Μπορεί η δικαστική διαμάχη του Μάνου Ψαλτάκη με τον Χρήστο ∆άντη για την πατρότητα της μουσικής του «My Number One» να ολοκληρώθηκε το 2013, αφού το Πρωτοδικείο που εξέτασε την πολύχρονη κόντρα των δύο συνθετών αποφάσισε πως o…μπαμπάς της μελωδίας είναι ο Μάνος Ψαλτάκης, ωστόσο οι «περιπέτειες» του πρώτου για το γνωστό κομμάτι δεν έχουν τελειώσει.
Του Κυριάκου Θεοδοσίου
Νέα κόντρα Ψαλτάκη για το «My Number One» της Eurovision µε τον συνθέτη του κοµµατιού να απειλεί πως θα κινηθεί νοµικά κατά της Παπαρίζου για εσκεµµένη αµφισβήτηση από µεριάς της ως δηµιουργού
Ο Μάνος Ψαλτάκης μιλώντας στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» αποκαλύπτει πως πρόκειται να κινηθεί νομικά εναντίον της Έλενας Παπαρίζου, αφού σε συνέντευξή της το προηγούμενο διάστημα ανέφερε μόνο το όνομα του Χρήστου ∆άντη ως συνθέτη του τραγουδιού που έφερε την Ελλάδα στην πρώτη θέση του διαγωνισμού της Eurovision το 2005.
«∆ικαιώθηκα»
«Έγιναν τα δικαστήρια, δικαιώθηκα και τα βρήκαμε με τον Χρήστο. Συνυπογράψαμε την πατρότητα του κομματιού και έληξε το θέμα. Η Παπαρίζου ήταν ενημερωμένη πριν ακόμα πάει στο Κίεβο αναφορικά με το ότι η μουσική είναι δική μου, καθώς ο μάνατζέρ της, που είναι και φίλος μου, ήξερε όλη την αλήθεια για το τραγούδι, αλλά και από την εταιρεία της το ήξερε. Μάλιστα, πριν χρόνια είχε συναντήσει στο Fever τη σύζυγό μου και της είχε πει «Μαρία, ξέρω την αλήθεια, αλλά δεν μπορώ να επέμβω». Αυτό το καταλαβαίνω, γιατί υπήρξα τραγουδιστής και ξέρω από αυτά.
Τώρα μετά από 15 χρόνια βγήκε στον κ. Χατζηνικολάου και δεν ήξερε ότι η μουσική είναι Ψαλτάκης – ∆άντης; ∆ιότι ανέφερε ότι η μουσική είναι του ∆άντη. Αναφέρθηκε και στον χορογράφο, αλλά το δικό μου όνομα δεν το ανέφερε, λέξη δεν είπε για εμένα. Έχω μιλήσει με τον δικηγόρο μου για να δούμε πώς θα κινηθώ. Πώς βγαίνει έτσι ξαφνικά και ενώ υπάρχει δικαστική απόφαση και λέει ότι το τραγούδι είναι του ∆άντη; Ποια είναι αυτή; Μια απλή τραγουδίστρια είναι η Παπαρίζου. Εδώ έχουμε Πίτσα Παπαδοπούλου, Χαρούλα Αλεξίου, Ελένη Βιτάλη, τι να μας πει τώρα η Έλενα Παπαρίζου; Ποιος την ήξερε πριν το My Number One; Μόνο στην Ελλάδα την ήξεραν. Την μάθανε διεθνώς εξαιτίας εμού και του Χρήστου. ∆εν χρωστάει μια ευγνωμοσύνη και σε μένα ως δημιουργό; Ούτε μετά τη δικαίωσή μου στο δικαστήριο δεν μου τηλεφώνησε. Μεγάλη γαϊδουριά, με έχει στενοχωρήσει. Αν δεν υπήρχαν ο συνθέτης και ο δημιουργός πως θα ερχόταν η πρωτιά; Θα της κάνω αγωγή ή ασφαλιστικά μέτρα ώστε να μην τραγουδήσει ξανά το «My Number One». Έχω μιλήσει ήδη με τον δικηγόρο μου και μόλις συνέλθουμε λίγο από τις ιώσεις θα γίνουν οι ενέργειες. Με αυτό δεν θέλω να κάνω κακό στον ∆άντη και την Γερμανού (σ.σ. έχει γράψει τους στίχους), η οποία είναι αντράκι, αλλά δεν πάει άλλο. Ας έρθουν και αυτοί στη θέση μου. ∆εν είναι κάτι που το θέλω αλλά με αναγκάζουν να κάνω ό,τι κάνω. Θα το προχωρήσω δεν πάει άλλο.
