Τον ρόλο του «λευκού ιππότη» σε ό,τι αφορά το πολύπαθο έργο του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου αναμένεται να αναλάβει η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη για λογαριασμό του ομίλου Καλογρίτσα.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Κ», η νέα διοίκηση του κ. Δημήτρη Κούτρα φέρεται να έχει διαμηνύσει στον κ. Καλογρίτσα ότι προτίθεται να αναλάβει ρόλο εγγυητή για την έκδοση των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης, απαραίτητων για την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Με τον τρόπο αυτό θα ξεπεραστεί και το τελευταίο εμπόδιο, δεδομένου ότι, όπως είχε διαμορφωθεί η κατάσταση, πολύ δύσκολα θα εξασφάλιζε τις απαιτούμενες εγγυητικές ο κ. Καλογρίτσας, καθώς ούτε η Τράπεζα Αττικής, αλλά ούτε και το ΤΜΕΔΕ, που έχουν χορηγήσει τις αρχικές εγγυητικές συμμετοχής, εμφανίζονταν διατεθειμένα να αναλάβουν το σχετικό ρίσκο.
Σε αντάλλαγμα, η κοινοπραξία των εταιρειών του εν λόγω επιχειρηματία, Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, θα προχωρήσει σε εκχώρηση των έργων στην Intrakat, όπως έπραξε πριν από λίγους μήνες με άλλα έργα τα οποία είχε αναλάβει και αδυνατούσε να εκτελέσει, τότε σε συνεργασία με την «Ακτωρ», που τελούσε ακόμα υπό τη διοίκηση του κ. Κούτρα. Η συμφωνία των δύο πλευρών αφορά την πρώτη και την τέταρτη εργολαβία του άξονα, δηλαδή το τμήμα Πύργος – Δουναίικα, ύψους 67,2 εκατ. ευρώ, που ο όμιλος Καλογρίτσα έχει μειοδοτήσει με έκπτωση 53,05% και το τμήμα από την Κυλλήνη μέχρι τη Βάρδα, προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ. Αυτό που δεν φαίνεται να αποσαφηνίζεται επί του παρόντος είναι το οικονομικό αντάλλαγμα για τον κ. Καλογρίτσα, από τη συναίνεσή του σε μια τέτοια κίνηση, ωστόσο εξυπακούεται ότι θα έχει τη μορφή κάποιας προμήθειας, όπως συνηθίζεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι νωρίτερα εντός του έτους, ο κ. Κούτρας ως επικεφαλής τότε της «Ακτωρ», διεμήνυε ότι το έργο Πάτρα – Πύργος και οι εργολαβίες στις οποίες είχε μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα, δεν θα ήταν βιώσιμες με βάση τις εκπτώσεις που δόθηκαν, ακόμα και με δεδομένο ότι αφορούσαν σε ένα ενιαίο τμήμα του άξονα (από τον Πύργο μέχρι τη Βάρδα), που θεωρητικά επέτρεπε τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και μείωσης του κόστους. Επομένως, εφόσον επισημοποιηθεί η εν λόγω κίνηση, θα αποτελεί μια τρόπον τινά έκπληξη, δεδομένου άλλωστε ότι όταν είχαν διενεργηθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί, η ίδια η Intrakat (πριν φυσικά την εξαγορά του 20% αυτής από τον κ. Κούτρα προ διμήνου) είχε συμμετάσχει με σαφώς χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων συγκριτικά με εκείνα που έδωσε ο όμιλος Καλογρίτσα, με αποτέλεσμα να καταταγεί τέταρτη, ή πέμπτη μειοδότρια στους διαγωνισμούς που συμμετείχε.
Στις εργολαβίες δύο και τρία, επικρατέστερος ανάδοχος είναι η ιταλική GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική και έχει υποβάλει ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου και κατόπιν κλήσης του υπουργείου Υποδομών τα σχετικά έγγραφα για την αιτιολόγηση της προσφοράς της, που θεωρείται τυπική διαδικασία, δεδομένου ότι η ίδια εταιρεία έχει επίσης προκριθεί για τις εργολαβίες έξι και οκτώ του έργου. Σημειωτέον ότι η διαδικασία για τις υπόλοιπες εργολαβίες (πέντε έως και οκτώ) έχει προχωρήσει ταχύτερα, καθώς οι σχετικές συμβάσεις βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εκτιμάται ότι θα υπογραφούν εντός του Νοεμβρίου. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι τα χρονικά περιθώρια για την ανάθεση και έναρξη υλοποίησης του έργου είναι πλέον ιδιαίτερα στενά, καθώς ακόμα και αν τα έργα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019, τότε οριακά θα ολοκληρωθούν το 2022, έτος που ολοκληρώνεται και το ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά και η χρηματοδότηση του.
Πηγή: Εφ. Καθημερινή