- Κατέκτησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Καρτ στην κατηγορία ΜΙΝΙ 60, κερδίζοντας όλους τους επίσημους ελληνικούς αγώνες : 4 πρωταθλήματος και έναν αγώνα στους δρόμους της πόλης των Πατρών (PICK).
- Επίσης νίκησε σε όλες τις διοργανώσεις (αγωνιστικές χρονομετρημένες επιδόσεις – time attack κλπ) που πήρε μέρος.Αναδείχθηκε δημοφιλέστερος οδηγός αγώνων Καρτ στην Ελλάδα, με μεγάλη διαφορά, ανάμεσα σε 83 υποψηφίους, μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία του περιοδικού kartnews.gr, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2012 και διήρκεσε περίπου ένα μήνα, στην οποία έλαβαν μέρος 3.067 ψηφοφόροι.
- Τιμήθηκε στη διοργάνωση της «Formula 1 in Schools» στους ελληνικούς τελικούς τον Ιούνιο 2012 στην Αθήνα για τις επιδόσεις του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με τιμητική πλακέτα, και απένειμε, τιμής ένεκεν, τα μετάλλια στην ελληνική πρωταθλήτρια ομάδα.
- Ανακηρύχθηκε κορυφαίος οδηγός Καρτ στην Ελλάδα στην κατηγορία ΜΙΝΙ για το 2012 από το περιοδικό Kartnews και του απονεμήθηκε τιμητική πλακέτα σε ειδική εκδήλωση, μετά από βαθμολόγηση όλων των Ελλήνων οδηγών Καρτ σύμφωνα με τις επιδόσεις τους στη διάρκεια όλου του έτους.
- Συμμετείχε σε όλους τους αγώνες του διεθνούς θεσμού WSK, που θεωρείται ως παγκόσμιο πρωτάθλημα για την κατηγορία ΜΙΝΙ και αποτελεί πόλο έλξης των κορυφαίων μικρών πιλότων από όλο τον κόσμο.
- Nίκη (WSK Euro Series 2nd round, Napoli-Sarno, Italy, 21/4/2013).Για πρώτη φορά ανέμισε ελληνική σημαία σε βάθρο νικητών και παιάνισε ο ελληνικός εθνικός ύμνος.
- Μία δεύτερη θέση (WSK Master Series 3rd round, Precenicco-Lignano, Italy, 5/5/2013).
- Μία τρίτη θέση (WSK Master Series 1st round, La Conca, Italy, 3/2/2013) Με τις επιτυχίες του αυτές κατέκτησε επίσης την 3η θέση στο πρωτάθλημα WSK Euro Series, διάκριση για την οποία τιμήθηκε στις απονομές του WSK Gran Gala στην Ιταλία στις 18/1/2014.
- Τον Ιούνιο 2013 τιμήθηκε στη «Formula 1 in Schools» για δεύτερη συνεχόμενη φορά στους ελληνικούς τελικούς στην Αθήνα για τις επιδόσεις του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με τιμητική πλακέτα, και επιλέχθηκε πάλι να απονείμει τιμής ένεκεν τα μετάλλια στη νικήτρια ομάδα.
- Βραβεύθηκε από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), αναγνωρισμένο φορέα του μηχανοκίνητους αθλητισμού από την Ελληνική Πολιτεία, στις απονομές πρωταθλητών 2013 την 17/2/2014 για τις μεγάλες επιτυχίες του στον θεσμό του WSK.
- Επιλέχθηκε από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) ως εκπρόσωπος της Ελλάδος στο παγκόσμιο κύπελο αγώνων kart CIK/FIA Academy Trophy 2014, στο οποίο συμμετέχουν ισοδύναμα οδηγοί των κρατών μελών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Kart CIK/FIA. Εντάχθηκε από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού στον τιμητικό Πίνακα των διακριθέντων αθλητών για το έτος 2013.
- Επιλέχθηκε από την DIELPIS Formula1, φορέα μελέτης και κατασκευής πίστας Formula1 στην Ελλάδα (Δραπετσώνα), ως πρεσβευτής της στο εξωτερικό. Το έργο έχει την υποστήριξη της Ελληνικής Πολιτείας και την έγκριση της Διεθνούς Επιτροπής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Federation Internationale d’ Automobiles – FIΑ).
