Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Μας ενδιαφέρει η προστασία μας στα social media;

Οι έρευνες λένε…όχι!

Μόνο το 28% των χρηστών είναι ενημερωμένοι για τις πολιτικές απορρήτου των  λογαριασμών τους, τη στιγμή που το 51% δεν έχει ασχοληθεί ποτέ και το 20% δεν έχει αλλάξει ποτέ τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις

Eνας στους πέντε χρήστες δεν έχει αλλάξει ποτέ τις ρυθμίσεις στους λογαριασμούς του στα
social media, κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με το φιλτράρισμα των
πληροφοριών που μοιράζεται με τους διαδικτυακούς του φίλους, αφού οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις συνήθως εξυπηρετούν τους εμπορικούς σκοπούς τις εκάστοτε πλατφόρμας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη κίνηση του facebook να επεκτείνει τη δυνατότητα
αναζήτησης ατόμων ακόμη κι όταν δεν θέλουν το προφίλ τους να είναι ορατό, καθώς και της
Google να χρησιμοποιήσει τα ονόματα των χρηστών του Google+ παράλληλα με τις διαφημίσεις
προϊόντων. Οι χρήστες μπορούν να εξαιρεθούν και από τις δύο παραπάνω περιπτώσεις, εφόσον
όμως έχουν φροντίσει να ελέγξουν τις πρόσφατες αλλαγές στις ρυθμίσεις των λογαριασμών τους.
To σχετικό εύρημα προκύπτει από πρόσφατη έρευνα για τη συμπεριφορά των χρηστών στα social
media, που διεξήγαγε για λογαριασμό της ESET η εταιρία Harris Interactive.

Σε σχετική ερώτηση, οι ερωτώμενοι καταδεικνύουν με ποσοστό 64% την ατομική υπευθυνότητα
ως τον κυριότερο παράγοντα της online ασφάλειας, με τους ISP (17%) και τα ίδια τα social media
(12%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Ωστόσο, διερευνώντας κατά πόσο η υπεύθυνη αυτή συμπεριφορά εφαρμόζεται πρακτικά, τα
ποσοστά εμφανίζουν μόνο το 28% των ερωτηθέντων να είναι ενημερωμένοι για τις πολιτικές
απορρήτου των λογαριασμών τους, τη στιγμή που το 51% δεν έχει ασχοληθεί ποτέ.

Το 28% των χρηστών social media δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα των κυβερνοεγκληματιών σε
ένα ή και περισσότερους λογαριασμούς. Μάλιστα, σε περισσότερους από τους μισούς αυτούς
χρήστες, η επίθεση πραγματοποιήθηκε το τελευταίο έτος, τη στιγμή που ένα συντριπτικό 91%
έχει λάβει τουλάχιστον ένα ύποπτο ηλεκτρονικό μήνυμα. Παρόλο που ως ύποπτα υπολογίζονται
κυρίως τα emails, ένας στους τρεις χρήστες αναγνωρίζει ως ύποπτα και μηνύματα σε social media,
ενώ περισσότερους από ένας στους πέντε αντιμετώπισε malware ή συνδέσμους με κακόβουλο
λογισμικό στα κοινωνικά δίκτυα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