Τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το επόμενο διάστημα η νέα εφαρμογή «My Street» που θα δείχνει τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα σε χρόνους express, εξήγησε σήμερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ”Νewsroom”.
«Πάμε να φτιάξουμε λοιπόν το My Street στο οποίο οι δήμοι θα βάζουν πάνω τους χώρους που νομίμως νοικιάζουν. Ο πολίτης θα μπορεί να ξέρει αν κάτι το οποίο του φαίνεται περίεργο μπροστά του σε ένα κοινόχρηστο χώρο είναι νόμιμο ή όχι. Αυτό μπορεί να είναι εμπορεύματα… τραπεζοκαθίσματα» είπε ο κ. Παπαστεργίου αναφερόμενος στο θέμα του ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου. « Άρα πάμε να δώσουμε πίσω, σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τον ελεύθερο χώρο που ο πολίτης δικαιούται. Ο άνθρωπος με αναπηρία δικαιούται, ο πατέρας ή η μητέρα με ένα καροτσάκι δικαιούται, να μπορεί να περπατήσει μέσα στην πόλη» συμπλήρωσε.
Και επανέλαβε πως είναι αναγκαίο να ληφθεί πρωτοβουλία με την αυτοδιοίκηση για την ανάκτηση του ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου. Το λέω αυτό και με την παλιά μου ιδιότητα αυτή του δημάρχου σημείωσε χαρακτηριστικά.
Για την πλατφόρμα «My Street»
Εν συνεχεία μίλησε εκτενώς για την πλατφόρμα «My Street». «Ως πλατφόρμα δεν είναι δύσκολη γιατί πατάει πάνω στην ίδια τεχνολογία που έχουμε στο My Coast. Εκεί που θέλει λίγο δουλειά και πρέπει να δουλέψουμε μαζί με την αυτοδιοίκηση για να μπορέσει να περάσει η αυτοδιοίκηση στα δεδομένα μέσα. Το επόμενο διάστημα θα τελειώσουμε και με την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούν οι δήμοι. Θα τους καλέσουμε για να συνεργαστούμε. Θεωρώ ότι περίπου σε 6 μήνες θα μπορέσουμε να έχουμε βάλει ένα μεγάλο ποσοστό των κοινόχρηστων χώρων. Θα βοηθήσουμε και εμείς προς την κατεύθυνση αυτή την αυτοδιοίκηση » τόνισε.
Ανέφερε ενδεικτικά πως η πλατφόρμα αυτή θα αφορά και έναν ιδιοκτήτη καταστήματος που έχει βάλει μπροστά στο μαγαζί του μια γλάστρα και που δεν θα επιτρέπει τους οδηγούς των ΙΧ να παρκάρουν. «Σκεφτόμαστε να έχουμε… καταγγελίες και για τέτοιες περιπτώσεις στην πλατφόρμα » υπογράμμισε.
Επιφυλακτικοί οι επιχειρηματίες
Θετικοί αλλά επιφυλακτικοί παρουσιάζονται προς το παρόν επιχειρηματίες της εστίασης, καθώς φοβούνται μήπως οι μηχανισμοί λειτουργήσουν καθ’ υπερβολή, μήπως κάποιοι πολίτες λειτουργήσουν εκδικητικά.
Οι αντιδράσεις από ιδιοκτήτες καφέ μπαρ που μιλούν στη «ΜτΚ» έγκεινται στη σχέση που μπορεί να αναπτύξουν πλέον με τους πελάτες, αλλά και στο εάν θα υπάρχει σωστή αξιολόγηση των καταγγελιών.
«Τα θέμα είναι πόσο αληθής θα είναι μία καταγγελία και κατά ποσόν οι αρμόδιες αρχές θα κάνουν αυτοψίες, ώστε να παίρνουν αποφάσεις σύμφωνα με τον νομό. Δεν με βρίσκει αντίθετο μία τέτοια πλατφόρμα που ο πολίτης θα συμμετέχει στον έλεγχο της πόλης που ζει, αλλά θέλει προσοχή», δηλώνει ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ Γιώργος Καββαθάς.