Πρώτη φορά πάτησα γκάζι στα 2 μου χρόνια, στα γενέθλιά μου, σε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μιας θέσης, που τυχαία μου έκανε δώρο η θεία μου. Το όχημα είχε γκάζι και μοχλό 3 ταχυτήτων (1η, 2α, όπισθεν), χωρίς φρένο. Για να φρενάρω έπρεπε να βάλω όπισθεν!
Σε λίγες μέρες, με τη βοήθεια της νταντάς μου, έμαθα να το οδηγώ και να πηγαίνω γρήγορα και χωρίς λάθη ανάμεσα στα έπιπλα του σπιτιού. Το οδήγησα για 3 χρόνια.
Πρώτα έμαθα να οδηγώ και μετά να μιλάω!
2. Υπήρξε κάποιο ερέθισμα το οποίο σε παρακίνησε να ασχοληθείς με τα καρτ;
Το kart ήταν το τρίτο γκάζι μου!
Το δεύτερο γκάζι μου ήταν ηλεκτρονικό! Στα πέμπτα γενέθλιά μου άρχισα να οδηγώ στο PlayStation2 το παιχνίδι F1 2005 και αργότερα το F1 2006, με την τιμονιέρα Logitech Pro και αργότερα με το ειδικό κάθισμα PlaySeats. Πήρα το πρωτάθλημα αρχαρίου με την πρώτη! Κέρδιζα τα πρωταθλήματα ανεβάζοντας διαρκώς το επίπεδο δυσκολίας μέχρι το expert και κατεβάζοντας συνεχώς τη θέση της κάμερας μέχρι την πραγματική θέση οδήγησης.
Αφού τερμάτισα τα F1 2005-2006, άρχισα να ζητώ το πραγματικό μου γκάζι, το αγωνιστικό!
Οι γονείς μου ξεκίνησαν το ψάξιμο και ρωτώντας μάθαμε για πρώτη φορά για τα kart!
Τότε σε ηλικία 6 ετών αγοράσαμε το πρώτο μου kart. Ένα μεταχειρισμένο mini, παλαιάς τεχνολογίας, με μηχανικά φρένα και κινητήρα WTP με κορδονιέρα. Σε ένα μήνα το είχα μάθει αρκετά καλά για να μπορώ να κάνω τους ταχύτερους χρόνους της πίστας, ανταγωνιζόμενος άλλα παιδιά με καλύτερο εξοπλισμό.
Αυτό το πρώτο μου kart το έχω ακόμα και σκέφτομαι να το κρατήσω για πάντα.
3. Οι γονείς σου πώς αντέδρασαν όταν τους ανακοίνωσες την απόφασή σου να ασχοληθείς με αγώνες ταχύτητας;
Οι γονείς μου ποτέ δεν στάθηκαν εμπόδιο στις επιλογές μου, άσχετα αν δεν συμφωνούσαν 100%.Ο μπαμπάς μου μου εξήγησε καθαρά ότι οι αγώνες δεν είναι παιχνίδι, αλλά σκληρή προσπάθεια, πειθαρχία, πρόγραμμα, και πολλές θυσίες, και συμφώνησε αφού υποσχέθηκα ότι θα κάνω όλα όσα χρειάζονται! Μου είχε μάθει από την πρώτη στιγμή να μη φοβάμαι καθόλου τον σωστό ανταγωνισμό, όσο σκληρός κι αν είναι, γιατί μόνο μέσα από αυτόν θα μάθω την πραγματική μου αξία και κερδίσω αυτά που θέλω στη ζωή. Αυτό το μάθημα το έχω χωνέψει τόσο καλά που δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς υγιή ανταγωνισμό για τη νίκη, χωρίς άμιλλα. Όχι μόνο στα kart, αλλά σε κάθε τομέα που με ενδιαφέρει!
Η μαμά μου στην αρχή ήταν λίγο αρνητική, επειδή φοβόταν τα ατυχήματα, αλλά και το μεγάλο κόστος των αγώνων! Σε λίγο καιρό όμως που συνειδητοποίησε πως το όνειρό μου είναι να γίνω επαγγελματίας οδηγός αγώνων σε υψηλό επίπεδο (Formula 1, αγώνες Le Mans κ.α.) και βεβαιώθηκε ότι έχω ελπίδες, με υποστήριξε μέσα από την καρδιά της περισσότερο από όλους!
