευε κάθετα στο πεζοδρόμιο σε μία επίδειξη δύναμης.
«Ποιός είναι αυτός που μου έκανε τα 3…2!!!!»
Το 1992, επί πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με τον ναύαρχο Π.Ν. Αλέξανδρο Παπαδόγγονα στο υπουργικό θώκο του τότε ονομαζόμενου ΥΕΝ, γράφεται ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία του καπετάνιου. Έγινε ο πρώτος πλοιοκτήτης που προχώρησε σε υποστολή της ελληνικής σημαίας σε επιβατηγό πλοίο ως ένδειξη διαμαρτυρίας απέναντι στην κυβέρνηση. Μάλιστα διοργάνωσε και ειδική τελετή με προσκεκλημένους.
«Γενικά ο Αγούδημος όποτε άλλαζε ο υπουργός ερχόταν στο υπουργείο και έλεγε : «Τώρα να δείτε τι έχει να γίνει». Στην αρχή ήταν ο καλύτερος φίλος του εκάστοτε υπουργού. Όμως αν του έκανες 10 χατίρια και δεν του ικανοποιούσες το 11ο γινόταν χαμός» θυμάται στέλεχος που υπηρετούσε τότε στο ΥΝΑ και συνεχίζει:
«Είχε πάει στον ίδιο τον πρωθυπουργό τότε και του ζήτησε τρεις άδειες σκοπιμότητας. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε πάρει τηλέφωνο τον υπουργό και τον είχε ενημερώσει. Κατεβαίνει ο καπετάν Μάκης στο ΥΝΑ πηγαίνει στο γραφείο του Παπαδόγγονα ο οποίος του δίνει την έγκριση και τον στέλνει στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών. Όμως εκεί ο αξιωματικός, προς έκπληξη του Αγούδημου, του εγκρίνει δύο αντί για τρεις άδειες σκοπιμότητας.
Προφανώς κατόπιν άνωθεν εντολής. Ο καπετάν Μάκης άρχισε να φωνάζει «μα ο υπουργός επί της Εμπορικής Ναυτιλίας-έτσι συνήθιζε να τους αποκαλεί- μου είπε για τρεις άδειες». Τελικά δεν πήρε την τρίτη άδεια και κατέβασε τη σημαία από το «Ρομίλντα».
Στην ομιλία του, την ημέρα της εκδήλωσης, είχε πει: «Μα με τι τρόπο ζούμε; ο Πρωθυπουργός μου είπε για τρεις δρομολογήσεις, ο υπουργός μου είπε για τρεις δρομολογήσεις και ποιός είναι αυτός-ανέφερε το όνομα του αξιωματικού- που μου έκανε τα τρία ..δύο;».
Τελικά 10 ημέρες αργότερα πήρε τα δρομολόγια που ζητούσε.
Το 1993 επί υπουργίας Γιώργου Κατσιφάρα εισέρχεται στα Δωδεκάνησα εκτοπίζοντας σταδιακά την ΔΑΝΕ.
Μέτωπο κατά των εκσυγχρονιστών
Η επόμενη μεγάλη κόντρα έγινε επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη, με υπουργό Ναυτιλίας τον Σταύρο Σουμάκη, εξ απορρήτων συνεργάτη του Πειραιώτη πολιτικού. Ήταν η περίοδος κατά την οποία ο Παντελής Σφηνιάς άρχισε να εξαγοράζει τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες θέλοντας να δημιουργήσει ένα μονοπωλιακό σχήμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες υπό την ομβρέλα της τότε Minoan Flying Dolphins. Είχε βάλει ρότα και για το χρηματιστήριο. Το μεγάλο του πλεονέκτημα ήταν οι επενδύσεις σε ταχύπλοα επιβατηγά.
Ο Μάκης Αγούδημος βρέθηκε απέναντι όλων. Κυβέρνησης και Σφηνιά. Είχε δώσει τότε και συνέντευξη τύπου λέγοντας την φράση «Ζούγκλα έχουμε γίνει».
Το διαβάζει ο Παντελής Σφηνιάς την άλλη μέρα στις εφημερίδες και γίνεται έξαλλος. Δίνει συνέντευξη σε μία εφημερίδα και απαντάει ω εξής: «Εμείς είμαστε σούπερ μάρκετ, δεν είμαστε μπακάλικο».
Η κόντρα σκληραίνει ειδικά στις συνεδριάσεις του τότε Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ). Σε μία από αυτές τις συνεδριάσεις, στην οποία ήμασταν παρόντες, εξελίχθηκε η κλασική πλέον σκηνή με τον τότε γενικό γραμματέα του ΥΝΑ, Θανάση Τσουρουμπλή που προήδρευε να επιχειρεί να βάλει στη θέση του τον Μάκη Αγούδημο ο οποίος με το γαρύφαλλο σήμα κατατεθέν στο πέτο και κρατώντας το σβηστό πούρο Αβάνας στο χέρι έκανε συνεχώς παρεμβάσεις.
«Μα καλά, κύριε Αγούδημε. Πώς την έχετε δει; Τι είστε;» είπε εκνευρισμένος ο Γ.Γ. για να του απαντήσει ο καπετάν Μάκης, γέρνοντας προς τα εμπρός από την καρέκλα του: «Πλοιοκτήτης!»
Τελικά ο Μάκης Αγούδημος αν και δήλωνε ότι «η λύση στην ακτοπλοΐα δε θα δοθεί μέσα από μονοπώλια» τα βρίσκει με τον Παντελή Σφηνιά και πουλάει την εταιρεία του.
