Όταν ο Αλέξης Τσίπρας έφτιαξε το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, η
αντιπολίτευση ξεσηκώθηκε μιλώντας για ρουσφέτι προς την κυρία Κατερίνα Νοτοπούλου. Ο
Κυριάκος Μητσοτάκης, όμως, το διατήρησε και πλέον στη Νέα ∆ημοκρατία λένε ότι αυτός ο
θεσμός, έτσι όπως τον εξέλιξε η κυβέρνηση, παράγει έργο. Ας το δούμε σε αυτήν τη
συνομιλία μας με τη διευθύντρια του Γραφείου και πρώην βουλευτή Καστοριάς της Νέας
∆ημοκρατίας, Μαρία Αντωνίου.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ
Κυρία Αντωνίου, όταν ιδρύθηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη,στη Νέα Δημοκρατία το είχατε χαρακτηρίσει άχρηστο και χρήσιμο ως κομματικό ρουσφέτι. Από τις εκλογές και μετά είστε επικεφαλής. Τελικά είναι χρήσιμο;
Και αυτό ήταν! Αποδείχθηκε, εξάλλου,ότι ήταν κομματικό ρουσφέτι στις εκλογές του ’19 με
την εκλογή της κυρίας Νοτοπούλου. Το Γραφείο Μακεδονίας του Πρωθυπουργού, το οποίο
συστήθηκε με το νόμο για το «επιτελικό κράτος» και το οποίο έχω την τιμή και ευθύνη να
υπηρετώ, έχει διττό ρόλο. Πρώτον, το brand των μακεδονικών προϊόντων και την προστασία
τους, μετά την κατάπτυστη συμφωνία των Πρεσπών. ∆εύτερον, να αξιολογεί όλες τις
αναπτυξιακές προτάσεις στη Βόρεια Ελλάδα και να προωθεί τα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά
έργα. Το Γραφείο λειτουργεί ως συντονιστής και ως φίλτρο όλων των δεδομένων,με
κυρίαρχο στόχο τα έργα να ολοκληρωθούν με γρήγορους ρυθμούς.
Ποια θέματα έχετε κληθεί να αντιμετωπίσετε και ποιο είναι το πιο περίεργο αίτημα
που σας έχει γίνει;
Με οδηγό το πρόγραμμα, που εξήγγειλε από την 84η ∆ΕΘ ο πρωθυπουργός της χώρας,
προχωρούμε αποφασιστικά και αποτελεσματικά, τηρώντας στο ακέραιο τη συμφωνία
αλήθειας που υπογράψαμε με τον ελληνικό λαό.
Σε μια δύσκολη χρονικά περίοδο, λόγω της υγειονομικής κρίσης, το Γραφείο Μακεδονίας
του Πρωθυπουργού κλήθηκε να συντονίσει θέματα που αφορούν τις υγειονομικές δομές της
Βόρειας Ελλάδας και ζητήματα που είχαν να κάνουν με την ανάσχεση της πανδημίας (βλ.
εκτροφεία γουνοφόρων ζώων στην Περιφέρεια ∆υτικής Μακεδονίας). Βασικός μας άξονας,
όμως, παραμένουν οι εξαγγελίες της 84ης ∆ΕΘ. Και μπορώ να σας πω ότι σε πολλά έργα
είμαστε πολύ πιο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει.
Έχετε υπηρετήσει ως βουλευτής Καστοριάς και τώρα από ένα διαφορετικό πόστο.
Υπάρχει διαφορά στην εμπειρία; Το λέω στη σχέση με τους πολίτες.
Η επτάχρονη κοινοβουλευτική εμπειρία αποτελεί για μένα ένα τεράστιο κεφάλαιοκαι
σημαντικό εφόδιο για να ανταποκριθώ στον ρόλο που μου ανέθεσε ο πρωθυπουργός. Η
σχέση με τους πολίτες ήταν και παραμένει σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού. Για μένα
πολιτικήσημαίνει προσφορά. Το να είσαι, δηλαδή, χρήσιμος και ωφέλιμος για τον τόπο και
τους πολίτες. Και αυτό προσπαθώ να κάνω από όποια θέση κληθώ να υπηρετήσω. Σε αυτήν τη βάση εργαζόμαστε ως κυβέρνηση,στην κατεύθυνση πάντα ολοκλήρωσης της
μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2019. Και συνεχίζουμε… Αντωνίου
Η Θεσσαλονίκη όπου εδρεύετε έχει ανοιχτά θέματα. Το μετρό, τα μέσα μεταφοράς.