4. Τι σχόλια εισπράττεις από συνομήλικα άτομα και γενικότερα από τον περίγυρό σου;
Οι περισσότεροι συνομήλικοί μου είναι ιδιαίτερα θετικοί απέναντί μου και εκφράζονται με αγάπη και ενθουσιασμό, ιδιαίτερα στο νέο μου σχολείο. Δεν λείπει βέβαια και η ζήλια, αλλά ευτυχώς δεν είναι ο κανόνας. Επίσης με τιμά με ιδιαίτερη αγάπη και εκτίμηση ο κόσμος του ελληνικού αυτοκινήτου καθώς και ο αγνός κόσμος του ελληνικού kart.
Μπορώ να πώ ότι τη μεγαλύτερη αναγνώριση και εκτίμηση μου έχουν δείξει οι ξένοι συναθλητές μου από όλο τον κόσμο, και οι ξένοι ομαδάρχες μεγάλων εργοστασιακών ομάδων.
Η πρώτη μου διάκριση ήταν το 2008 σε ηλικία 8 ετών. Ήρθα 2ος στο ελληνικό Rotax micro, μετά από 3 αγώνες σε Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Μέγαρα, σε απόσταση αναπνοής από τον κατά 3 χρόνια μεγαλύτερό μου 1ο. Εκείνη τη χρονιά ήμουν ο μικρότερος οδηγός της πίστας.
Το 2009 είχα την πρώτη μου νίκη με κινητήρα mini60. Είχα ξεκινήσει τελευταίος μετά από μηχανικό πρόβλημα στον ημιτελικό, και σε 1-2 γύρους βρέθηκα 1ος και έκανα και διαφορά.
6. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες επιτυχίες της αγωνιστικής σου πορείας;
Το 2011 είχα τις πρώτες μου νίκες στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία mini60 και μάλιστα διπλές (ημιτελικό και τελικό): σε στεγνό στην Καλαμάτα και σε βρόχινο στις Αφίδνες. Και στους δύο αγώνες έκανα μεγάλη διαφορά από τους συναγωνιστές μου.
Το 2012 νίκησα σε όλους τους επίσημους ελληνικούς αγώνες στην κατηγορία mini60:
Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα (117 βαθμούς, με 68 ο 2ος και 61 ο 3ος) και στον αγώνα δεξιοτεχνίας στους δρόμους της Πάτρας (PICK). Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα είχα σχεδόν πάντα διπλές νίκες (ημιτελικό και τελικό) με χειρότερο αποτέλεσμα μια 2η θέση σε ημιτελικό μετά από αγωνιστικό συμβάν.
Το 2013 ήταν η χρονιά με τις μεγαλύτερες επιτυχίες : Ανέβηκα τρείς φορές βάθρο στο WSK (World Series Karting) στην Ιταλία, κατακτώντας μια 1η θέση (νίκη), μια 2η θέση και μια 3η θέση, ανάμεσα σε 60 οδηγούς από όλον τον κόσμο. Το WSK είναι διεθνής θεσμός παγκοσμίου ενδιαφέροντος και θεωρείται σαν παγκόσμιο πρωτάθλημα για την κατηγορία mini60.
Είναι τα μοναδικά βάθρα με ελληνική σημαία στην ιστορία του ελληνικού μηχανοκίνητου, και η μοναδική φορά που ακούστηκε ο εθνικός μας ύμνο στο WSK.
Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις με λόγια τη συγκίνηση που αισθάνεσαι όταν ακούς το όνομα της πατρίδας σου στα μεγάφωνα (Greece, Grecia) και τον εθνικό ύμνο!
Στο πρωτάθλημα του WSK κατέκτησα την 3η θέση στο Euro Series και την 7η θέση στο Master Series και τιμήθηκα στις επίσημες απονομές στην Ιταλία στο WSK Gran Gala, ανάμεσα στους κορυφαίους καρτίστες όλου του κόσμου!