Δεν είναι ασφαλής μία καταγγελία μέσω κινητού, επισημαίνει ο ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης στην οδό Αγίου Δημήτριου στη Θεσσαλονίκη, Κώστας Κοταργύρης. «Να λειτουργήσει η εφαρμογή, αρκεί να μην γίνονται εκδικητικές καταγγελίες και να μην καταλήξει ‘γαϊτανάκι’. Όταν γίνεται μία καταγγελία και το αρμόδιο όργανο πρέπει να πάει να το ελέγξει» τονίζει στη «ΜτΚ».
«Είμαι υπέρ κάθε νόμου που μπαίνει για τη βελτίωση της κατάστασης» δηλώνει ο επιχειρηματίας εστίασης Δημήτρης Γαλανίδης, «αρκεί μετά να γίνονται σωστά οι έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές και να μην γίνονται επιλεκτικά, χωρίζοντας τους ιδιοκτήτες καταστημάτων σε δύο κατηγορίες».
Όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, οι περισσότεροι επιχειρηματίες συμφωνούν να στέλνουν οι πολίτες τις καταγγελίες μέσω της εφαρμογής αλλά ζητούν εν συνεχεία την αρμόζουσα μεταχείριση από τα ελεγκτικά όργανα. Το ίδιο ζητούν και οι πολίτες, ώστε να ελέγχονται όλες οι καταγγελίες που θα στέλνουν μέσω του «My Street». «Είναι πολύ θετική εξέλιξη η δημιουργία αυτής της εφαρμογής, αλλά το μείζον είναι τι θα γίνεται μετά από τις καταγγελίες. Ακόμα και τώρα γίνονται καταγγελίες για παράνομη καταπάτηση του δημόσιου χώρου, αλλά δεν υπάρχει πάντα αντίδραση. Το θέμα είναι να υπάρχει αποτέλεσμα μετά από τις καταγγελίες» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Σωματείου Φίλοι του Ιστορικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης, Άκης Λαζάρου.
«Με την εφαρμογή δηλώνουν έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού»
Την ίδια ώρα, οι επιχειρηματίες μεταφράζουν τη δημιουργία της εφαρμογής ως αδυναμία ελέγχου από το κράτος και επιστράτευση των πολιτών για βοήθεια. «Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται μία εικόνα αδυναμίας του κράτους να ελέγξει τις επιχειρήσεις και λόγω έλλειψης υπηρεσιών, ζητά να το κάνουν οι πολίτες» τονίζει ο κ. Καββαθάς.
«Η κυβέρνηση κάνει τον πολίτη χωροφύλακα στην εστίαση» δηλώνει ο επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Φωτόπουλος, που διατηρεί εστιατόριο στο κέντρο της πόλης. «Θεωρώ ότι αυτό δεν θα βοηθήσει την εστίαση. Σαφώς θα είναι αποτρεπτικό για κάποιους που κάνουν όργια με την καταπάτηση δημόσιου χώρου και λειτουργούν σε βάρος άλλων συναδέλφων τους, αλλά δεν νομίζω ότι είναι καλό να μπει ο πολίτης σε διαδικασία αστυνόμευσης. Θα αλλάξει η σχέση επιχειρηματία-πελάτη, καθώς θα έρχονται στα μαγαζιά με την ψυχολογία ότι πρώτα πρέπει να ελέγξουν και μετά να φάνε. Είναι περίεργο και μπορεί να μας γυρίσει μπούμερανκ» λέει ο κ. Φωτόπουλος, τονίζοντας πως μπορεί να υπάρχει ακόμα και δόλος στις καταγγελίες. «Είδαμε τι έγινε με το My Coast, με αντίπαλα μαγαζιά, το ίδιο μπορεί να γίνει και τώρα. Δηλαδή ένας επιχειρηματίας να στέλνει φίλους του σε ανταγωνιστές και να κάνουν συνέχεια καταγγελίες» αναφέρει ο επιχειρηματίας.
Πάντως από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τονίζεται ότι θα γίνεται πάντα ο απαραίτητος έλεγχος από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα πριν βεβαιωθούν παραβάσεις, ενώ υπογραμμίζουν ότι στόχος είναι να περιοριστούν όσοι καταπατούν εξόφθαλμα τον δημόσιο χώρο και αντί για 50 τ.μ. καταλαμβάνουν 500 τ.μ. και όχι να ασχολούνται με καταστήματα που μπορεί στιγμιαία να είχαν μία καρέκλα παραπάνω σε εξωτερικό χώρο.