Κινητές ομάδες για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη διενέργεια κατ΄ οίκον τεστ για κορωνοϊό, μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται «κλειδί» για την αποφυγή διάδοσης του ιού στην επόμενη φάση, όταν δηλαδή αρχίσουν να αίρονται σταδιακά τα περιοριστικά μέτρα.
Πέρα από την ενεργοποίηση αυτών των Κινητών Ομάδων, με προσωπικό που θα προσληφθεί με τρίμηνες συμβάσεις και δυνατότητα παράτασης για άλλο ένα τρίμηνο, θα ενισχυθεί και το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΔΥ με 100 άτομα, συνθέτοντας έτσι ένα πλαίσιο άμεσης δράσης.
Ολόκληρη η απόφαση:
Άρθρο 1
Σύσταση ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού μέσω της υλοποίησης της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID19»
O Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), που ιδρύθηκε με τον ν. 4633/2019 και υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Υγείας, αναλαμβάνει την συγκρότηση και λειτουργία των προβλεπόμενων από την παρ. 1 του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 68) Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ) Ειδικού Σκοπού, μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19». Το φυσικό αντικείμενο της εν λόγω πράξης ειδικότερα, αφορά σε:
α) Δημιουργία και λειτουργία πεντακοσίων (500) ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού για τη λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού και νοσηλευτική βοήθεια σε ύποπτα ή πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19 κατ΄οίκον υπό την καθοδήγηση και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
β) Μίσθωση έως πεντακοσίων (500) οχημάτων και προμήθεια καυσίμων για τις μετακινήσεις των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού.
γ) Προμήθεια εξοπλισμού ατομικής προστασίας για τα μέλη των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού.
δ) Προμήθεια και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού.
ε) Προμήθεια ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης των συμβάντων των ΚΟΜΥ, Ειδικού Σκοπού.
στ) Εκπαίδευση δύο χιλιάδων (2.000) νέων επαγγελματιών υγείας σε Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας και ΕΚΑΒ και χιλίων (1.000) μελών ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού.
ζ) Ενίσχυση του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΟΔΥ για τη διαχείριση των κλήσεων για τους σκοπούς των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού με υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό εκατό (100) νέων στελεχών, το οποίο θα εκπαιδευτεί για τον σκοπό αυτό.
η) Αξιολόγηση της δράσης. Η αξιολόγηση της εμπειρίας που αποκτήθηκε από τη δράση, όσον αφορά στις διαδικασίες, στην επίτευξη των στόχων και σε ειδικές ανάγκες που αφορούν σε προσωπικό, θα εξετάσει ποια στοιχεία μπορούν να συμπεριληφθούν και με ποια μορφή στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ).
θ) Συνδρομή τεχνικού συμβούλου για την αρωγή του ΕΟΔΥ στις διαδικασίες πρόσληψης και διαχείρισης του προσωπικού της εν λόγω δράσης.
Συνιστώνται συνολικά πεντακόσιες (500) Κ.ΟΜ.Υ. Ειδικού Σκοπού ως πρωτοβάθμιες μονάδες παροχής φροντίδων υγείας, οι οποίες εντάσσονται λειτουργικά στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), με ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τους την 8η Απριλίου 2020 (8.4.2020). Οι περιοχές δραστηριοποίησής τους στην Επικράτεια προσδιορίζονται από τον ΕΟΔΥ ως φορέα υλοποίησης σύμφωνα με τη στρατηγική των ελέγχων και με κριτήριο την έμφαση που πρέπει να προσδίδεται σε τοπικούς ελέγχους συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών. Επιμέρους σημεία αυξημένης δραστηριοποίησης εντός της ελληνικής Επικράτειας μπορεί να προσδιορίζονται ειδικότερα από τον ΕΟΔΥ ως φορέα υλοποίησης, σύμφωνα με τη στρατηγική και τα κριτήρια του προηγούμενου εδαφίου, ανάλογα με τις ανάγκες κατά την εξέλιξη της πανδημίας.