7. Περίγραψέ μου τα συναισθήματα που σε διακατέχουν την ώρα που τρέχεις με το μονοθέσιο:
Την ώρα που οδηγώ, είμαι τόσο συγκεντρωμένος, που κυριολεκτικά δεν αισθάνομαι σχεδόν τίποτα! Τα συναισθήματα κυριαρχούν πριν και μετά τον αγώνα, εκτός κι αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αισθάνομαι άγχος κατά την προετοιμασία στο parc ferme και στη σχάρα εκκίνησης (grid). Έχω χάσει αγώνες γιατί δεν πήρε μπροστά ο κινητήρας μου! Μόλις ο κινητήρας πάρει εμπρός, το άγχος εξαφανίζεται αμέσως και βρίσκομαι σε μια κατάσταση σχεδόν χωρίς συναισθήματα! Τότε υπάρχει μόνο η πίστα, τα άλλα kart και η στρατηγική για τη νίκη. Είμαι τόσο συγκεντρωμένος σ’ αυτό που ακόμα και η οδήγηση γίνεται αυτόματα, αυθόρμητα! Σαν να βγαίνει ένας άλλος από μέσα μου και να οδηγεί! Γι’ αυτό και η οδήγησή μου έχει μεγάλη σταθερότητα. Όποιος σκέπτεται τον τρόπο οδήγησης στον αγώνα σίγουρα έχει μειονέκτημα!
8. Ποια είναι η άποψη σου για το επίπεδο των αγώνων στην Ελλάδα;
Το επίπεδο αυτή τη στιγμή δυστυχώς δεν είναι υψηλό και ο ανταγωνισμός μικρός. Σε κάθε πρωταθληματική κατηγορία συμμετέχουν μόνο 6-8 άτομα, ενώ για να υπάρξει ουσιαστικός ανταγωνισμός οι συμμετοχές πρέπει να ξεπερνούν τις 20.
Επίσης οι αγώνες δεν γίνονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας CIK-FIA και οι Έλληνες οδηγοί έχουν διπλό μειονέκτημα σε σύγκριση με τους ξένους : από τη μια δεν μπορούν να προετοιμαστούν για επίσημες διοργανώσεις με μεγάλο ανταγωνισμό (Ευρωπαικό και Παγκόσμιο πρωτάθλημα) και από την άλλη επιβαρύνονται με το κόστος αγοράς διπλού εξοπλισμού σε εποχή κρίσης: άλλου εξοπλισμού για την Ελλάδα και άλλου για το εξωτερικό. Πολλοί παίρνουν μέρος σε Time Attack, λιγότεροι μέρος σε αγώνες, και ελάχιστοι βγαίνουν στο εξωτερικό, κυρίως σε ιδιωτικές διοργανώσεις (challenges).
9. Πόσο εύκολα συνδυάζεται το σχολείο με τον πρωταθλητισμό;
Δεν είναι καθόλου εύκολος συνδυασμός. Όποιος κάνει πρωταθλητισμό πρέπει να αφιερώσει πολύ χρόνο, που αναγκαστικά θα χάσει από το διάβασμα και τις παραδόσεις.
Για να μπορέσει ο αθλητής να είναι και άριστος μαθητής, θα πρέπει να είναι από τη φύση του πολύ ανταγωνιστικός, να έχει αυτοπειθαρχία, και να έχει καταλάβει ότι η γνώση είναι δύναμη!
Προσωπικά πιστεύω ότι οι πρωταθλητές πρέπει να είναι και πολύ καλοί μαθητές!
Οι πρωταθλητές δεν είναι φτιαγμένοι για να ακολουθούν τον εύκολο δρόμο!
10.Θα πρότεινες σε κάποιο φιλο σου να ασχοληθεί με τα καρτ σε επαγγελματικό επίπεδο και αν ναι, τι θα τον συμβουλευες σαν γνώστης του αντικειμένου;
Η αλήθεια είναι ότι σε ηλικία 15 ετών να ξεκινήσει κάποιος το καρτ σε επαγγελματικό επίπεδο και να διακριθεί άμεσα, είναι σχεδόν απίθανο. Θα του λείπουν τα χρόνια της ηλικίας 8-15, που μετράνε διπλά και δεν μπορούν να αναπληρωθούν. Πρακτικά δεν θα πρότεινα επαγγελματική ενασχόληση με το kart σε όποιον το ξεκινάει σε ηλικία από 12 ετών και πάνω. Αυτό που θα του πρότεινα ανεπιφύλακτα θα ήταν να ρίξει το βάρος στο τεχνικό μέρος του kart και παράλληλα να εξελίσσεται οδηγικά παίρνοντας μέρος σε αγώνες. Έτσι θα μπορούσε να γίνει ένας καλός σοβαρός οδηγός και ταυτόχρονα ένας πολύ καλός μηχανικός kart, που θα έχει το τεράστιο πλεονέκτημα της δικής του προσωπικής εμπειρίας στις ρυθμίσεις. Ένας τέτοιος συνδυασμός μπορεί να κρατήσει μια ολόκληρη ζωή!