Σε ποια κατάσταση βρίσκονται;
Η Θεσσαλονίκη, το στολίδι του Βορρά, έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και
προοπτικές ανάπτυξης. Ως κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, θέσαμε
ψηλά στην ατζέντα μας όλα τα ζητήματα που αφορούν στη συμπρωτεύουσα, ενώ
καταθέσαμε τον σχεδιασμό μας για μεγάλα έργα και παρεμβάσεις, που θα αλλάξουν ριζικά
την εικόνα της πόλης. Θέσατε το μετρό: Εμείς αποφασίσαμε να πούμε την αλήθεια και όχι να
κάνουμε εγκαίνια σε ψεύτικους σταθμούς με μουσαμάδες. Το 2023, λοιπόν,η Θεσσαλονίκη
θα έχει μετρό, χωρίς μουσαμάδες.Η ολοκλήρωσή του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου
θα αναβαθμίσει τη συμπρωτεύουσα σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, αλλάζοντας τη
μορφή του αστικού τοπίου και βελτιώνοντας ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών. Όσον
αφορά τώρα στα μέσα μαζικής μεταφοράς που είπατε, πετύχαμε αύξηση του στόλου
περίπου κατά 100%. Από τον Ιούλιο του 2019, που αναλάβαμε, κυκλοφορούσαν στους
δρόμους περί τα 210 οχήματα. Σήμερα κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιοχή της
Θεσσαλονίκης πάνω από 400 οχήματα. Και συνεχίζουμε… Με διαγωνισμό, που αναμένεται
να τρέξει το 2022, θα αγοραστούν και άλλα, ενώ υπάρχει ήδη εγκεκριμένη χρηματοδότηση
από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, στη Θεσσαλονίκη, στην καρδιά της Μακεδονίας μας, το
σχέδιο της κυβέρνησης ξεδιπλώνεται μέρα με τη μέρα και οι πολίτες είναι αυτοί που πρώτοι
αισθάνονται ότι κάτι αλλάζει.Θέτουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες και προχωρούμε
μεθοδικά στην υλοποίηση έργων, που έμειναν πίσω τα προηγούμενα χρόνια. Αντωνίου
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων. Πάμε σε μια ομαλή έξοδο από την
πανδημία. Τι πρέπει να προσέξουμε;
Η πανδημία στη χώρα μας δείχνει να σταθεροποιείται. Το Σύστημα Υγείας, χάρη στην
αυτοθυσία των γιατρών και νοσηλευτών μας, ανταποκρίνεται στην πίεση και η πολιτική της
σταδιακής και ελεγχόμενης άρσης των περιορισμών αποδίδει. Όλα αυτά σε συνδυασμό με
την αποτελεσματικότητα των εμβολίων και το τείχος ανοσίας, που χτίζουμε βήμα βήμα, μας
οπλίζουν με αισιοδοξία ότι φτάνουμε στο τέλος αυτής της περιπέτειας. Ο πρωθυπουργός
μας Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε έναν σαφή «οδικό χάρτη» για το επόμενο διάστημα,
που συνδέεται και με την πορεία της ελληνικής οικονομίαςστη μετά COVID εποχή, λέγοντας
χαρακτηριστικά ότι «περιμένουμε ισχυρή ανάκαμψη μετά το τέλος της πανδημίας».
Ο μόνος τρόπος για να τελειώσουμε με τον αόρατο εχθρό είναι το εμβόλιο. Επίσης
ξέρουμε ότι ο καιρός είναι σύμμαχος. Το δε άνοιγμα το οποίο κάνουμε είναι ελεγχόμενο και
οργανωμένο. Όπως ανοίξαμε το λιανεμπόριο, το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με την
εστίαση. Και αυτό σίγουρα είναι ένα στοίχημα το οποίο απαιτεί υπευθυνότητα από όλους.
Μετά από πολύ καιρό δεν βλέπουμε απλώς το φως στην άκρη του τούνελ, αλλά βλέπουμε
το τέλος του τούνελ. Αντωνίου
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί