Mazda CX-80. Άνεση, ευκολία και ευελιξία, σε ένα γνήσιο made in Japan σύνολο! Τα κινητήρια σύνολα e-Skyactiv, PHEV και Diesel, με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Στο βολάν ο Γιάννης Αθανασίου
Το ολοκαίνουργιο με τρεις σειρές καθισμάτων Mazda CX-80 κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του.
Μετά την κυκλοφορία του επιτυχημένου CX-60, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή γκάμα των «Large Products» της εταιρείας. Το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας. Σε αυτή την τελευταία εξέλιξη της μοναδικής σχεδιαστικής προσέγγισης Kodo της Mazda, οι σχεδιαστές έχουν επικεντρωθεί στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, για χάρη της οποίας αφαιρούνται όλα τα περιττά στοιχεία. Στόχος είναι η παραγωγή αυτοκινήτων τα οποία μπορούν και κατασκευάζονται μόνο στην Ιαπωνία.
Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το δημοφιλές CX-60. Σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για τη μεταφορά επιβατών μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το νέο CX-80 θα είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, είτε με κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας είτε με «διάδρομο».
Χαρακτηριστικά
Το Mazda CX-80 διαθέτει τεχνολογία κατάλληλη για τη ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων της Mazda και περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa στο αυτοκίνητο, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα τόσο των offline όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών, και ένα νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά τον χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.
Το νέο CX-80, αρχικά, είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συναρπαστική απόδοση με εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Επίσης, διαθέσιμη θα είναι και η εξακύλινδρη σε σειρά diesel μονάδα e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της Mazda. Χάρη σε αυτό, οι επιδόσεις του συνόλου σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου είναι κορυφαίες.
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 PS/241 kW και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 195 km/h και προσφέρει 60 km αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Προσφέροντας εξαιρετικά περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια, αποδίδει μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP, 1,6 l/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 36 g/km. Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 PS, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και εμφανίζει μέγιστη ταχύτητα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7- 5,8 l/100 km και οι εκπομπές CO2 148- 151 g/km.
Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης μια επιλογή από τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως έχει ήδη εισαχθεί στο CX-60. Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως «rear biased», με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει τη σταθερότητα και την ανώτερη πρόσφυση του AWD με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που προκύπτει από ένα σύγχρονο σύστημα που στέλνει την κίνηση στους τροχούς μόνο του πίσω άξονα. Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 έχει επίσης εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.500 κιλά.
Προηγμένα συστήματα
Η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια 5 αστέρων του Euro NCAP. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο CX-80 περιλαμβάνουν Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision mitigation και Emergency Lane Keeping (ELK) με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακού φόρτου.
Οι παραγγελίες για το Mazda CX-80 ξεκινούν τον Μάιο του 2024.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται τα ηλεκτρικά ή με φυσικό αέριο αυτοκίνητα με τα πλοία
Τσουχτερά πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ σε οδηγούς