11.Ποια είναι η φιλοσοφία σου για την σωστή οδηγική κατάρτιση και εξέλιξη ενός οδηγού;
Πρώτα από όλα ο οδηγός πρέπει να είναι σε πολύ καλή φυσική κατάσταση. Αλλιώς δεν μπορεί να εξελιχθεί. Για καλή φυσική κατάσταση χρειάζεται οπωσδήποτε δεύτερο άθλημα και μάλιστα ανταγωνιστικό. Ταυτόχρονα πρέπει να προσέχει τη διατροφή του και να ακολουθεί με συνέπεια συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η διατροφή είναι καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα του αθλητή και μπορεί να κάνει την κρίσιμη διαφορά μεταξύ δύο ισοδύναμων οδηγών. Η λάθος διατροφή δεν φορτώνει μόνο με παραπανήσια κιλά, αλλά μειώνει τις δυνάμεις του αθλητή.
Ο άλλος καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη του οδηγού, είναι η οδηγική εκπαίδευση και ο σωστός προπονητής-εκπαιδευτής, που θα μάθει τον οδηγό να «διαβάζει» την κάθε πίστα και θα του διδάξει τα μυστικά της οδήγησης. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι οδηγοί δεν ξέρουν να «διαβάζουν» την πίστα και απλώς μαθαίνουν παπαγαλία μερικές πίστες.
Επίσης, η προπόνηση πρέπει να γίνεται πάντοτε με σωστή τεχνική υποστήριξη, αλλιώς ο οδηγός δεν θα μπορέσει να μάθει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του οχήματός του και να εξελιχθεί οδηγικά. Στην Ελλάδα οι ομάδες που μπορούν να προσφέρουν σωστή υποστήριξη στους οδηγούς, είναι ελάχιστες!
Ο τέταρτος καθοριστικός παράγοντας είναι η στρατηγική και η τακτική του αγώνα, ανάλογα με τη φάση του αγώνα (χρονομετρημένα, προκριματικοί, ημιτελικός, τελικός) και ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού του οδηγού και των ανταγωνιστών του, αν δηλαδή θα ακολουθήσει επιθετική ή αμυντική τακτική κλπ. Ο οδηγός πρέπει να μπορεί να «διαβάζει» τους ανταγωνιστές του σε κάθε φάση του αγώνα, και αυτό του το μαθαίνει ο προπονητής του.
Ο πέμπτος παράγοντας είναι η θετική ψυχολογική κατάσταση και προετοιμασία. Ο οδηγός πρέπει πάντοτε να είναι έτοιμος για μάχη, να μην απογοητεύεται όσα εμπόδια κι αν συναντήσει να μην εγκαταλείπει την μάχη μέχρι να πέσει η καρώ σημαία και να μη βιάζεται να δε. Επίσης πρέπει να γνωρίζει να ηρεμεί στις κρίσιμες στιγμές του αγώνα, όπως πριν από την εκκίνηση!
12.Εκτός από ταλέντο τι άλλο χρειάζεται για να φτάσει κάποιος επαγγελματικά με τους αγώνες ταχύτητας;
Το ταλέντο είναι η απαραίτητη προϋπόθεση, αλλά δεν φτάνει από μόνο του. Χρειάζεται σωστή εκπαίδευση, σκληρή δουλιά για οδηγική εξέλιξη, οικονομική στήριξη από χορηγούς, υποστήριξη από τη Χώρα του, τεχνική υποστήριξη από σοβαρή εργοστασιακή ομάδα, και οπωσδήποτε το σωστό timing : Να πετύχει διακρίσεις εγκαίρως.
Και βέβαια, πριν από όλα χρειάζεται την καθημερινή υποστήριξη της οικογένειάς του.
