Οι New York Times αποκάλυψαν ότι το πιστοποιητικό των αμερικανικών αρχών δεν επέτρεπε στην εταιρεία στην οποία ανήκε το μοιραίο ελικόπτερο να κάνει πτήσεις εξ όψεως – Η εταιρεία ανέστειλε την λειτουργία της
Το πιστοποιητικό που είχε χορηγήσει η Federal Aviation Administration στην Island Express Helicopters την εταιρεία στην οποία ανήκε το Sikorsky S-76B, δεν επέτρεπε στους πιλότους της να πραγματοποιούν τέτοιας κατηγορίας πτήσεις με χαμηλή νέφωση, γράφουν οι ΝΥΤ επικαλούμενοι τρεις διαφορετικές πηγές.
Όπως σημειώνεται στο άρθρο μπορεί το ελικόπτερο να ήταν εξοπλισμένο με σύγχρονα όργανα και ο πιλότος της μοιραίας πτήσης, Άρα Ζομπαγιάν να είχε άδεια για τέτοιες πτήσεις, οι περιορισμοί στο πιστοποιητικό από την FAA επέτρεπαν πτήσεις εξ όψεως μόνο σε συνθήκες ικανοποιητικής ορατότητας.
Το ανησυχητικό είναι ότι σχεδόν καμία από τις αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις τσάρτερ με έδρα το αεροδρόμιο που χρησιμοποιούσε η Island Express δεν έχει μπει στον κόπο να αποκτήσει αυτού του είδους το πιστοποιητικό με το επιχείρημα ότι απαιτούνται πολλά χρήματα για εκπαίδευση πιλότων σε μια περιοχή όπως το Λος Άντζελες στην οποία οι καιρικές συνθήκες και οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ευνοούν τις πτήσεις χαμηλού ύψους βασισμένες στην όραση των πιλότων.
Σημειώνεται ότι λίγες ώρες μετά το δημοσίευμα των New York Times η εταιρεία Island Express Helicopters ανακοίνωσε την αναστολή των πτήσεων των αεροσκαφών της. Σύμφωνα με εργαζόμενο η αναστολή αποφασίστηκε «για λειτουργικούς λόγους» και η εταιρεία θα αποφασίσει μέρα με την ημέρα πόσο αυτή θα διαρκέσει.