Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Κώστας Τοπούζης – Eurovision: «Ο Victor να κλείσει τα αυτιά του, έχει όλη τη ζωή μπροστά του…»

Τις προηγούμενες ημέρες η Ελλάδα με τον Victor Vernicos αποκλείστηκε από τον τελικό του διαγωνισμού της Eurovision. Αυτή ήταν η τρίτη φορά που η χώρα μας δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό.

Του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ


Ο Κώστας Τοπούζης, ο λυράρης του συγκροτήματος ARGO που αποκλείστηκε το 2016, μιλά στην «Μ» για τον φετινό τρίτο αποκλεισμό της χώρας μας από τον θεσμό


Πίσω στον Μάιο του 2016, το συγκρότημα ARGO από τη Θεσσαλονίκη εκπροσωπούσε την Ελλάδα στον 61ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, με το «Utopian Land». Το τραγούδι είχε χιπ χοπ ρυθμό, ποντιακή λίρα, αγγλικό αλλά και ποντιακό στίχο, με αναφορές στην προσφυγιά. Οι ARGO έβαλαν τα δυνατά τους, ωστόσο δεν κατάφεραν να προκριθούν στον τελικό. Έτσι η Ελλάδα έμεινε για πρώτη φορά εκτός τελικού μετά την καθιέρωση των ημιτελικών στον διαγωνισμό, με τα μέλη του συγκροτήματος να δέχονται ποικίλα σχόλια από εκπομπές και χρήστες του Διαδικτύου.

Ο Κώστας Τοπούζης, ο λυράρης των ARGO, λίγες ημέρες μετά τον φετινό αποκλεισμό της χώρας μας από τον τελικό της Eurovision, μιλάει στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» και ανακαλεί στη μνήμη μου τη δική τους συμμετοχή, επτά χρόνια πριν.

 Τι θυμάσαι πιο έντονα από την παρουσία σας στη Eurovision το 2016;

Το πιο έντονο που νιώσαμε ήταν όταν πατήσαμε το πόδι μας στην τεράστια σκηνή. Ήταν η μεγαλύτερη σκηνή και σίγουρα όλους μας είχε πιάσει ένα ρίγος.

Οι eurofans στο στάδιο αγκάλιασαν το τραγούδι σας. Φαντάζομαι ότι ξαφνιαστήκατε με τον αποκλεισμό σας;

Ναι, επειδή περάσαμε πολύ ωραία και οι eurofans μας αγάπησαν. Πάντως, οι eurofans μας έδωσαν κάποια βραβεία. Μετά τον διαγωνισμό μας έβγαλαν το καλύτερο έθνικ τραγούδι της χρονιάς.

Ήταν ένας απαιτητικός ημιτελικός εκείνος στον οποίο διαγωνιστήκατε. Έπαιξε ρόλο στη μη πρόκριση;

Ρόλο έπαιξαν σίγουρα ο ημιτελικός και ο ανταγωνισμός. Κάποιοι παρουσίασαν πολύ φαντασμαγορικά το τραγούδι τους στη σκηνή. Εγώ θυμάμαι ότι το μόνο που μπορούσαμε να έχουμε από την παραγωγή, χωρίς να πληρώσουμε, ήταν ένας ανεμιστήρας. Από εκεί και πέρα είχαμε ως στόχο να εμφανιστούμε στη σκηνή κάνοντας σωστά τις οδηγίες που μας είχαν δώσει οι υπεύθυνοι. Εμείς πάντως δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό γιατί εκπροσωπούσαμε την Ελλάδα. Θυμάμαι την Jamala (σ.σ. η νικήτρια της Eurovision 2016) την επόμενη μέρα του αποκλεισμού μας δάκρυσε. Κάναμε παρέα εκείνες τις μέρες και δεν πίστευε ότι δεν περάσαμε.

Μετά τον αποκλεισμό σας δεχτήκατε σκληρή κριτική. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολο ήταν να το διαχειριστείτε.

