- «Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία»
- «Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη”
- Το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης
«Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία» δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ απαντώντας στην ερώτηση αν η Αριστερά είναι κατά της αριστείας, με αφορμή τη σχετική ρητορική που αναπτύχθηκε μετά την απόφασή του για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό μέσω κλήρωσης.
Σε συνέντευξή του στο Πρακτορείο ο υπουργός Παιδείας λέει ότι «η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς. Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι».
«Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη. Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να μπορούν να μορφωθούν σε ένα σχολείο, το καθένα να πάρει ό,τι του ταιριάζει, και κυρίως, να μπορούν να αποκτήσουν την εμπειρία της χαρά της γνώσης» υπογραμμίζει.
Αναφερόμενος στον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου σημειώνει ότι είναι «ο πρώτος νόμος μετά το 1974 που προχωρά όχι μόνο σε διοικητικές ρυθμίσεις αλλά ιδρύει νέους θεσμούς και καθιερώνει διαδικασίες που εξασφαλίζουν μία ουσιαστική εξωστρέφεια των ΑΕΙ». Απευθυνόμενος εξάλλου , στην Αξιωματική Αντιπολίτευση τονίζει: «Ας το ξεκαθαρίσουμε και ας το καταλάβει η ΝΔ. Εμείς θα κάνουμε το παν να αναβαθμίσουμε τα δημόσια Πανεπιστήμια. Και θα προβάλλουμε όλων των ειδών τις αντιστάσεις στη βαθμιαία ιδιωτικοποίησή τους».
Ο υπουργός Παιδείας αν και λέει ότι θα συνεχίσει να προσπαθεί για τη συναίνεση στα θέματα της παιδείας, παρατηρεί: «Δυστυχώς όμως βλέπω ότι σε αυτό το πολιτικό μπλοκ της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού να κυριαρχεί ένας ακραίος εθνικολαϊκίστικος και νεοφιλελεύθεροςε λόγος», για να συμπληρώσει «Βέβαια, επειδή δεν είναι σε θέση να έρθουν τα κόμματα αυτά σε πλήρη σύγκρουση με τους πανεπιστημιακούς, παρά τους λεονταρισμούς ότι θα καταργήσουν τον νόμο κτλ. υπερψήφισαν έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό άρθρων!».
Τέλος, ο κ Γαβρόγλου επιμένει: «Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι το απολύτως αντιπαιδαγωγικό σύστημα των εισαγωγικών να γίνει σύντομα παρελθόν […] Το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και είναι επιβεβλημένο να καταργηθεί, ώστε να αποκατασταθεί η παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου».