Τελικά, σε αυτή τη χώρα, η αξιοκρατία μπαίνει στη σειρά. Με σαφή μειονεκτήματα έναντι άλλων προτερημάτων, όπως το βαρύγδουπο επίθετο ή ένα αποθεωτικό πρωτοσέλιδο. Το καταλάβαμε όλοι μέσα από την απόφαση του Στέλιου Πέτσα να δημοσιοποιήσει τις λίστες των ΜΜΕ που συμμετείχαν στην καμπάνια «Μένουμε σπίτι». Φυσικά αυτή τη φορά με τα ποσά που πήρε το κάθε ηλεκτρονικό ή έντυπο Μέσο.
Πέρα των οποίων εύλογων ερωτημάτων που ανακύπτουν και θα κληθούν να απαντηθούν για χρήματα τα οποία δόθηκαν σε ακόμη και σε Μέσα που δεν λειτουργούν (!) η πραγματικότητα όπως καταγράφεται ξεπερνά κάθε φαντασία σε ότι αφορά τα κριτήρια που ακολουθήθηκαν για τα λεφτά που δαπανήθηκαν. Πως να εξηγήσεις στους εργαζόμενους το γεγονός ότι μια ιστοσελίδα η οποία λειτουργεί από το 2013 και βασίζεται στο πρωτογενές ρεπορταζ και την αποκαλυπτική δημοσιογραφία (οποίους και εάν ενοχλεί), το eReportaz το οποίο βρίσκεται στη θέση 356 της Alexa και τον Μάρτιο έκλεισε με 1.2 εκ μοναδικούς αναγνώστες, έλαβε το ίδιο ποσό (5.000 ευρώ) με ανύπαρκτες ιστοσελίδες οι οποίες έχουν να ενημερωθεί εδώ και μήνες η υποπολλαπλάσιο από αλλά ενημερωτικά Σαιτ τα οποία έχουν πολύ χαμηλότερη επισκεψιμότητα; Πρόκειται για φάρσα, κάποιο κακόγουστο αστείο, λαθεμένους υπολογισμούς ή ένα σαφές μήνυμα; Και εάν ναι από ποιον προέρχεται; Πως γίνεται η εφημερίδα «ΜΠΑΜ στο Ρεπορταζ» να έλαβε 15.000 ευρώ τη στιγμή που αλλά έντυπα με αποδεδειγμένα χαμηλότερη κυκλοφορία αλλά κρυφά «χαρίσματα» βεβαίως, βεβαίως, έλαβαν τριπλάσια η τετραπλάσια ποσά; Πως διασφαλίζεται ο υγιής ανταγωνισμός κάτω από αυτές τις συνθήκες; Ιδίως όταν πρόκειται για Μέσα τα οποία έχουν σχεδόν αποκλειστεί από την Τραπεζική διαφήμιση όπως έχουμε αναδείξει και στο παρελθόν και βάσει των αποτελεσμάτων του 2019.
Με ποιο κριτήριο;
Το eReportaz λοιπόν έλαβε το ίδιο ακριβώς ποσό με μια ιστοσελίδα η οποία δεν καταγράφεται στην Alexa. Πρόκειται για το site kasseta.gr! Όποιος το αναζητήσει στην Alexa θα διαβάσει «no data», δηλαδή, χωρίς μέτρηση. Το συγκεκριμένο site, πάντως, είναι από τα αγαπημένα των διαφημιστικών εταιρειών που διαχειρίζονται λογαριασμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αν και τα περισσότερα θέματα παραπέμπουν σε έφηβους αναγνώστες, υπάρχει ακόμα και διαφήμιση της ΔΕΗ. Για να πληρώνουν οι αναγνώστες τους λογαριασμούς. Υπάρχουν και τυχερά παιχνίδια. Άρα, πιθανότατα η προσέγγιση των κόμικς και των θεμάτων έχουν ευρύ κοινό διότι τα διάφορα τυχερά παιχνίδια απαγορεύονται σε ανήλικους. Άλλο αξιοσημείωτο; Ότι δεν υπάρχει ούτε μία ημερομηνία ανάρτησης. Πότε ανέβηκε ένα θέμα δεν το γνωρίζει κάποιος.
Ακριβώς το ίδιο ποσό με το eReportaz εκτός έλαβε και μια ιστοσελίδα η οποία ονομάζεται womanidol.com. Με θέματα όπως «το μαγιό δείχνει τον χαρακτήρα» σκίζει από επισκέψεις… Βρίσκεται στη θέση 13.598 της Alexa περίπου 13.300 θέσεις πιο από το ereportaz! Και όμως έλαβαν το ίδιο ποσό!
Τα ίδια χρήματα, 5.000 ευρώ δόθηκαν επίσης στο startupper.gr. Μπαίνεις στην ιστοσελίδα, πατάς την πρώτη σελίδα των news και μετά παλεύεις ώρα για να μπεις στη δεύτερη. Αν τα καταφέρεις. Από τις 24 Φεβρουαρίου, άλλωστε, μεσολάβησαν περίπου δύο εβδομάδες για την επόμενη είδηση και μετά ακολούθησε και άλλο νεκρό διάστημα. Το τελευταίο τετραήμερο, πάντως, γέμισε ειδήσεις.
Εξωφρενικά πράγματα
Το womantoc.gr πληρώθηκε καλύτερα από το eReportaz. Από τη θέση 615 της Alexa εισέπραξε 10.000 ευρώ! Αν και βρίσκεται 300 θέσεις κάτω από εμάς πήρε τα διπλάσια χρήματα. Αλλά προφανώς επιβραβεύεται η ομπρέλα των toc που δημιούργησε η Έλλη Στάη πριν παραχωρήσει τα δικαιώματα.
Ακόμα καλύτερα τα πήγε η Αργυρώ Μπαρμπαρήγου. Με την ιστοσελίδα της argiro.gr και τις μαγειρικές συνταγές που έχουν βοηθήσει σε άνοδο στη θέση 408 έδωσαν στη γνωστή σεφ (sic) 12.500 ευρώ!
Πού να πρωτοπάς; Στην ιστοσελίδα kontranews.gr δόθηκαν 23.000 ευρώ για τους αναγνώστες που της έχουν δώσει τη θέση 853 της Alexa. Ε, για 500 θέσεις πιο κάτω από το eReportaz σε επισκεψιμότητα, προφανώς στον Ταύρο έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν.
Σε αυτά να προσθέσουμε και τα 36.000 ευρώ που πήρε η εφημερίδα kontranews.
Η λίστα είναι ατελείωτη και τα ερωτήματα εύλογα. Εκδοτικά συγκροτήματα με Σαιτ πολύς χαμηλής αναγνωσιμότητας και εφημερίδες που πουλούν ελάχιστα βρέθηκαν να παίρνουν τριπλάσια μέχρι και τετραπλάσια χρήματα από εμάς.
Το λέμε ξεκάθαρα! Εμείς αισθανόμαστε πλέον κορόιδα. Και στο ereportaz, αλλά και στην εφημερίδα «Μπαμ στο Ρεπορταζ». Βλέπουμε και διαβάζουμε τις λίστες. Αδυνατούμε να πιστέψουμε όσα περνούν μπροστά από τα μάτια μας. Ένα είναι σίγουρο! Οι ευθύνες όσων διαχειρίστηκαν τα κονδύλια είναι μεγάλες. Όχι μόνο της διαφημιστικής εταιρείας Initiative, αλλά και εκείνων που έδωσαν τις κατευθυντήριες γραμμές.
Κόντρα στη λογική, τις μετρήσεις, τις κυκλοφορίες και την αναγνωσιμότητα.
Πέτρος Κουσουλός
CEO VIP MEDIA & MPAM MEDIA