Γενικά χρειάζεται ό,τι ακριβώς ένας πρωταθλητής σε οποιοδήποτε άθλημα, αλλά πολύ περισσότερη τεχνογνωσία και χρήματα. Κανένας οδηγός ποτέ δεν διακρίθηκε χωρίς σημαντική υποστήριξη από εξωτερικούς παράγοντες, γιατί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι Motorsport, δηλαδή άθλημα (σπορ) με κινητήρα
Προσωπικά αισθάνομαι πολύ πιο ασφαλής γιατί γνωρίζω να οδηγώ σε πιο δύσκολες καταστάσεις από την καθημερινή οδήγηση και ξέρω ότι θα μπορώ να αντιδράσω καλύτερα σε έκτατες καταστάσεις. Το kart περιλαμβάνει οδήγηση με ακραία ταχύτητα, γνώση των αγωνιστικών γραμμών, οδήγηση στο στεγνό, στη βροχή, σε συνθήκες ολισθηρότητας, αντιμετώπιση προβλημάτων σε περίπτωση προβλημάτων με τα φρένα ή το σύστημα διεύθυνσης, αποφυγή πιθανού tete-a-queue (περιστροφή 3600), αποφυγή τρακαρίσματος σε περίπτωση επαφής με άλλο μονοθέσιο και πολλά άλλα.
Επί πλέον ο οδηγός αγώνων θα έχει καλύτερη αίσθηση του χώρου και των κινήσεών του με το αυτοκίνητο από έναν που δεν έχει οδηγήσει αγωνιστικά.
Επίσης το καρτ είναι πολύ πιο δύσκολο από το αυτοκίνητο, αφού δεν περιλαμβάνει αναρτήσεις, προφύλαξη μέσα σε καμπίνα, δεν έχει ζώνη ασφαλείας (σε περίπτωση τούμπας ο οδηγός δεν πρέπει να μείνει στο καρτ και να τον καταπλακώσει, αλλά να αποχωριστεί από αυτό), δεν έχει ABS (Antilocking Breaking System), υδραυλικό τιμόνι κ.α.
Έτσι λοιπόν, ο οδηγός είναι πολύ καλύτερα προετοιμασμένος από κάποιον άλλον ο οποίος έρχεται σε επαφή με το αμάξι σε ηλικία άνω των 18 ετών.
Είναι δύσκολο, γιατί η εκπαίδευση των Ελλήνων οδηγών είναι ελλιπής, τόσο από οδηγική κατάρτιση όσο και από πειθαρχία και ψυχολογική προετοιμασία. Επίσης υπάρχει οικονομική δυσκολία για τους περισσότερους, που γίνεται όλο και δυσκολότερη με την οικονομική κρίση.
Ένας σημαντικός αρνητικός παράγοντας είναι η κακή κατάσταση στις ελληνικές πίστες, που δεν έχουν ικανοποιητική πρόσφυση και γλιστρούν, με αποτέλεσμα οι Έλληνες οδηγοί να αποκτούν αντανακλαστικά οδήγησης σε ολισθηρό οδόστρωμα, και να μη μπορούν να αποδώσουν όταν βρεθούν σε πίστες του εξωτερικού με σωστή πρόσφυση. Μάλιστα όσο πιο συχνά προπονούνται στις ελληνικές πίστες, τόσο λιγότερο ανταγωνιστικοί μπορεί να γίνουν στο εξωτερικό!
Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών δεν γνωρίζει να οδηγεί στη βροχή και αυτοί που μπορούν να τους διδάξουν είναι ελάχιστοι. Ακόμα και εκπαιδευτές οδηγών έχουν άγνοια της οδήγησης στη βροχή. Αυτή η έλλειψη δημιουργεί μεγάλο ανταγωνιστικό μειονέκτημα στο εξωτερικό, όπου η βροχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών που στην μεγάλη πλειοψηφία τους θεωρούν επιτυχία όταν απλώς κατορθώνουν να προκρίνονται στον τελικό του αγώνα, δηλαδή στους 34 πρώτους οδηγούς.
Με λίγα λόγια, μόνο αν καταφέρει να ξεπεράσει όλα τα παραπάνω προβλήματα, θα μπορέσει ένας Έλληνας οδηγός να σταθεί με αξιώσεις σε απαιτητικό ξένο πρωτάθλημα.
15.Πόσο άμεση είναι η σχέση του καρτ με την Formula;
Το καρτ με την Formula έχουν πολλά κοινά στοιχεία, αλλά και σημαντικές διαφορές.
Τα κοινά είναι η θέση του οδηγού, οι ακάλυπτοι τροχοί (open wheel vehicules), το χαμηλό κέντρο βάρους, η χρήση του αριστερού ποδιού για φρένο, το τιμόνι μιας πλήρους στροφής, η έλλειψη ABS στα φρένα, η έλλειψη υδραυλικού τιμονιού, κλπ.