Τα γεγονότα τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς. Γίνεται η πολύνεκρή ναυτική τραγωδία του «Σαμίνα» στις 20 Σεπτεμβρίου του 2000. Τα μεγαλεπίβολα σχέδια του Παντελή Σφηνιά δείχνουν να παγώνουν. Ο επιχειρηματίας αυτοκτονεί στις 29 Νοεμβρίου του ίδιου έτους πέφτοντας από τα μπαλκόνι του γραφείου του στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά.
Ο Μάκης Αγούδημος ήταν ο μόνος που έβγαινε στα τηλεοπτικά κανάλια και τον υπερασπιζόταν. Αυτή η υπερέκθεση στη δημοσιότητα με δηλώσεις υπέρ του Π.Σφηνιά τον έφερε στο στόχαστρο της 17 Νοέμβρη.
«Είχαμε αποφασίσει να εκτελέσουμε τον Αγούδημο για την υπόθεση του ναυαγίου του «Σαμίνα», επειδή τον θεωρούσαμε εκπρόσωπο του εφοπλιστικού καπιταλισμού» είχε δηλώσει στην κατάθεσή του ο Σάββας Ξηρός.
Η αντίστροφη μέτρηση
Όταν έρχεται στην εξουσία η ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τον Μάκη Αγούδημο. Ήταν η εποχή του «ανένδοτου κατά των νταβατζήδων».
Ο Μανώλης Κεφαλογιάννης υπουργός Ναυτιλίας κλείνει τις πόρτες. Τα οικονομικά προβλήματα αρχίζουν και μεγαλώνουν για τον καπετάν Μάκη. Εκείνη την εποχή βρίσκουν νεκρό πάνω στο κρεβάτι του, με μία σφαίρα στο κεφάλι τον εξ απορρήτων συνεργάτη του Αγούδημου, τον Γιώργο Καμπαγιάννη.
Την άνοιξη του 2009 χάνει τις άγονες αφού απορρίπτονται οι αιτήσεις της G.A Ferries όπως και της SAOS του Φώτη Μανούση. Ο Μάκης Αγούδημος ζητούσε να του δοθούν τα εννέα εκατομμύρια που του χρωστούσε το Δημόσιο από την εκτέλεση των δρομολογίων στα άγονες, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οι προμηθευτές σταμάτησαν να δίνουν πίστωση, η εταιρεία καυσίμων ήθελε προκαταβολικά τα λεφτά για να εφοδιάσει τα πλοία και το τέλος πλησίαζε με γρήγορους ρυθμούς. Εκείνο τα καλοκαίρι του 2009 τελικά εκτέλεσαν δρομολόγια, παρά τα προβλήματα, τρία από τα πλοία του ύστερα από άδειες που έδωσε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και σε διακανονισμό με τους εργαζόμενους.
Σταδιακά ακινητοποιήθηκαν τα οκτώ πλοία της G.A.Ferries και 600 ναυτικοί και άλλοι 100 περίπου υπάλληλοι στα γραφεία και ναυτικοί πράκτορες έμπλεξαν σε οικονομικές σε περιπέτειες.
Το 2010 ο καπετάν Μάκης φεύγει για το Λουγκάνο της Ελβετίας. Μένει σε ένα πολυτελές διαμέρισμα 200 τετραγωνικών μέτρων που είχε αγοράσει πριν σχεδόν 20 χρόνια. Τα πέντε του παιδιά δεν τον ακολουθούν και μένουν στην Ελλάδα.
Το 2012 προκαλεί αναστάτωση η συνέντευξη που έδωσε στην τουρκική εφημερίδα Hürriyet με τίτλο: «Οι τιμές των πλοίων στην Ελλάδα έπεσαν κατά 50%, οι Τούρκοι πελάτες προηγούνται».
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα ο Έλληνας εφοπλιστής δήλωσε ότι «οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβλήματα χρηματοδότησης. Τα πλοία που αξίζουν 80- 100 εκατομμύρια δολάρια τα πουλάνε για 50 εκατομμύρια. Οι Τούρκοι θα μπορούν να αγοράσουν τα πλοία αλλά ακόμα και τις γραμμές τους σε τιμές ευκαιρίας».
Ο χρόνος κυλάει. Καταδικάζεται, ερήμην, από το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά. Τον περασμένο Δεκέμβριο εκδίδεται σε βάρος του ένταλμα σύλληψης γιατί δεν προσήλθε στο εδώλιο για να δικαστεί για το αδίκημα της άμεσης συνέργειας σε ανακριβή απόδοση ΦΠΑ κατ’ εξακολούθηση, συνολικού ποσού που υπερβαίνει ανά φορολογικό έτος τα 100.000 ευρώ. Κυκλοφόρησε δε η πληροφορία ότι οι ελληνικές δικαστικές Αρχές θα ζητούσαν από την ελβετική δικαιοσύνη να συνδράμει στη σύλληψη και έκδοση του Γεράσιμου Αγούδημου στην Ελλάδα.
Τα συνολικά του χρέη του υπολογίζονται στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Όλη του η περιουσία βγαίνει σταδιακά σε πλειστηριασμούς.
Τρεις μήνες μετά την έκδοση του εντάλματος σύλληψης ο Μάκης Αγούδημος αφήνει την τελευταία του πνοή σε κλινική του Λουγκάνο.
Πηγή : protothema.gr