Παράδοξες συνθήκες επικρατούν στην αγορά του αυτοκινήτου όπου οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν εξισωθεί σχεδόν με εκείνες των καινούριων, ενώ και φέτος οι ταξινομήσεις νέων θα ανέλθουν στο 80% της ζήτησης.
Του Μιχ.Ι.Ασημάκη
«Πέρυσι υπήρξε ζήτηση για 125.000 οχήματα και διατέθηκαν 100.000 και φέτος θα έχουμε κάτι ανάλογο» δηλώνει ο γενικός διευθυντής εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων Δημ. Πάτσιος υπογραμμίζοντας ότι χιλιάδες Έλληνες στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένου χωρίς να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή με αποτέλεσμα να παρατηρούνται πολλές στρεβλώσεις το τελευταίο διάστημα.
Συγκεκριμένα, μέσω του ereportaz.gr, συμβουλεύει τους καταναλωτές είτε να περιμένουν μερικούς μήνες μέχρι να αποκατασταθούν οι ρυθμοί παραγωγής νέων οχημάτων που είχαν μειωθεί εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών, είτε να ακολουθούν πιστά 2 οδηγίες: α) να ελέγχουν στην αντιπροσωπεία το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πριν το αγοράσουν και β) στο τιμολόγιο πώλησης να γράφεται ξεκάθαρα από τον έμπορο ότι τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά και πως το παρέδωσε σε άριστη κατάσταση. «Μόνον έτσι μπορούν να κατοχυρωθούν, να κινηθούν δικαστικά και να λάβουν αποζημιώσεις στο ακέραιο, σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι το αμάξι εμφανίσει προβλήματα μετά τη μεταβίβαση» αναφέρει ο κ. Πάτσιος.
Σημειώνει μάλιστα, ότι η νομοθεσία ορίζει ρητά την ευθύνη του εμπόρου για 2 χρόνια από την ημερομηνία πώλησης του προϊόντος.
Πανευρωπαϊκά
Φυσικά το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Σύμφωνα με δημοσιεύματα περιοδικών αυτοκινήτων, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές μεταχειρισμένων έχουν αυξηθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα το 2021, σε ποσοστό 32,6%. Στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 19,9%,στην Πολωνία κατά 20,9% και στη Γερμανία κατά 15,2%. Στην Ελλάδα το ποσοστό ανόδου κυμαίνεται στο 14%.