Οι διαφορές τους είναι ότι στις φόρμουλες ο οδηγός είναι δεμένος στο κάθισμα, ενώ στα kart ελεύθερος, ότι στις φόρμουλες το κράνος είναι στερεωμένο στο σώμα του οδηγού (HANS) ενώ στα kart στο κεφάλι, ότι οι φόρμουλες διαθέτουν τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (αναρτήσεις, διαφορικό), ενώ τα kart όχι, ότι στις φόρμουλες οι κινητήρες είναι τετράχρονοι ενώ στα kart δίχρονοι, και το κυριότερο, η μεγάλη διαφορά στην ιπποδύναμη και στο κόστος!
Επίσης το κόστος των ανταλλακτικών είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι στα kart, με αποτέλεσμα, όσοι οδηγοί οδηγούν γρήγορα να κινδυνεύουν να δημιουργήσουν ατύχημα και να ανεβάσουν κατακόρυφα το κόστος του αγώνα, και όσοι οδηγούν πιο αργά για να αποφύγουν τα ατυχήματα, να κινδυνεύουν να αποκλεισθούν ως μη ανταγωνιστικοί. Μόνο οι κορυφαίοι καρτίστες καταφέρνουν να οδηγήσουν ανταγωνιστικά ένα μονοθέσιο τύπου Formula, με την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσουν νωρίς την εξοικείωση μαζί του (σε ηλικία 15-18 ετών το πολύ).
Το μονοθέσιο τύπου Formula 4 θα είναι το 4ο γκάζι μου (μετά το 3ο που είναι τα kart).
Η δοκιμή θα γίνει σύντομα σε πίστα Formula στην Ιταλία, με ομάδα που ενδιαφέρθηκε και με προσέγγισε για συμμετοχή στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Formula 4. Ο θεσμός της Formula4 στα εθνικά πρωταθλήματα προωθείται και επιδοτείται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου (FIA) ως ο οικονομικός τρόπος μετάβασης από τα kart στη Formula.
16.Ποια ειναι η άποψη σου για τον θεσμό των Time Attack? Πιστεύεις ότι βοηθούν έναν νέο οδηγό να αποκτήσει εμπειρίες ώστε να τρέξει κάποια στιγμή και σε αγώνες?
Πιστεύω ότι τα Time Attack προσφέρουν μικρό μέρος της αγωνιστικής εμπειρίας που χρειάζεται ένας οδηγός για να εξελιχθεί, και βασικά προσφέρουν μια πρώτη εξοικείωση με τις χρονομετρημένες δοκιμές ενός αγώνα.Στα Time Attack ο οδηγός μπορεί να μπαινοβγαίνει στην πίστα όλη τη μέρα, χωρίς ψυχολογική πίεση, να αλλάζει λάστιχα όσο συχνά θέλει, αρκεί να το αντέχει οικονομικά, και να χρησιμοποιεί όποιον κινητήρα θέλει, αφού δεν υπάρχει τεχνικός έλεγχος, αρκεί να έχει την οικονομική δυνατότητα!
17.Πόσο εύκολα προσεγγίζεται ο πρωταθλητισμός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα της κρίσης;
Η κρίση έχει πλήξει τον μηχανοκίνητο περισσότερο ίσως από κάθε άλλο άθλημα στην Ελλάδα.
Αλλά πέρα από την οικονομική κρίση, ο Πρωταθλητισμός στο Μηχανοκίνητο δεν ευνοείται στην Ελλάδα.
18.Πώς φανταζεσαι τον Κωνσταντίνο σε δέκα χρόνια από τώρα;
Η αλήθεια είναι ότι δεν τον φαντάζομαι. Θέλω όμως να πιστεύω ότι θα έχει πετύχει τα όνειρά του και ότι θα έχει πολύπλευρες δραστηριότητες.
Θέλω επίσης να έχει πανεπιστημιακή μόρφωση, γιατί η γνώση είναι δύναμη.
19.Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σου;
Αγωνιστικά οι άμεσοι στόχοι μου είναι η συμμετοχή σε ξένο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα kart με προδιαγραφές της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, η συμμετοχή σε αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Επίσης η εξοικείωση με το 4ο γκάζι μου, τη Formula 4, που πιστεύω ότι αποτελεί το μέλλον στο μηχανοκίνητο.
Μαθητικά οι στόχοι μου είναι να πετύχω και φέτος αριστεία στο Σχολείο.