Οι συνιστώμενες ΚΟΜΥ εντάσσονται στο δίκτυο της Πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και διασυνδέονται μέσω της Πρωτοβάθμιας φροντίδας και με άλλες οργανικές μονάδες παροχής υγείας. Ως επόπτης κάθε ΚΟΜΥ ορίζεται ένας ιατρός της οικείας ΤΟΜΥ είτε, σε περίπτωση έλλειψης, ιατρός της οικείας ΔΥΠΕ στην οποία η οικεία ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού δραστηριοποιείται. Κάθε ΚΟΜΥ αποτελείται από κλιμάκιο τουλάχιστον δύο ατόμων: τουλάχιστον έναν νοσηλευτή και έναν οδηγό.
Η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού διενεργείται από τον ΕΟΔΥ ως φορέα υλοποίησης. Ειδικότερα, προσλαμβάνονται, με απόλυτη σειρά χρονικής προτεραιότητας αίτησης, συνολικά οι ακόλουθες ειδικότητες:
Α) πεντακόσιες (500) θέσεις ΔΕ νοσηλευτών για τη στελέχωση των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού.
Β) πεντακόσιες (500) θέσεις ΔΕ φυσικών προσώπων με δίπλωμα οδήγησης για τη στελέχωση των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού.
Γ) εκατό (100) θέσεις ΠΕ διοικητικού για τη στελέχωση του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΟΔΥ.
Οι προσλήψεις πραγματοποιούνται με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διαρκείας τριών (3) μηνών, με δυνατότητα παράτασής τους για ένα επιπλέον τρίμηνο. Το προσλαμβανόμενο προσωπικό θα αμείβεται σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (A’ 176).
Οι δαπάνες υλοποίησης των ανωτέρω δράσεων καλύπτονται από την πράξη «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19». Η εκτιμώμενη δαπάνη για το προσωπικό ανέρχεται κατ’ εκτίμηση στο ποσό των 5.010.000€, για την πρώτη φάση των δράσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται και το κόστος των ασφαλιστικών εισφορών του εν λόγω προσωπικού.
Οι προσλήψεις της παρ. 5 του παρόντος διενεργούνται κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τον ΕΟΔΥ, ως φορέα υλοποίησης. Η πρόσκληση αναρτάται στον επίσημο ιστότοπο του ΕΟΔΥ και στο κατάστημα της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας για χρονικό διάστημα τουλάχιστον μιας ημέρας και μέχρι πλήρωσης όλων των θέσεων εργασίας. Στην πρόσκληση αναφέρεται υποχρεωτικά ο συνολικός αριθμός των θέσεων, η κατανομή τους ανά κατηγορία και κλάδο, τα απαιτούμενα προσόντα και δικαιολογητικά των υποψηφίων, η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους όπως ορίζεται στην οικεία προκήρυξη, μετά των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Ο ΕΟΔΥ προβαίνει άμεσα στην πρόσληψη των επιλεγέντων κατά σειρά υποβολής αίτησης, χωρίς να προβλέπεται διαδικασία υποβολής ενστάσεων μέχρι πλήρωσης όλων των θέσεων εργασίας.
Άρθρο 2
Δικαιούχος πράξης και φορείς λειτουργίας της
Για την πράξη «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19», η οποία έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα», η διαχείριση του οποίου ασκείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα 2014-2020», η οποία υπάγεται στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΑ και ΕΚΤ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, δικαιούχος είναι ο ΕΟΔΥ, φορέας πρότασης το Υπουργείο Υγείας και φορείς λειτουργίας της το Υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΔΥ.
Άρθρο 3
Ρύθμιση λεπτομερειών για την υλοποίηση της πράξης σε σχέση με τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Υγείας
Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19», το Υπουργείο Υγείας αποτελεί τον βασικό φορέα συντονισμού, μέσω τριμελούς επιστημονικής επιτροπής εποπτείας, που ορίζεται από τον Υπουργό Υγείας, με έργο την υποστήριξη του ΕΟΔΥ.
Ειδικότερα στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Υγείας αναλαμβάνει:
• Να διευκολύνει το επιστημονικό προσωπικό, που θα απασχοληθεί με την υλοποίηση του αντικειμένου της πράξης, στη συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων και πληροφοριών.