Ήταν πολύ δύσκολο. Τα κορίτσια ήταν απαρηγόρητα και κάποιοι από εμάς δεν κατέβηκαν καν για να πάρουν πρωινό την επόμενη μέρα. Το κλίμα ήταν πάρα πολύ δύσκολο. Είχαμε κατά νου ότι δεν παίζει ρόλο μόνο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Τότε ήταν μεγάλο θέμα το προσφυγικό και πολλοί είχαν στοχοποιήσει την Ελλάδα. Εμείς το βλέπαμε αλλιώς, γιατί είχαμε έρθει από μια χώρα που είχε πόλεμο. Ο Βλαδίμηρος ξεκίνησε για την Ελλάδα όταν στο διπλανό σπίτι πέφτανε βόμβες, όπως και η Χριστίνα, και ήρθαν εδώ για να συνεχίσουν να ζουν.

Ακούσατε και πολύ βαριά λόγια πάντως.

Ως καλλιτέχνες δεχόμαστε όλες τις απόψεις. Ήμασταν ανοιχτοί να ακούσουμε όλες τις απόψεις, ήμασταν προετοιμασμένοι. Όχι ότι δεν μας επηρέασε, αλλά ξέραμε ότι ο πέλεκυς θα ήταν βαρύς. Τα ακούμε όλα, αλλά το αν θα μπούμε στη θέση να τα σχολιάσουμε είναι ένα άλλο θέμα, που αν δεν μας βοηθάει πολλές φορές αρκούμαστε στη σιωπή.

Τότε επιλέξατε τη σιωπή.

«Η σιωπή δεν μιλάει λάθος». Ίσως αυτό το ρητό μας εξέφραζε τότε, γιατί ξέραμε ότι δεν ήμασταν μόνοι μας, είχαμε όλη την αποστολή, τους eurofans και τον OGAE. Θέλαμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.

Λόγω της ποντιακής καταγωγής σας, το «Utopian Land» έκανε πολλές αναφορές στην προσφυγιά. Το 2016 η Ελλάδα είχε να διαχειριστεί το προσφυγικό και οι  Έλληνες θα έλεγα ότι ήταν προβληματισμένοι με αυτό. Θεωρείς ότι αυτό έπαιξε ρόλο στο να εκφράσουν κάποιοι  Έλληνες αρνητικό λόγο για το κομμάτι;

Σίγουρα έπαιξε τον ρόλο του, αλλά το δικό μας μήνυμα ήταν «κοιτάμε πίσω, μα προχωράμε εμπρός». Εμείς τους πρόσφυγες τους αισθανόμασταν γιατί είχαμε ζήσει κάτι παρόμοιο: και την προσφυγιά και τον ρατσισμό. Αλλά όταν κάποιος δεν έχει ζήσει τέτοιες καταστάσεις, τις κρίνει με εντελώς άλλα κριτήρια.

Η κρατική τηλεόραση ήταν πραγματικά δίπλα σας τότε;

Ήταν δίπλα μας, δεν είχαμε κανένα παράπονο. Ο Αλκαίος πήγαινε στο στάδιο με ταξί, οι Koza Mostra κοιμούνταν σε φίλους τους, εμείς είχαμε τα πάντα και έλυναν γρήγορα όλα τα προβλήματά μας.

Τι θα έλεγες στον Victor Vernicos, που τις τελευταίες ημέρες έχει δεχτεί αρνητικά σχόλια;

Θα έλεγα στον Βίκτωρα να συνεχίσει να αγαπάει τη μουσική και να κλείνει τα αυτιά του σε κάποια σχόλια, γιατί σίγουρα δεν είναι εύκολο αυτό που περνάει τώρα. Έχει όλη τη ζωή μπροστά του. Η Eurovision για πολλούς καλλιτέχνες ήταν η αρχή της καριέρας τους, οπότε ας κάνει αυτή την αρχή κι ας προχωρήσει σε ένα λαμπρό μέλλον.

Τι ετοιμάζετε τώρα;

Έχουμε έτοιμο ένα single και τώρα μελετάμε το πώς θα το παρουσιάσουμε στον κόσμο. Βέβαια κάνουμε και κάποιες συμμετοχές σε άλλους καλλιτέχνες κι εγώ κάνω κάποιες επιμέλειες σε ταινίες μικρού μήκους.

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Ένας ουρανός με αστέρια» υποδέχθηκε τον Γιάννη Βογιατζή

Ζώδια: Επιλογές και αποτελέσµατα µε δυσκολίες που ξεκινούν… (Αστροπροβλέψεις 22 με 28 Μαΐου )

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