Με κρατική στήριξη και περαιτέρω θωράκιση από πλευράς των μετόχων θα πετά στους συννεφιασμένους αιθέρες η Aegean Airlines του Ευτύχη Βασιλάκη.
Το σχέδιο οικονομικής στήριξης της Aegean από το Ελληνικό Δημόσιο ήδη μελετάται από το διευθυντήριο των Βρυξελλών και προφανώς θα πρέπει να ανάψει πράσινο φως, καθώς η αεροπορική είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις ευρωπαϊκών αερομεταφορέων που δεν ενισχύθηκε από το κράτος.
Άλλωστε, τίθεται και θέμα ανταγωνισμού, αν λάβει κάποιος υπόψιν ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας διαμορφώνει ακόμη πιο ασφυκτικές συνθήκες για τον κλάδο των αερομεταφορών.
Το σχέδιο, το οποίο αποκάλυψε η Καθημερινή, προβλέπει την στήριξη με 120 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο με τη μορφή αποζημίωσης για την περίοδο των lockdowns καθώς και την ταυτόχρονη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 60 εκατ. ευρώ με την συμμετοχή των παλαιών μετόχων.
Το Δημόσιο από την πλευρά του θα λάβει warrants δηλαδή δικαιώματα προαίρεσης για μετοχές της εταιρείας στο μέλλον σε τιμή χαμηλότερη από την τιμή στην οποία θα διαπραγματεύεται η μετοχή. Οι λεπτομέρειες του σχεδίου θα οριστικοποιηθούν εφόσον ληφθούν και οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις Βρυξέλλες.
Δεδομένου ότι από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε η πανδημία εκδηλώθηκε στην Ελλάδα, η πτώση των αφίξεων έχει αγγίξει το 95%, οδηγώντας σε υψηλές ζημιές την αεροπορική εταιρεία, η κρατική βοήθεια έρχεται να καλύψει ένα τμήμα των απωλειών της.
Διαβάστε επίσης:
Aegean: Τι ισχύει για τα ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού
Α. Γεωργιάδης: «Δεν θα αφήσουμε εταιρείες όπως η Aegean, χωρίς φροντίδα»