Είναι η υπερηφάνεια μου! Με τον ∆άντη και την Γερμανού δεν έχω κανένα πρόβλημα. Η Έλενα με κάνει ρεζίλι. Ποια είναι αυτή που θα με μειώσει; Είναι ψεύτρα, υποκρίτρια και άνθρωπος της κλίκας. Εγώ γιατί δεν προχώρησα μετά από αυτή την ιστορία; ∆έχτηκα χοντρό πόλεμο, διότι στην Ελλάδα κυριαρχεί το καρτέλ της μουσικής. Μετά από όλη αυτή τη δικαστική ιστορία βρήκα πόρτες κλειστές από δισκογραφικές που έλεγαν «Αφήστε τον Ψαλτάκη, γιατί αυτός μιλάει πολύ και φανερώνει πράγματα». ∆ηλαδή, τι είπα; Την αλήθεια», αναφέρει ο μουσικοσυνθέτης προσθέτοντας πως από την επιτυχία του «My Number One» ο ίδιος δεν πήρε ούτε τη δόξα ούτε χρήματα, μονάχα ένα πολύ μικρό ποσό από την ΑΕΠΙ και μετά από πολύ κόπο.
Φιλία
Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης και τραγουδιστής γυρίζει τον χρόνο πίσω και θυμάται πώς ξεκίνησαν όλα. Πώς άρχισε μια δυνατή φιλία με τον Χρήστο ∆άντη που τη διαδέχτηκε μια μεγάλη δικαστική περιπέτεια μέχρι να τα ξαναβρούν.
«Γνώρισα τον πατέρα του Χρήστου στον Καναδά, τραγουδούσαμε στο ίδιο μαγαζί. Μου είπε ότι έχει ένα γιο με το καλλιτεχνικό όνομα «Χρήστος ∆άντης» και μου ζήτησε να το βοηθήσω λόγω των γνωριμιών μου. Κατεβαίνοντας στην Αθήνα στη Συγγρού είδα το όνομά του σε μια αφίσα στο ∆ιογένης. Χάρηκα γιατί είχε ήδη μπει στο χώρο. Κάποια στιγμή τον συνάντησα τυχαία στη Γλυφάδα και γίναμε φιλαράκια. Του έδωσα και ένα τραγούδι, το «∆ε φταίω» στον δίσκο «MayaMaya». Ήρθε μια μέρα στο σπίτι μου και του έβαλα να ακούσει το ντέμο από ένα κομμάτι που ετοίμαζα. Του το έδωσα και του πρότεινα να το συνεχίσει, να βάλει ένα ρεφρέν ώστε να κάνουμε μια ωραία μουσική σύνθεση και να συνεργαστούμε. Την επόμενη μέρα που ήρθε ο Θέμης Αδαμαντίδης το άκουσε και του άρεσε πολύ το τέμπο, ωστόσο του είπα πως ήδη το είχα δώσει στον ∆άντη. Το επόμενο διάστημα τον συνάντησα σε ένα νυχτερινό κέντρο και δεν μου άρεσε η συμπεριφορά του, οπότε του είπα ότι κόβουμε κάθε παρτίδα».
Eurovision
Ο Μάνος Ψαλτάκης έχασε τη Γη κάτω από τα πόδια του όταν άκουσε πως η μουσική του με την υπογραφή του Χρήστου ∆άντη «ντύνει» μουσικά το τραγούδι της Eurovision.
«Μετά από λίγο καιρό ακούω τα τραγούδια που ήταν υποψήφια να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Eurovision και άκουσα το ‘‘My Number One’’ με τη δική μου μουσική και εκεί τρελάθηκα. Το άκουσε και ο ∆ήμος Μπέκε με τον οποίο συνεργαζόμουν στενά και σοκαρίστηκε. Η αλήθεια είναι πως ο Χρήστος το εξέλιξε το ντέμο που του έδωσα, βάζοντας το ρεφρέν, το ενορχήστρωσε και το έτρεξε στην ΕΡΤ, έκανε και αυτός πολλά. Γι’ αυτό και εξ αρχής είπα στη δικηγόρο μου ότι κατά 50% είναι και δικό του το τραγούδι. Αν το πήγαινα εγώ στην ΕΡΤ μπορεί να το πέταγαν. Ο ∆άντης πήρε το ντέμο μπροστά στη γυναίκα και τον γιο μου που ήταν τότε 13 ετών. Αν δεν έκανα κάτι τώρα ο γιος μου δε θα με έλεγε άναδρο και δειλό;».
Η τελευταία εξέλιξη
Σωτήρια ήταν η παρέμβαση της Ναταλίας Γερμανού από την Κυριακάτικη εκπομπή της μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ. Δείτε στο βίντεο τι συνέβη:
https://youtu.be/XTmZckMvcn8
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί