Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Μετά τη Mercedes, η ΕΛΒΑΛ «οδηγεί» και BMW

Σε προχωρημένες συζητήσεις με την BMW βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες του «Κ», ο όμιλος της ΕΛΒΑΛ, προκειμένου η θυγατρική βιομηχανία ΕΤΕΜ να προμηθεύσει τον γερμανικό κολοσσό με ειδικά προφίλ αλουμινίου που θα χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή νέων μοντέλων της εταιρείας. Ήδη ο όμιλος ΕΛΒΑΛ έχει υπογράψει στο πρώτο τρίμηνο του 2013 νέο συμβόλαιο με τη Mercedes, ενώ είχαν προηγηθεί το 2012 οι συμβάσεις με τις βρτανικές Jaguar και Land Rover.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική βιομηχανία θα προμηθεύσει τη γερμανική βιομηχανία κομμάτια των νέων μοντέλων, όπως πλευρικές μπάρες ασφάλειας, τμήματα από το σασί, καθώς επίσης και μέρη των νέων κινητήρων.

Πρόκειται για εξειδικευμένα προφίλ, με μεγάλη προστιθέμενη αξία, που φέρνουν στη βιομηχανία μεγάλα περιθώρια κέρδους, όπως εξήγησε πρόσφατα η διοίκηση της θυγατρικής της ΕΛΒΑΛ, ΕΤΕΜ, η οποία και παράγει τα εξειδικευμένα προφίλ αλουμινίου για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτήν τη στιγμή, και ενώ η ζήτηση προϊόντων προφίλ αλουμινίου για τον οικιακό και κατασκευαστικό τομέα βρίσκεται στο ναδίρ, οι πωλήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσωπεύουν πάνω από 8 εκατ. ευρώ ή, αλλιώς, περίπου το 20% του συνολικού τζίρου της ΕΤΕΜ.

«Το ποσοστό αυτό ήταν πολύ μικρότερο πέρυσι και αναμένουμε να είναι πολύ μεγαλύτερο στο αμέσως προσεχές διάστημα», αναφέρουν πηγές της διοίκησης, που πρόσφατα ενημέρωσαν τους μετόχους για τον επαναπροσδιορισμό των στόχων της βιομηχανίας. «Αποτελεί στρατηγική απόφασή μας να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση και να ενισχύσουμε τις πωλήσεις μας στην αυτοκινητοβιομηχανία», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

 

Ο όμιλος ΕΛΒΑΛ και η θυγατρική ΕΤΕΜ, έχοντας ολοκληρώσει την τελευταία δεκαετία ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 500 εκατ. ευρώ, θεωρούν ότι οι πωλήσεις προς την αυτοκινητοβιομηχανία θα αποτελέσουν έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον. Καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η ανάγκη της αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου στα καινούργια οχήματα. Καθώς, λοιπόν, τεχνολογικά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θεωρείται ότι δεν έχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης, η έμφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας εστιάζεται, πλέον, στη μείωση του βάρους των οχημάτων.

Για τον σκοπό αυτό, πολλά μέρη που μέχρι σήμερα παράγονταν με τον κατά πολύ βαρύτερο χάλυβα πλέον αντικαθίστανται με αλουμίνιο, γεγονός που ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας το οποίο ο όμιλος της ΕΛΒΑΛ δεν φαίνεται διατεθειμένος να αφήσει ανεκμετάλλευτο.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο”

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