• Να ορίσει τους εκπροσώπους του στις αντίστοιχες Επιτροπές διενέργειας/ αξιολόγησης και παραλαβής διαγωνισμών προμηθειών/υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτό, συγκροτούνται τριμελείς επιτροπές, στις οποίες ο Υπουργός Υγείας ορίζει τα δύο (2) μέλη και σε πενταμελείς επιτροπές, στις οποίες ορίζει τα τρία (3) μέλη, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου των επιτροπών.
• Να παρέχει στον ΕΟΔΥ τις αναγκαίες πληροφορίες και μελέτες, που έχει στη διάθεσή του, για την επιτυχή εκτέλεση του έργου.
• Να προετοιμάσει τις δομές Υγείας για την υποδοχή της πράξης.
• Να φροντίσει για τη διαμόρφωση του απαραίτητου οργανωτικού πλαισίου εφαρμογής της πράξης.
• Να καθοδηγήσει τον ΕΟΔΥ στην ανάπτυξη των κατάλληλων μηχανισμών επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση του έργου τρίτων φορέων (συνεργαζόμενων και εποπτευόμενων από το Υπουργείο).
• Να εκτελεί τις υποχρεώσεις του ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων, όπως αυτές προκύπτουν από τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων της ΕΕ (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ). Ο Υπουργός Υγείας εκδίδει όλες τις απαραίτητες αποφάσεις μετά από εισήγηση της τριμελούς επιστημονικής επιτροπής εποπτείας.
Άρθρο 4
Ρύθμιση λεπτομερειών για την υλοποίηση της πράξης σε σχέση με τις αρμοδιότητες του ΕΟΔΥ
Ο ΕΟΔΥ, στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19», αναλαμβάνει:
α) Την οργάνωση και τον σχεδιασμό των απαραίτητων υλοποιήσεων.
β) Την σύνταξη Τεχνικού Δελτίου Προτεινόμενης Πράξης μετά από συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας.
γ) Να ορίσει τους εκπροσώπους του στις αντίστοιχες Επιτροπές διενέργειας/ αξιολόγησης και παραλαβής διαγωνισμών προμηθειών/υπηρεσιών. Σε τριμελείς επιτροπές ορίζει το ένα (1) μέλος και σε πενταμελείς επιτροπές ορίζει τα δύο (2) μέλη.
δ) Τη σύνταξη τευχών Διακήρυξης στο πλαίσιο της πράξης, στα οποία θα περιλαμβάνονται το σύνολο των λειτουργικών απαιτήσεων και προδιαγραφών που θα έχει θέσει η τριμελής επιστημονική επιτροπή του Υπουργείου Υγείας.
ε) Τη διενέργεια διαδικασιών επιλογής αναδόχων (όπου απαιτείται).
στ) Τη διαχείριση και παρακολούθηση υλοποίησης της πράξης.
ζ) Την Παραλαβή της πράξης.
η) Την Υποστήριξη παραγωγικής λειτουργίας της πράξης.
θ) Τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας στελεχών της, που γνωρίζουν σε βάθος τις δομές και τις λειτουργικές διαδικασίες και τη διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την υλοποίηση της πράξης.
ι) Τη συνεργασία με τους, καθ’υπόδειξη από το Υπουργείο, φορείς στο πλαίσιο της πράξης.
ια)Την περιοδική υποβολή στο Υπουργείο, τριμηνιαίων αναφορών προόδου για την εξέλιξη του φυσικού αντικειμένου της πράξης.
ιβ) Την άμεση ενημέρωση του Υπουργείου για την εμφάνιση δυσλειτουργιών και εμποδίων τεχνικής και διοικητικής ολοκλήρωσης.
ιγ) Να εκτελεί τις υποχρεώσεις του ως Εκτελών την Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων, όπως αυτές προκύπτουν από τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων της ΕΕ (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ).
Άρθρο 5
Λοιπές διατάξεις
Το έργο «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19», υπόκειται στο θεσμικό πλαίσιο και στις εφαρμοστικές διατάξεις του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος της χρηματοδοτικής περιόδου 2014-2020.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και φυσικά πρόσωπα οφείλουν να συμμορφώνονται με τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.
Κορωνοϊός: Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τον φονικό ιό