Με έναν τρόπο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αριστοτεχνικός», οι εργολάβοι πρόκειται να αρπάξουν τα κλειδιά από έναν τεράστιο αριθμό επιχειρήσεων που βρίσκονται επάνω στις εθνικές αρτηρίες, κατά κύριο λόγο πρατήρια καυσίμων αλλά και εστιατόρια διαφόρων τύπων και να τα αντικαταστήσουν με τα λεγόμενα ΚΕΑ, (Κέντρων Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), τα οποία, αφ’ ενός μεν για τους ίδιους σημαίνουν κέρδη πολλών ακόμη δισεκατομμυρίων από την ίδια την κατασκευή και αφ’ ετέρου από τη μετέπειτα εκχώρηση της επιχείρησης σε ιδιώτες ή ομάδες συμφερόντων.
Την ίδια στιγμή, λουκέτο θα αναγκαστούν να βάλουν χιλιάδες μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσαν τους ταξιδιώτες και ένας τεράστιος αριθμός εργαζομένων θα βρεθεί κυριολεκτικά στον δρόμο, κάτι που αποτελεί ένα ακόμη βαρύτατο πλήγμα στις ήδη ημιθανείς τοπικές οικονομίες.
Το πλαίσιο λειτουργίας των καταστημάτων εξυπηρέτησης κατά μήκος των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων ρυθμίζει νομοσχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση.
Σύμφωνα με τον προτεινόμενο νόμο, καφέ, εστιατόρια, βενζινάδικα και άλλα καταστήματα εξυπηρέτησης που υπάρχουν σε διάφορα σημεία των υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομων, θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως την κατασκευή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) τα οποία προβλέπονται από τις συμβάσεις του 2007.
Σημειώνεται ότι το κλείσιμό τους είχε επιβληθεί με το άρθρο 83 του νόμου 4313/2013, με τον οποίο κυρώθηκε η νέα συμφωνία του δημοσίου με τους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους.
Το θέμα είχε έρθει στην επικαιρότητα στις αρχές του μηνός όταν οι εργολάβοι της υπό κατασκευή εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας τοποθέτησαν μπάρες για να εμποδίσουν την είσοδο οχημάτων σε βενζινάδικο που λειτουργεί στο 90ό χλμ, κοντά στον κόμβο της Θήβας.
Η απομάκρυνσή τους είχε γίνει από συνεργείο της κοινοπραξίας, υπό την παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Χρ. Σπίρτζη, βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των δημάρχων της Βοιωτίας.
Επίσης με το άρθρο 20 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των εργοληπτικών οργανώσεων, που αφορά την υποχρέωση των αναδόχων να προκαταβάλουν τον ΦΠΑ για έργα που καθυστερούν να εξοφληθούν, φαινόμενο που εντάθηκε τους τελευταίους μήνες.